Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پنج بازیکنی که بیشترین قهرمانی را دارند + عکس

© AFP 2023 / Quique GarciaDani Alves
Dani Alves - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دنی آلوز، آندرس اینیستا و رایان گیگز... 5 بازیکنی که بیشترین قهرمانی‌ها را در دوران حرفه‌ای شان کسب کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، از میان همه مواردی که دوران حرفه‌ای بازیکن فوتبال را مشخص می‌کند مسلما مهم‌ترین جوایز هستند. به یادماندنی‌ترین تیم‌های تاریخ دارای جادوگران شگفت انگیز و بدون جوایز است که تسلط خود را تعریف کرده‌اند و جای تعجب نیست که بازیکنانی برای بارسلونای پپ گواردیولا و منچستر یونایتدِ سر الکس فرگوسن بازی کردند و دارای کابینت‌های برنزی جام هستند.

هر سال حداقل شش قهرمانی در 5 لیگ برتر اروپا در صدر قرار دارند. تیم افسانه‌ای بارسلونای پپ گواردیولا تنها تیمی است که در شش سال موفق به کسب شش قهرمانی ممکن شده است.

بارسلونا با کمال تعجب در لیست فوتبالیست‌هایی که بیشترین جوایز را در این بازی دارند مسلط است. از اواخر قرن گذشته بارسلونا بر لالیگا مسلط شده و چهار عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است.

باشگاه کاتالونیایی در زمان پپ گواردیولا به اوج خود رسید که در چهار سال حضورش در بارسلونا 14 عنوان کسب کرد و بیشتر بازیکنان این لیست متعلق به آن تیم همه فاتحان هستند.

مسی به سختی از لیست خارج شده و 34 مدال دارد. بازیکن آرجانتینی کم‌رنگ در حال حاضر بهترین بازیکن جهان است و هنوز هم احتمال دارد در سال‌های آینده جام‌های بسیاری دیگر کسب کند.

 

اما فهرست 5 بازیکنی که بیشترین جوایز را در دوران حرفه‌ای شان کسب کرده‌اند:

5: رایان گیگز - 35 جوایز

رایان گیگز تنها بازیکنی در این لیست است که هرگز برای بارسلونا بازی نکرده است. هافبک ولزی مطمئناً یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ منچستر یونایتد است و پس از یک دوره حرفه‌ای باشکوه خود را به تاریخ این باشگاه پیوسته داده است.

گیگز 24 سال را در منچستر یونایتد گذراند و وفادارترین سرباز سر الکس فرگوسن بود. این مرد ولزی موفق به کسب رکورد 13 عنوان قهرمانی لیگ‌برتری در این باشگاه شد و موفق‌ترین فوتبالیست لیگ برتر در تمام دوران است.

او همچنین رکورد بیشترین پاس گل در تاریخ لیگ برتر را در اختیار دارد و 162 بار هم تیمی‌های خود را تنظیم کرده است. رایان گیگز همچنین با منچستریونایتد دو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا را گرفت و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ این باشگاه‌ است.

View this post on Instagram

Una más... Campions del Món!

A post shared by Gerard Piqué (@3gerardpique) on

4: جرارد پیکه - 35 جوایز

جرارد پیکه مدافع بارسلونا یک استقلال فوق العاده موفقیت آمیز داشته و با 35 مدال در این لیست در رده چهارم قرار دارد. این محصول اکادمی لاماسیا را ترک کرد تا در سال 2004 به منچستریونایتد بپیوندد و با شیاطین سرخ قهرمان لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام لیگ شود.

پیکه بیشتر وقت خود را در منچستریونایتد گذراند و در سال 2008 توسط پپ گواردیولا به بارسلونا بازگشت. این مدافع میانی با کارلس پویول کاپیتان افسانه‌ای بارسلونا همکاری خوبی را ایجاد کرد و بخش مهمی از پازل درخشان گواردیولا در بارسلونا بود.

جرارد پیکه بیش از یک دهه است که در دفاع از بارسلونا مشغول به کار است و با این باشگاه موفق به کسب سه عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و هشت عنوان قهرمانی لالیگا شده است. این مدافع هنوز 33 سال سن دارد و همچنان می‌تواند به آمار قابل توجه خود اضافه کند.

3: ماکسول - 37 جایزه

در حالی که بخش بزرگی از هواداران در سرتاسر جهان استدلال می‌كنند كه قرار گرفتن ماكسول در این لیست را نباید جدی گرفت، اما لیستی از تیم‌هایی كه بازیکن برزیلی برای آن بازی كرده نشان می‌دهد كه وی حرفه‌ای قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مطمئناً ماکسول یکی از بهترین بازیکنان تاریخ نیست و بیشتر توسط برخی از موفق‌ترین تیم‌های دوران مدرن به عنوان بازیکن حاشیه استفاده می‌شد. بازیکن برزیلی نام خود را در آژاکس رقم زد و به مصاف اینتر میلان، بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن رفت.

ماکسول موفق به کسب دو قهرمانی در لالیگا، چهار عنوان لیگ 1 فرانسه و سه عنوان سری آ شده است. مدافع چپ برزیلی در سه لیگ از میان 5 لیگ معتبر اروپا موفق بوده و یکی از دکورترین بازیکنان فوتبال تاریخ است.

View this post on Instagram

😁🏅👍🏼

A post shared by Andres Iniesta (@andresiniesta8) on

2: آندرس اینیستا - 37 جوایز

آندرس اینیستا احتمالاً یکی از معدود بازیکنانی است که می‌تواند از هر ورزشگاه لیگ برتر در یک کشور یک تخم مرغ ایستاده دریافت کند. این احترامی است که به شدت او در اسپانیا و بارسلونا مورد احترام قرار دارد.

اینیستا در تنها پیروزی جام جهانی اسپانیا گل سرنوشت ساز را به ثمر رساند و همچنین در سال‌های 2008 و 2012 با تیم ملی قهرمان اروپا شد. هافبک اسپانیایی یکی از بهترین هافبک‌های میانی محسوب می‌شود که تا به حال این بازی را تسخیر کرده و در طول 15 سال حضور در تیم اول بارسلونا چندین جایزه را بدست آورده است.

آندرس اینیستا علاوه بر موفقیت در تیم ملی، چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و 9 بار لالیگا را با بارسلونا کسب کرده است. این هافبک در حال حاضر تجارت خود را با ویسل کوبه در جاپان تجربه می‌کند.

1: دنی آلوز - 40 جوایز

دنی آلوز مدافع راست سابق بارسلونا یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ است. مدافع برزیلی در محوطه بارسلونای پپ گواردیولا حضور مهمی داشت و رابطه او با لیونل مسی باعث شد جوایز نقره‌ای زیادی برای کاتالان‌ها به وجود بیاید.

دنی آلوز در سال 2008 از سویا به بارسلونا پیوست و در ادامه با کسب سه عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با این باشگاه کاتالونیایی به پیروزی رسید. مدافع راست برزیلی با کسب عناوین لیگ در ایتالیا و فرانسه یکی از موفق‌ترین بازیکنان اروپا است.

مدافع راست بارسلونا نیز چهره مهمی در ترکیب تیم ملی برزیل بود و کشورش را در سال 2019 به پیروزی کوپا آمریکا رساند و به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن این مسابقات انتخاب گردید.

آمار باورنکردنی دنی آلوز از 40 جوایز یک شاهکار برجسته است و تکرار آن دشوار خواهد بود. جرارد پیکه و لیونل مسی تنها دو فوتبالیست هستند که شانس فعال دارند در آینده نزدیک بتوانند از صدر جدول این لیست استفاده کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала