Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

میرویس بهاوی خطاب به ریاست اداره ورزش: "متاسفم که به این بزرگی دروغ می‌گوید"

© Photo / Mirwais Bahawiمیرویس بهاوی در برنامه شهر ورزش - طلوع
میرویس بهاوی در برنامه شهر ورزش - طلوع - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میرویس بهاوی معاون سابق فنی و مسلکی ریاست تربیت بدنی و ورزش کشور در صحبت با رسانه‌ی افغانستانی "طلوع" ضمن رد ادعای ریاست این اداره، آقای رحیمی را دروغگو خطاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، میرویس بهاوی معاون سابق ریاست تربیت بدنی و ورزش با دروغگو خطاب کردن حفیظ ولی رحیمی رییس عمومی ریاست تربیت بدنی و ورزش، ادعاهای وی در مورد وجود فساد در زمان معاونت خود را رد کرده و رییس فعلی المپیک را به شدت انتقاد نمود.

پیش از این رییس عمومی تربیت بدنی و ورزش در همین برنامه مدعی شده بود که در زمان آغاز کارش (در اداره وزرش) یک اداره مملو از فساد اداری و ضعیف در بُعد فنی را تسلیم شده است.

صحبت‌های هفته قبل داکتر حفیظ ولی رحیمی رییس عمومی تربیت بدنی و ورزش در برنامه شهر ورزش

در همین حال میرویس بهاوی که امشب در برنامه "شهر ورزش" تلویزیون طلوع افغانستان صحبت می‌کرد، اظهار داشت:

"من هیچ‌کاره‌یی نبودم اگر یک تیم قوی در کنارم نمی‌بود. معاونت فنی ریاست تربیت بدنی در رأس کمیته‌یی بود که تمام فدراسیون‌های موازی را برچید. ما 14 فدراسیون موازی در سه نهاد داشتیم، فدراسیون در تربیت بدنی، فدراسیون در المپیک جنرال صاحب اغبر و فدراسیون در المپیک محمود حنیف. تمام این فدراسیون‌ها را در تحت مدیریت معاونت فنی و مسلکی برچیده شد، شما فدراسیون‌های واحد مستقل و بنام افغانستان دریافتید."

بهاوی در ادامه چنین اتفاقی را در زمان ریاست آقای رحیمی و معاونت (فعلی) حمیدالله کبیر را رد کرده و آغازگر این تلاش‌ها را در زمان مدیریت خویش تعریف کرده و صحبت‌های قبلی رییس اداره ورزش را دروغ خواند. او می‌گوید که تمام اسناد و شواهد (مکاتیب، ایمیل‌ها، جلسات برگزار شده) موجود است که همه قبل از آمدن حفیظ ولی رحیمی اتفاق افتاده است.

بهاوی می‌گوید که در زمان مدیریت وی برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها از راجستریشن ورزشکاران و مسولین‌ها فدراسیون‌ها در 34 ولایت توسط هیئت آغاز شد که ابتدا در ولایات سپس در زون‌ها و در نهایت در مرکز انتخابات انجام یافت:

"انتخابات بیشتر از 37 فدراسیون را خودم برگزار کردم که بعداً آقای رحیمی در رأس اداره ورزش آمدند. و تمام بسترها را برای برگزار انتخابات المپیک آماده کرده بودیم. معاونت فنی حتی در رأس کمیته تقنین قانون ورزش افغانستان بود. قانونی که آقای رحیمی برای اولین بار بنام شان می‌خوانند متاسفم که به این بزرگی دروغ می‌گویند."

او در ادامه صحبت‌ها از مخالفت‌اش با ذکر ماده‌یی در قانون ورزش با ریاست فعلی این اداره سخن گفت که طی آن به هیچ کارمند اداره یاد شده حق انتخاب شدن در رأس المپیک و نهادهای ورزش را نمی‌دهد.

فدراسیون‌ فوتبال و بورد کریکت کشور از جمله نهادهای ورزشی است که زیر نظر ریاست تربیت بدنی و ورزش فعالیت نمی‌کند و به شکل مستقل عمل می‌کنند. از میرویس بهاوی در مورد اتفاقات رخ داده پرسیده شد که وی چنین اتفاقی را در زمان خود رد کرده و صریحا مخالفت خود را بیان داشت. او ابتدا گفت: "ما در پنجاه و چند رشته بدون فوتبال و کریکت که دخالت نکردیم به خاطر مسایل آن وقت چون قانون نهایی نشده بود، بقیه انتخابات تمام رشته‌ها را تک تک در ولایات شان گرفتیم، سپس در زون‌ها و در نهایت در کابل."

او در مورد فعالیت این دو نهاد زیر اثر تربیت بدنی گفت: "برعلاوه این‌که موافق نیستم، مخالفت خود را در آن زمان نیز بیان کردم. در آن زمان ما در یک فکر بودیم که نمونه‌های موفق منطقه (کریکت و فوتبال) چیست."

معاون سابق تربیت بدنی و ورزش همچنان در مورد عصریه ورزشکاران انتقاد کرده و گفت:

"متاسفانه معامله پشت پرده با یک تعداد فدراسیون‌های دزد و فاسد جریان دارد که دو ربع سال 98  ورزشکاران خارج کنند. قرار است دو ربع عصریه‌ها را اختصاصی از طریق بایومتریک به ورزشکار داده نشود. برعکس به روئسای فدراسیون‌ها داده شود که آنها (مسولین) ما را در انتخابات المپیک حمایت کنند. (بهاوی مدعی داشتن اسناد در این زمینه شد.) دو هزار ورزشکار غیابی در تیم‌های ملی داشتیم."

در ادامه حمیدالله کبیر طی تماس تلفونی صحبت کوتاه داشته و خواستار گفتگوی رو در رو شد که بهاوی نیز خواستار آن بود و قرار است این مناظره (احتمالا) هفته بعد برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала