Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کاسیاس خداحافظی کرد مورینیو طعنه زد؟

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر ژوزه مورینیو Футбол. Лига Европы. Тренировка ФК "Манчестер Юнайтед"
ژوزه مورینیو  Футбол. Лига Европы. Тренировка ФК Манчестер Юнайтед - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ژوزه مورینیو پس از ادعای دیوید دو گی و متن "یک بازو" دوباره به اختلافاتش با ایکر کاسیاس دامن زد.

به گزارش اسپوتنیک، زمانی که ژوزه مورینیو و ایکر کاسیاس با هم در رئال مادرید حضور داشتند سرمربی فعلی تاتنهام به درخشش ایکر مقدس نا امید بود و حالا نیز به جنگ با او رفته است.

ژوزه مورینیو می‌گوید که کارهای خارق العاده او با ایکر کاسیاس در گذشته بود و سرمربی تاتنهام به دروازه‌بان سابقش در رئال مادرید ادای احترام می‌کند.

کاسیاس روز دوشنبه 16 ماه پس از تحمل سکته قلبی در جریان تمرین با پورتو رسما با دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به عنوان یکی از دروازه‌بان‌های ردیف اول قرن بیست‌و‌یکم، جایگاه کاسیاس به عنوان یک بزرگ دنیای مدرن کاملاً مناسب است اما او یک دوره دشوار زیر نظر مورینیو را در فصل 2012/13 سپری کرد.

مورینیو اغلب در آن زمان کاسیاس را در مقابل همه به چالش می‌کشید و حتی تصمیم گرفت پس از بازگشت از مصدومیت جدی، دروازه‌بان افسانه‌ای رئال مادرید را روی نیمکت گذاشت و برعکس دیگو لوپز را به انتخاب اول خود بدل کرد.

این تصمیم باعث ناراحتی افسانه‌ی اسپانیایی گردید و حتی در آن زمان آندرس اینیستا چهره ماندگار بارسلونا از عمل مورینیو انتقاد کرد.

در آن وقت جولیو سزار دروازه‌بان پیشین اینتر میلان اظهار داشت كه وی پیام متنی از  ، مورینیو سرمربی فعلی اسپرز دریافت كرده است.

زیرا او با تیم ملی کشورش (برزیلی) 3-0 کسب برتری کرد. پیام این بود: "شما دیوانه هستید. او کسی است که باید پیراهن شما را بپوشد و نه راه دیگر. او به من گفت من بیش از یک بازو متوقف شده‌ام تا کاسیاس با دوتایی."

سالها بعد و هنگامی که مورینیو سرمربی منچستریونایتد شد کاسیاس را متهم کرد که با هدف آزار دادن دیوید دخیا و برنده شدن به عنوان شماره 1 اسپانیا، اقدام به هماهنگی یک کارزار رسانه‌ای علیه هم‌وطن‌اش کرده است.

مورینیو به تلگراف گفت: "چرا انتقاد در اسپانیا؟ آیا می‌دانید؟ من می‌دانم. از آنجا که شخصی بسیار قدرتمندی وجود دارد که دوباره به فکر پریدن [به تیم اسپانیا] است، اما فکر می‌کنم وقتی بهترین دروازه‌بان جهان را در مقابل خود داشته باشید، پرش بسیار دشوار است."

مدت کوتاهی پس از آن و به دنبال این‌که یونایتدِ مورینیو با نتیجه 3-1 به لیورپول در بازی نهایی (قبل از اخراج سرمربی پرتگالی) باخت، کاسیاس یک توئیتی نشر کرد که ظاهراً در مورد سرمربی قدیمی او بود. وی نوشت: "براساس یک روزنامه پرتگالی شخصی گفته است بازیکنی مثل من (37 ساله) در پایان کار خود است. کاملاً موافقم. از آن روزنامه سوالی دارم: پایان کار را در مورد مربیان چه زمانی و در چه مقطعی می‌بینید یا آنها دیگر برای هدایت تیم در این ردیف نیستند؟"

هرچند که در پی بازنشستگی کاسیاس مورینیو در صحبت با نشریه آ اس تأکید می‌کند: "هوش و بلوغ او باعث شده كه همواره به هم احترام بگذاریم و سال‌ها بعد ما حتی توانسته‌ایم دوستی صادقانه پرورش دهیم. او دروازه‌بان تاریخی برای رئال مادرید، لا روخا و فوتبال جهان است."

مورینیو افزود: "با او من لالیگا را بردم و به دلیل تصمیم حرفه‌ای من و هرگز شخصی، برای بازی کردن بازیکن دیگری لحظه‌های سختی را پشت سر گذاشتم."

کاسیاس به این اظهارنظرها پاسخ نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала