Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی با 25 گل عنوان آقای گل لالیگا شد و هفتمین‌«پیچیچی» را برد + عکس

© REUTERS / Albert GeaФутболист Лионель Месси во время футбольного матча между ФК Барселона и Леганес в Барселон
Футболист Лионель Месси во время футбольного матча между ФК Барселона и Леганес в Барселон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بهترین بازیکن جهان با 25 گل عنوان آقای گلی لالیگای اسپانیا را کسب کرد.

 به گزارش اسپوتنیک،  لیونل مسی با پایان لالیگا عنوان پیچیچی را به خود اختصاص داد. مهاجم بارسلونا با دو گلی که برابر آلاوس به ثمر رساند تعداد گل هایش را به 25 رساند و از کریم بنزما فاصله گرفت.

ستار فرانسوی رئال مادرید که در دیدار رئال مادرید و لگانس از ابتدا به میدان رفته بود موفق به گلزنی نشد و در دقیقه 61 تعویض شد تا آقای گلی مسی به تثبیت برسد.

کمترین گل در 11 فصل اخیر؛

در 11 فصل اخیر لالیگا سابقه نداشته بازیکنی با کمتر از 30 گل به عنوان آقای گلی مسابقات برسد. لیونل مسی با 7 آقای گلی لالیگا از رکورد تلمو زارا عبور کرد و رکورددار کسب جایزه پیچیچی در تاریخ لالیگا شد.  تنها 3 بازیکن در تاریخ لالیگا، چهار فصل متوالی برنده جایزه پیچیچی شده اند، لیونل مسی، آلفردو دی استفانو و هوگو سانچز.

هت تریک در آقای پاس گلی؛

مسی با 21 پاس گل، آقای پاس گل فصل لالیگا شد و ضمن شکستن رکورد 20 پاس گل ژاوی در یک فصل، رکوردی جدید در تاریخ این مسابقات به ثبت رساند همچنین مسی برای سومین فصل متوالی بیشترین پاس گل را در لالیگا به ثبت می‌رساند.

مسی با 444 گل و با 184 پاس گل بهترین گلزن و دارای بیشترین پاس گل در تاریخ لالیگا است. او تنها بازیکنی است که سه فصل متوالی بهترین گلزن و بهترین پاس گل دهنده لالیگا شده است. مسی در 16 دیدار از 34 دیداری که در لالیگا به میدان رفت موفق به گلزنی شد.

او دروازه سویا، ایبار، وایادولید(2)، لوانته، سلتا(3)، اتلتیکو(2)، مایورکا(4)، آلاوس(3)، گرانادا، ایبار(5)، سوسیداد، لگانس و اوساسونا را باز کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала