Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بهترین بازیکن لالیگای 2020؛ مسی یا بنزما؟

© REUTERS / ALBERT GEAНападающий "Барселоны" Лионель Месси и форвард "Реал"а Карим Бензема во время матча
Нападающий Барселоны Лионель Месси и форвард Реала Карим Бензема во время матча - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رقابت‌های فصل 2020 – 2019 در یک قدمی پایان یافتن است. پرسش اساس اما برای هواداران بهترین بازیکن سال لالیگا است.

به گزارش اسپوتنیک، پایان هر فصلی برنده و بازنده‌ای دارد. سال روان نیز وجود فصل عجیبی که به دلیل شیوع کرونا گذشت، مسی و بنزما به دنبال کسب مقام بهترین بازیکن فصل و البته آقای گلی در اسپانیا هستند.

Нападающий Барселоны Лионель Месси и форвард Реала Карим Бензема во время матча - اسپوتنیک افغانستان
رقابت جذاب بنزما با مسی؛ دو بازی سرنوشت‌ساز برای آقای گولی

فوق ستاره آرجنتینی بارسلونا تا این دم سه گل بیشتر از کریم بنزما به ثمر رسانده و با 22 گل در صدر جدول آقای گلی قرار گرفته است. با توجه به فصل گذشته او از آمادگی کمتری برخوردار است اما 20 پاس گل او در مقایسه با 5 پاس گل بنزما، او را همچنان در این زمینه بهترین بازیکن لالیگا کرده است.

مسی در یک سوم دفاعی حریف هم به هم‌تیمی‌هایش 795 پاس داده که در مقایسه با 504 پاس بنزما آمار بهتری است. فوق ستاره بارسلونا همچنین نرخ تبدیل شوت به گل بهتری دارد و 21 درصد از شوت‌های خود را به گل تبدیل کرده تا نسبت به 18 درصد بنزما در این زمینه هم بهتر کار کرده باشد.

بر اساس آماری که FBref.com منتشر کرده بنزما امسال در آیتم‌هایی چون تعداد دریب موفق، شوت، گل، پاس گل و... عالی کرده و جزء بهترین مهاجمان لالیگا بوده اما مسی در تمام آیتم‌ها رتبه اول را در اختیار گرفته است. رسانه مارکا با وجود تمام این اکار اعلام کرده مسی با توجه به آمارها بهترین بازیکن لالیگا است اما با توجه به قهرمانی احتمالی رئال، نتوانسته این جام را برنده شود و این مسئله یک نکته مثبت قوی در کارنامه بنزما به شمار می‌رود.

نکته جالب اینجاست سایت مارکا یک نظرسنجی هم برگزار کرده که طبق آن 52 درصد افراد معتقدند بنزما بهترین بازیکن فصل است و 45 درصد هم باور دارند مسی بهترین بازیکن امسال است. 3 درصد هم اعتقاد دارند بازیکنان دیگر شایسته کسب این عنوان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала