Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دوست دارم پیراهن رئال مادرید را بر تن کنم؛ گفتگوی جذاب اسپوتنیک با عمران حیدری

© Photo / AFFعمران حیدری
عمران حیدری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران حیدری ستاره و لژیونر نامدار تیم ملی فوتبال افغاستان در گفتگوی آنلاین و اختصاصی با اسپوتنیک حاضر شد.

به گزارش اسپوتنیک، عمران حیدری به عنوان یکی از بهترین و با استعدادترین بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان شمرده می‌شود و علی‌رغم این‌که وی در جدال پایاپای تیم ملی با قهرمان آسیا قطر پنالتی حساسی را از دست داد و باعث شکست تیم ملی شد؛ اما باز هم چیزی از محبوبیت این بازیکن در بین علاقه مندان به فوتبال کم نکرده است.

در همین حال وی در باشگاه لخیا گدانسک چند روز در فینال جام حذفی پولند، با شکست روبرو شد تا امیدن حضور یک افغانستانی در رقابت‌های لیگ اروپای فصل بعد نقش‌ِ بر آب شود.

فیروز مشعوف سردبیر بخش ورزش خبرگزاری اسپوتنیک در یک لایو فیس‌بوکی اقدام به مصاحبه با ستاره‌ی جوان تیم ملی کرده است که این گفتگو به شرح زیر است:

سلام عمران جان؛ وقتت بخیر، خیلی خوشحالم که با ما هستی!

سلام فیروز؛ و سلام به همه‌ی کسانی که این لایو را می‌بینند، عید همه‌ی شما مبارک!

به پولند رفتی درست است؟

بلی امروز پروازم بود و عصر امروز رسیدم.

پس هنوز به هالند پیش خانواده نرفتی؟

نه هالند رفته بودم؛ یک هفته شده بود که آزاد بودیم و رخصتی داشتیم و یک هفته‌ی کامل در هالند پیش مادر و پدر خود بودم و امروز به اردوی تمرینی تیم خود باز آمدم.

اول از کرونا بگو عمران جان، دوران کرونا و قرنطینه؛ کرونا که نگرفتی خدا را شکر؟

نه خودم که نگرفتم ولی کرونا به من بسیار ضرر رساند، چون پیش از کرونا من تازه به باشگاه جدید (لخیا گدانسک) آمده بودم و حتی بازی هم می‌کردم و بعد از شیوع کرونا دو هفته کل کشور به قرنطین رفتند و به فوتبال من ضربه زد؛ اما خوش‌بختانه بعد از یک ماه توانستم برای تیمم بازی هم بکنم و جایگاه خود را هم در ترکیب بدست بیاورم؛ اما من و کرونا داستان خوبی نداریم.

کل دنیا و مخصوصاً بازیکنای حرفه‌ای را تحت تاثیر قرار داد.

درسته، من فکر می‌کنم که بازیکنانی که مصدوم بودند تنها کسانی بودند از تعطیلی مسابقات بخاطر کرونا سود بردند.

بلی خیلی بازیکنان مثل هازاد، آسنسیو، سوارز همه مصدوم بودند ولی رسیدند و توانستند ادامه فصل را بازی کنند؛ خودت که در این فصل مصدوم نشدی؟

 نه خدا را شکر، من کامل سالم هستم.

در مورد اینکه متولد کجای افغانستان هستی، کجا کلان شدی و این‌که از کدام ولایت افغانستان من و خودم یک‌بار در تاجیکستان مصاحبه داشتیم و مردم می‌دانند به همین خاطر با هم‌ می‌رویم سر اصل موضوع؛ در مورد پنالتی که در برابر قطر داشتی بگو، حس خوب نداشتی درکت میکنم چون در آن وضعیت مصاحبه با خبرنگار زیاد مناسب نیست؛ چه اتفاقی افتاد، چکار شد همه ما منتظر بودیم که تو پنالتی را تبدیل به گل بکنی و در مقابل قطر یک بر صفر پیش بیفتیم؟

خراب شوت کردم، اول قصد داشتم به سمت چپ شوت بزنم، دیدم که دروازه‌بان قطر خودش را به سمت چپ متمایل کرد به همین خاطر من ضربه‌ی خود را آرام به سمت راست زدم ولی نباید تصمیم اول خود را عوض می‌کردم.

چه احساسی داشتی بعد از این که پنالتی را خراب کردی؟

بسیار حس بدی داشتم، چند دقیقه بعد از پنالتی به آن فکر می‌کردم اما در زمین و حین مسابقه نمی‌شود که کامل به از دست‌دادن پنالتی فکر کرد به‌همین خاطر فکرم را عوض کردم و در نیمه‌ی دوم بازی خوبی انجام دادم.

دو فرضیه برای بعد از گل‌شدن آن پنالتی وجود داشت، یک اینکه آن پنالتی گل می‌کردی و ما می‌توانستیم بازی را ببریم یا حداقل مساوی کنیم؛ فرضیه دوم این‌که ممکن بود بعد از گل‌شدن پنالتی، فشار حملات قطری‌ها روی دروازه‌ی ما زیاد شود و گل‌های زیادی بخوریم. چی فکر میکنی کدام یک از این‌ها ممکن بود؟

فوتبال پیش‌بینی نمی‌شود ولی فکر می‌کنم که بعد از گل‌شدن پنالتی، فشار حملات قطری‌ها زیاد می‌شد ولی ما می‌توانستیم روی ضد حملات استفاده کنیم و بازی را برنده شویم یا حداقل مساوی کنیم، در بازی ما در باشگاه من همین اتفاق افتاد و ما زود جلو افتادیم اما فرصت جبران برای تیم مقابل زیاد بود و نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم.

چه چیز باعث شده بود و یا انوش، سرمربی تیم ملی چی کرده بود که تیم ملی از دروازه‌بان گرفته تا مهاجمان و خودت کامل یک تیم ملی دیگر باشید و بازی متفاوتی را انجام دادید؟

ما رفته‌رفته بهتر می‌شویم در حالی‌که این بالاترین سطح قطر بود، بنابرین ما می‌توانیم با ارائه چنین بازی مقابل قطر تیم‌هایی مثل هند و بنگلادش را راحت‌تر شکست دهیم.

در فیس‌بوک پرسیدند که چون قبلا گفته بودی دوست داری در لالیگا بازی کنی، دوست داری در کدام تیم لالیگا بازی کنی؟

چون قبلا رونالدو در رئال بود، قبلا کاملا طرفدار رئال مادرید بودم اما حالا همزمان طرفدار هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا هستم.

پس کریس فن (طرفدار رونالدو) هستی؟ درسته!

بلی طرفدار رونالدو هستم ولی از بازی مسی هم خوش‌ام می‌آید. در خانه‌ی ما هم من و مادرم طرفدار رئال مادرید بودیم، پدرم و سه تا از برادرهایم بارسایی بودند و وقت ال‌کلاسیکو برای تماشای بازی در خانه ما هم هیجان زیادی بود.

فکر می‌کنی تا چند ساله‌گی میتوانی فوتبال بازی کنی؟

چون دلایل زیادی وجود دارد و وممکن است مصدومیت‌ها وجود داشته باشد ولی فکر می‌کنم تا 35 سالگی می‌توانم فوتبال بازی کنم.

خودت و مثل خیلی از بازیکنان تیم ملی ما در سطح برتر فوتبال اروپا بازی می‌کنند، اگر به تیم ملی هالند دعوت می‌شدی باز هم دعوت تیم ملی فوتبال افغانستان را قبول می‌کردی؛ یا مثل ندیم امیری که دعوت آلمان را قبول کرده تو هم دعوت تیم ملی هالند را قبول می‌کردی؟

 من ندیم امیری را درک میکنم او دوست داشت در بالاتری ن سطح بازی کند اما هر کس می‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد، حس تعلقی که من به افغانستان دارم به هالند ندارم به همین خاطر باز هم دعوت  افغانستان را می‌پذیرفتم، من با حکیم زیاش هم دوست هستم او هم شرایط من را دارد در هالند کلان شده اما حس تعلقش به مراکش باعث شد دعوت تیم ملی هالند را قبول نکند و به تیم ملی مراکش بپیوندد.

یکی از کاربران در فیس‌بوک نوشته بود که من از عمران حیدری سوالی ندارم اما از او می‌خواهم که برای تیم ملی گل بزند و به جام ملت‌های آسیا صعود کنیم.

آمین من اعتماد به‌نفس خوبی دارم.

در مورد بازی فینال جام حذفی خود با لخیا گدانسک بگو!

 تا قبل از مصدومیت مدافع چپ ما، خیلی خوب بازی می‌کردیم بعد از دریافت گل هم ما یکی از بازیکنان ما اخراج هم شد باعث شد که در وقت‌های اضافه گل بخوریم.

رابطه‌ات با مربی تیم لخیا چطور است؟ معمولاً بازی‌کن که از سطح پایین‌تر به بالاتر می‌آیند زیاد بالای شان حساب نمی‌کنند.

در اوایل روی من اعتمادی نداشت اما بعد از آهسته آهسته توانستم که جای خود را پیدا کنم و در پایان فصل هم مربی به من گفت اگر همین‌طور بازی کنم مهم‌ترین بازیکن ما در فصل آینده خواهی بود.

چه اشتباهی را انجام داده بودی؟

من چون ماه رمضان بود و گوشت حلال کم است بخاطر خریدن گوشت حلال مرغ و گوسفند به آلمان رفتم در دروان قرنطینه، همین عامل باعث شد تا مشکلاتی با باشگاه داشته باشم.

دیگر بازیکنان مثل کایل واکر بازیکن منچسترسیتی که پارتی گرفته بود یا بعضی بازیکن‌ها که به ساحل رفته بودند و در آنجا تفریح می‌کردند، اما تو برای معیشت زندگی‌ات قرنطین کرونا را شکستی و همان‌طور که اول گفتی برعلاوه فوتبال در این مسئله هم کرونا به تو ضربه زد.

بلی چون تازه که تمرینات شروع شده بود من قرنطین را شکستم و به همین خاطر ترینر روی من عصبانی شده بود.

 در باره‌ی معاشت (دست‌مزد) می‌خواهی صحبت کنی؟

ترجیح می‌دهم صحبت نکنم!

چی باعث شد که به فوتبال روی بیاری و در فوتبال پیشرفت کنی؟

من به خودم و به کیفیت فوتبال باور داشتم و سفرم به پولند باعث پیشرفتم شد.

قیمت عمران حیدری را در ترانسفر مارکت پرسیدند، 150 هزار یورو است فکر کنم، همچنین گفتند که در چلسی و لیورپول بازی کنی، سوال پرسیدند که در لخیا با کدام بازیکن زیاد رفیق هستی؟

چون من در نیم فصل به لخیا آمدم قیمت‌ام در ترانسفر مارکت آپدیت و به‌روز نشد، با بازیکن سیاه‌پوستی که از بنفیکا آمده است رفیق هستم و یک بازیکن برازیلی هم با من دوست خوب است!

مشکل زبان نداری، پولندی بلد هستی؟

نه انگلیسی گپ میزنم و کلا گپ‌های عمومی را انگلیسی می‌رنیم؟

 قراردادت با لخیا چند ساله است؟

 قراردادم 3.5 نیم سال + 2 سال است در فوتبال می‌گویند 5 سال است.

مردم افغانستان تو را خیلی دوست دارند مردم از تو می‌خواهند که همیشه پیشرفت کنی، پیراهن کدام تیم بزرگ را دوست داری برتن کنی؟

-  من طرفدار بارسا، رئال، منچستریونایتد و تیم‌های برتر انگلیس، دورتموند و بایرن در آلمان، مگر خودم در لیگ قهرمانان بازی‌های آژاکس را می‌بینم، اما طرفدار رئال مادرید هستم و دوست دارم پیراهن این تیم را روزی بر تن کنم.

گفتند اگر صاحب توپ طلا شوی، چه حسی خواهی داشت؟

من یک بازیکن عادی و نورمال هستم تشکر از هم‌وطنانم که مرا به این سطح رساندند.

لیگ برتر بازی افغانستان را نگاه کردی تا حال و دوست داری در لیگ برتر بازی کنی؟

به عنوان بازیکن فکر نمی‌کنم ولی به عنوان مربی احتمالا اگر خطری نباشد خواهم آمد.

حست در برابر پدرت چگونه است و کجای زندگی‌ات قرار دارد؟

پدرم از مدیر برنامه‌های من هم مهم‌تر است در 15 سال فوتبال کردم یک بازی من را از دست نداده است و نیمی از پیشرفت‌ام را مدیون پدرم هستم چون لیسانس مدیر برنامه‌گی را ندارد و زبان را هم زیاد بلد نیست، اما تصمیم نهایی را پدرم می‌گیرد.

 فعلا از کدام تیمی پیشنهاد داری که بروی بازی کنی؟

من آژاکس و دورتموند را دوست دارم؛ اما در همین تیم خوش هستم و دوست دارم در همین تیم بازی کنم.

بازی کدام بازیکن تیم ملی را دوست داری، فقط یک بازیکن را انتخاب کن!

نجیم حیدری را خیلی دوست دارم اما خیلی مشکل هم است همه را دوست دارم.

در مورد انوش دست‌گیر سرمربی تیم ملی صحبت کن!

در وقت کم تیم خوب ساخته است و اگر صعود کنیم، ماموریت انوش انجام می‌شود.

یعنی اگر به جام ملت‌ها صعود کنیم، کار بزرگی کرده‌ایم؟

بلی با صعود ماموریت تکمیل می‌شود و کسی حق نداری چیزی دیگر بگوید.

در مورد این‌که فصل جدید فوتبال لهستان کی شروع می‌شود.

 فردا اردوی آموزشی شروع می‌شود قرار بود به ترکیه برویم بخاطر کرونا نشد، در 22 یا 23 آگوست مسابقات رسمی شروع خواهد شد.

حرف آخر؟

تشکر از همه هم وطنانم، رویای من واقعیت شد و امیدوارم که به جام ملت ها صعود کنیم.

لینک مصاحبه تصویری فیروز مشعوف با عمران حیدری

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала