Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسمی؛ فیگن‌بوتز حریف سعیدی شد

© Photo / Jama Saidi FBیما سعیدی، بوکسر افغان مقیم آلمان
یما سعیدی، بوکسر افغان مقیم آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حریف یما سعید ورزشکار برتر ورزش مشت زنی کشور مقیم اروپا در مسابقات بین قاره‌ای IBF مشخص شد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از توافق سازمان AGON و تیم "ساورلند" در مورد مبارزه قهرمان پیشین جهان WBA "جک کالکای" و "عباس بارائو" برای 28 آگست، حریف یما سعیدی مشت زن نام آشنای افغانستان مقیم اروپا نیز مشخص شد.

قرار است یماسعیدی برای کسب عنوان رقابت‌های بین قاره‌ای IBF برابر "وینسنت فیگن‌بوتز" وارد رینگ شود.

وینسنت فیگن‌بوتز قهرمان سابق جهان WBA و GBU با کارنامه (31 بُرد و 3 باخت) مقابل یما سعیدی قهرمان IBF و WBO اروپا با کارنامه (17 برد و 1 باخت) مسابقه اصلی را در "هاول‌استادیوس" برگزار خواهند نمود.

جایزه این کمربند باعث می‌شود برنده آن در رویداد بعدی سازمان AGON در تقیم امسال بوکس حضور یابد.

"اینگو وُلک‌مَن" مدیر عامل سازمان AGON می‌گوید: "اول جک کولکای در برابر عباس بارائو" و اکنون یما سعیدی در برابر وینسنت فیگن‌بوتز قرار می‌گیرند. این چهار نام مشت زنان درخشان بوکس هستند. جهان می‌خواهد چنین مبارزاتی را ببیند و AGON آنها را پیشکش می‌کند."

او در مورد رقابت یما سعیدی گفت: "برای کسانی که اعتقاد ندارند یما سعیدی می‌تواند مقابل فیگبوتز پیروز شود می‌خواهم بگویم: شگفت زده خواهید شد."

یما سعیدی از فبروری با سازمان AGON همراه بوده و اخیراً در تاریخ 12 جون استعداد خارق العاده خود را در "هاول‌استادیوس" نشان داد. او جی اسپنسر دوسلدورف را با امتیاز شکست داد.

یما سعید مشت زن برتر کشور در این باره اظهار داشت: "قبلاً برنده مشخص نیست. این مبارزه تماشایی خواهد بود، من مشتاقانه منتظر فُرصت بزرگ هستم. مبارزه برای کمربند IBF بین قاره‌ای با حریف بزرگی مانند وینسنت فیگنبوتز. با تشکر فراوان از اینگو و تیم که این مبارزه را برای من فراهم کردند."

در همین حال وینسنت فیگن‌بوتز در مورد مبارزه‌اش با یماسعیدی می‌گوید: "خوشحالم که شما می‌توانید دوباره بوکس کنید و به آلمان نشان می‌دهید که در وزن خود شماره یک هستید. با تشکر از تیم ساورلند و از AGON به دلیل برگزاری چنین رویدادی عالی با کولکای، بارائو و سعیدی. آلمان به چنین مبارزاتی احتیاج دارد."

گفتنی است که این مبارزات در بیست‌وهشتم ماه آگست در ورزشگاه "هاول‌استادیوس"  در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود و از ساعت 6:00 عصر به وقت اروپا آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала