Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش پپ به اظهارات کلوپ و مورینیو

© AFP 2023 / Oli Scarffپپ گواردیولا سرمربی باشگاه منچسترسیتی
پپ گواردیولا سرمربی باشگاه منچسترسیتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پپ گواردیولا از یورگ کلوپ و ژوزه مورینیو در مورد حکم FFP خواست که با او تماس بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از اعتراض شدید مورینیو به حُکم بخشیده شدن محرومیت منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا، پپ گواردیولا سرمربی این تیم از یورگن کلوپ و ژوزه مورینیو سرمربیان رقیب لیگ برتری دعوت می‌کند تا در مورد نارضایتی‌های شان با او صحبت نمایند.

روز دوشنبه دادگاه داوری ورزش (CAS) تعلیقی را که یوفا به سیتی تحویل داده بود حذف کرد و 30 میلیون یورو جریمه اولیه آنها را به 10 میلیون یورو (8.96 میلیون پوند) کاهش داد، پس از صدور این حُکم گفته شده که "بیشتر تخلفات ادعا شده اثبات نشده است."

من‌سیتی از سوی یوفا متهم شد که قوانین مالی فیرپلی مالی FFP را با غلبه بر درآمد اسپانسر در حساب‌های خود و همچنین اطلاعات بی‌نظیر ارائه شده بین سال‌های 2012 تا 2016 و همچنین عدم همکاری با تحقیقاتش در هم شکسته شده بود.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول گفت تصمیم برای لغو این ممنوعیت "روز خوبی برای فوتبال نیست" زیرا او معتقد است قوانین FFP برای محافظت از هر دو تیم و ورزش به عنوان یک چتر بزرگ مهم است.

ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام نیز گفت این حُكم "شرم آور و فاجعه‌ است"، با بیان اینكه اگر سیتی بی‌گناه بود نباید جریمه می‌شد و اگر گناهكار بودند این تعلیق باید پابرجا می‌ماند.

گواردیولا در پیوند به این دو ادعا به "اسکای اسپورتس نیوز" گفت: "اگر آنها می‌خواهند صحبت كنند من اینجا هستم. حُکم از سه قاضی مستقل مشخص بود. اما اگر می‌خواهند شماره تلفن بگیرند و با من تماس بگیرند و من می‌توانم توضیح دهم. اصلاً مشکلی نیست."

او در ادامه افزود: "من فکر می‌کنم لازم نیست که زیاد بحث کنیم زیرا این جمله واضح بود. همه پیشنهاداتی که دروغ می‌گفتیم یا تقلب می‌کردیم اینگونه نبود. ما مانند آنها می‌گویم پاک بودیم."

با توجه به اینکه سیتی در رده دوم لیگ برتر پشت سر قهرمان لیورپول ایستاده، این حکم به معنی این است که این باشگاه برای فصل بعدی لیگ قهرمانان اروپا صلاحیت حضور کسب کرده است.

با وجود این ممنوعیت آینده‌ پپ در منچستر مورد ظن و گمان بود اما او اظهار داشت که از تیمش خوشحال است و این فُرصت را برای حضور در رقابت‌های برتر اروپا حفظ خواهد کرد. گواردیولا گفت: "من برای آنها بسیار خوشحالم. آنها به همین دلیل هستند که کارهایی در زمین انجام داده‌اند فصل بعد در لیگ قهرمانان اروپا قرار داریم. خارج از زمین شاید سایر باشگاه‌ها بهتر باشند اما در سه یا چهار سال گذشته ما در زمین خوب بودیم و ما از آنچه در فصل بعد در اروپا پیروز شدیم دفاع خواهیم کرد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала