Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسا متضررترین باشگاه از بحران کرونا

© Barcelona FCباشگاه بارسلونا
باشگاه بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه بارسلونا از بحران کرونا ویروس نسبت به دیگر باشگاه‌ها بیشتر ضرر دیده است.

به گزارش اسپوتنیک، علی‌رغم هشدارها در مورد تأثیرات بد مالی کروناویروس، جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا تکذیب کرد که بارسا در وضعیت مالی بدی قرار دارد.

او می‌گوید هیچ باشگاه بدتر از بارسلونا تحت تأثیر بحران کرونا ویروس قرار نگرفته اما او ادعا می‌کند که بدهی‌های این باشگاه هنوز سالم است.

با دستمزدهای مُهیج برای ستارگان این باشگاه تعدادی از خریدهای گران قیمت که تأثیری در زمین و پروژه بازآفرینی "اسپای بارسا - نیوکمپ" نداشته‌ و برخی مشکلات مالی پیش رو برای این باشگاه پیش بینی شده است.

بارتومئو به موندو دپورتیوو گفت: "ما دیدیم که در سراسر جهان یک بیماری همه گیر وجود دارد و گفتیم که تابستان پیچیده با معاملات مبادله خواهد بود و این همان چیزی است که اتفاق می‌افتد."

وی گفت: "از 14 مارچ یورو دریافت نکرده‌ایم. ما 200 میلیون یورو (182 میلیون پوند / 233 میلیون دالر) از دست داده‌ایم."

او اظهار داشت: "ما با كاهش دستمزدها و استفاده از پرونده ERTE (پرونده تنظیم مقررات اشتغال دولت 70 درصد دستمزدها را پرداخت می‌كند) بهبود یافته‌ایم. ما مجبور شدیم فروشگاه‌ها و موزه را ببندیم، هیچ فروشی در تکت فروشی انجام نشده است. ما پول تکت را برای طرفداران مسابقات نمی‌توانیم بازپرداخت کنیم. 200 میلیون یورو ضربه بزرگی است."

بارتومئو در ادامه اضافه کرد: "این بیماری همه گیر دو یا سه فصل اثر خواهد داشت. هیچ کس نباید فکر کند که تا فصل آینده همه چیز حل می‌شود. معلمان بزرگ مالی در مورد چهار سال صحبت می‌کنند اما فکر می‌کنم فوتبال سریع‌تر پیش می‌رود."

بارتومئو مایل بود این نکته را تأکید کند که بارسا احساس اثرات رکود اقتصادی ناشی از ویروس را ندارد: "در برنامه استراتژیك ما برنامه‌ای برای درآوردن 1.1 میلیارد یورو (1 میلیارد پوند / 1.3 میلیارد دالر) داشتیم و اکنون به دلیل كووید19، 30 درصد كمتر از آن دریافت خواهیم كرد."

او افزود: "من این را می‌گویم زیرا اگر کسی فکر کند که همه گیری بر بارسا تأثیر نمی‌گذارد، آنها اشتباه می‌کنند. این باشگاه‌های بزرگ اروپایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بارسا باشگاه اروپایی است که بیشترین درآمد را کسب می‌کند و بیشترین تاثیر را دارد. اما وقتی در مورد گزارش‌هایی مبنی بر عدم وجود این باشگاه در سلامتی مالی پرسیده شد بارتومئو دفاع کرد.

بارتومئو تصریح کرد: "این درست نیست، او گفت که ما درآمد بالاتری نسبت به سایر باشگاه‌های بزرگ داشتیم اما در 14 مارچ همه چیز متوقف شد و ما مجبور شدیم با شرایط جدید سازگار شویم و با وجود ضررها ما همچنان رهبر درآمد خواهیم بود. سطح بدهی باشگاه خیلی زیاد نیست. هنگامی که حساب‌رسی در اواسط ماه آگست به پایان رسید معاون رئیس اقتصادی "جوردی مایکس" آن را توضیح می‌دهد و خواهیم دید که در سطح بدهی عادی هستیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала