Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیگ قهرمانان اروپا؛ پی‌اس‌جی – لایپزیگ؛ فینالیست تازه وارد اروپا کدام تیم است؟

© AP Photo / Daniel Coleپاریسن جرمن - پی اس جی
پاریسن جرمن - پی اس جی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لایپزیگ و پاری‌سن‌جرمن در لیسبون برای اینکه تاریخ‌ساز شوند و برای اولین مرتبه فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنند، مبارزه خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پاری‌سن‌جرمن و لایپزیگ امشب (سه شنبه) در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 11:30 در ورزشگاه دالوژ به مصاف هم می‌روند.

پاریسی‌ها پس از هزینه‌های فراوان بالاخره به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیدند و تنها یک قدم تا فینالیست شدن فاصله دارند. این تیم تحت هدایت توماس توخل توانست در لیگ، جام حذفی و جام اتحادیه فرانسه به مقام قهرمانی برسد و با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ویترین افتخارات این مربی آلمانی تکمیل می‌شود.

پی‌اس‌جی اما یک مشکل بزرگ دارد و آن هم مصدومیت کیلور ناواس دروازه بان این تیم است. احتمالا نقطه ضعف بزرگ این تیم حضور سرخیو ریکو، جانشین ناواس در درون دروازه باشد باشد. به غیر از ناواس، مارکو وراتی و کورزاوا هم دیگر مصدومان پاریسی‌ها هستند.

در همین حال، توماس توخل سرمربی پاری‌سن‌جرمن با حضور در نشست خبری پیش از این بازی در مورد حضور ستاره فرانسوی تیمش یعنی کیلیان امباپه گفت:«امباپه در دیدار برابر آتالانتا 30 دقیقه بازی کرد و خوشبختانه هیچ دردی در ناحیه مچ پای خود احساس نکرد. او 6 روز با تیم بدون مشکل تمرین کرده است و به این ترتیب مشکلی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی برابر لایپزیگ نخواهد داشت. اگر مشکلی به وجود نیاید ام باپه در ترکیب اصلی به میدان خواهد رفت. هنور درباره این بازیکن تصمیم نهایی را نگرفته ایم.»

از طرفی دیگر ناگلزمن سرمربی 33 ساله لایپزیگ به دنبال افتخار آفرینی در فوتبال اروپا است. تیم جوان لایپزیگ با برتری مقابل تیم‌های تاتنهام و اتلتیکو مادرید به نیمه نهایی رسیده است و می‌تواند با حذف قهرمان لوشامپیونه شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات شود. ابراهیم کوناته و هارتمن مصدومان لایپزیگ در این دیدار هستند.

پی‌اس‌جی و لایپزیگ تنها در یک بازی دوستانه در سال 2014 به مصاف هم رفته اند که در آن بازی آلمانی‌ها با نتیجه 4 – 2  به برتری رسیده اند. شاگردان توخل در 5 دیدار اخیر خود صاحب 4 پیروزی و یک تساوی شده و تیم لایپزیگ هم در 5 بازی آخر خود صاحب 3 پیروزی، یک تساوی و متحمل یک شکست شده است.

این دو تیم تا به حال فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه نکرده اند و امشب یک تیم جدید وارد لیست فینالیست‌های این رقابت‌ها خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала