Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نبرد میلیونی خط میانی در اتحاد

© REUTERS / Phil Noble Кевин Де Брейне во время матча "Манчестер Сити" – "Манчестер Юнайтед"
Кевин Де Брейне во время матча Манчестер Сити – Манчестер Юнайтед - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم‌های منچسترسیتی و رئال مادرید امشب در اتحاد با هم دیدار می‌کنند که این بازی می‌تواند نبرد میلیون برای دو تیم در خط میانی باشد.

به گزارش اسپوتنیک، قرار است امشب شاهد نبرد جذاب و تماشایی دو تیم منچسترسیتی و رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر هم صف آرایی می‌کنند.

گواردیولا با قرار دادن پنج هافبک در میانه زمین و گابریل ژسوس فقط در خط حمله می‌خواهد حریف را شگفت زده خواهد کرد. در سوی مقابل اما زیدان با چهار هافبک: کاسمیرو، والورده، مودریچ و ایسکو بازی خواهد کرد و تونی کروس را روی نیمکت گذاشته است.

دوئل خط میانی در دیدار امشب: 7 میلیون یورو در مقایسه با 216

سیتی-رئال مادرید بازی جذاب در خط میانی خواهد بود.

در اولین بازی گواردیولا با قرار دادن پنج هافبک و گابریل ژسوس فقط در نوک، حریف  را شگفت زده می‌کند. البته رودریگو، گوندوگان، ماحرز، د بروین و برناردو سیلوا نیز ستاره‌های  دیگر قابل دسترس سیتی هستند.

از زمان ورود د بروین به سیتی در سال 2015 تفاوت عمده این دو باشگاه در پرداخت است. مادرید از آن زمان هفت میلیون یورو برای بازیابی کاسمیرو در همان تابستان از پورتو خرج کرد. در حالی که گواردیولا در سال‌های اخیر هسته خود را با یک نفر چک می‌کند. در مقایسه با 7 میلیون یورو سفیدپوستان از زمان ورود د بروین، سیتی 216 میلیون برای خط میانی خرج کرده است: رودری در جون 2019 با 70 میلیون گران‌ترین بازیکن بود. ماحرز در سال 2018 با 67.8 میلیون و برناردو سیلوا با 50، گوندوگان در سال 2016  با 27 میلیون خریداری شده‌اند و ارزان‌ترین بازیکن با دو میلیون زینکشنکو می‌باشد در حالی‌که فیل فودن از اکادمی به تیم اول آمده است.

در این پنج سال گذشته رئال مادرید نه تنها هزینه نکرد بلکه آنچه پیش آمد امضا شد. تنها فرد انتخابی ترکیب‌ها کاسمیرو بوده‌ اما او که پس از قرارداد قرضی از پورتو به باشگاه مادریدی بازگشت و اتفاق مشابهی با خامس و والورده افتاد که به ترتیب از قرضی با صفر هزینه از بایرن و دپورتیو بازگشتند.

بنابراین مادرید خط میانی خود را به معرض خطر قرار می‌دهد که موفقیت‌های زیادی در برابر هسته‌ای که چهره‌های جدیدی را در خود جای داده به دست آورده است. اگر یکی به مدل یازده بچسبد مودریچ، کاسمیرو و کروس از سال 2015 دست نخورده هستند و افراد جانبی مانند ایسکو یا والورده نیز قبلاً به این باشگاه می‌آمدند.

آخرین شرط بزرگی که بر اساس برگه چک گواردیولا انجام شد رودری بود که 70 میلیون از آتلتیکو خریداری شد. گران‌ترین هافبک معمول رئال مودریچ بود که در جولای 2012 با مبلغ 35 میلیون به خدمت گرفته شد. کروس که یک فصل قبل از د بروین وارد اسپانیا شد  25 میلیون هزینه در پی داشت.

هزینه‌های قوی سیتی منطبق با سیاست باشگاه برای تحقق همه رویاهای مربی‌اش است. در حقیقت طبق گزارش ترانسفرمارکیت، پپ مقام اول را در لیست مربیانی که بیشترین سرمایه گذاری را در 5 سال گذشته داشته و 872 میلیون را به خود اختصاص داده در اختیار دارد و پس از او سیمئونه با 782 و ارنستو والورده با 779. زیدان با 423 میلیون مقام چهاردهم را اشغال کرده است.

 

تقویت‌های خط میانه سیتی و مادرید از سال 2015:

منچسترسیتی:

د برویین: (آگست 2015) 76 میلیون

گوندوگان: (جولای 2016) 27 میلیون

زینچینکو: (جون 2016) 2 میلیون

فیل فودن: (جولای 2016) از اکادمی

برناردو سیلوا: (جولای 2017) 50 میلیون

ماحرز: (جولای 2018) 67.8 میلیون

رودری: (جون 2019): 70 میلیون

 

رئال مادرید:

کاسمیرو: (جولای 2015) 7 میلیون (پایان قرضی از پورتو)

خامس: (جولای 2019) پایان قرارداد قرضی بایرن

والورده: (جولای 2018) پایان قرارداد قرضی دیپورتیوو

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала