Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لوکاکو در آستانه عظمت با اینتر

© REUTERSروملو لوکاکو
روملو لوکاکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوازده ماه پس از جدایی از منچستریونایتد روملو لوکاکو در آستانه شکوه و عظمت با اینتر میلان رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، دوازده ماه پیش از امروز روملو لوکاکو از منچستریونایتد جدا شد و با رفتن به اینتر شاهد تولد دوباره با نراتزوری بودیم و حالا او در آستانه شکوه و عظمت در اروپا است.

لوکاکو در اولین فصل حضورش پس از جدایی از من‌یونایتد راهی فینال لیگ اروپا شد و به دنبال جام نقره‌ای است تا به جاودانگی برسد.

او در اینتر با انرژی تازه‌ای پیش رفته و مدافعان را کنار می‌گذارد و در حال پایان دادن به نوعی تیزهوشی است که ما از زمان حضورش در اورتون واقعاً ندیده بودیم. او در حال ایجاد شانس برای هم تیمی‌ها است و پیش از دیدار جمعه شب در فینال لیگ اروپا با سویا 33 گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

آنتونیو کونته لیاقت اعتبار دوباره بلجیمی را دارد، او را در سیستمی قرار می‌دهد که به نقاط قوت خود بازی کند و بهترین‌ها را از شماره 9 اش کسب می‌کند.

اگرچه تابستان گذشته منچستریونایتد را ترک کرد خود این بازیکن بیشتر مسئول سکوت بسیاری از تردیدهایش بوده است.

لوکاکو از ابتدا ایتالیا را بیشتر به خانه‌اش دیده است.

مدت کوتاهی پس از رسیدن وی گزارش شد که او وزن از دست داده است هرچند که انتقاد از تناسب اندام ورزشی وی در زمان حضورش در یونایتد غالباً اغراق آمیز بود.

با این وجود مطمئناً او به دنبال تیزتر بودن در اینتر، حفظ جسمی‌‌اش به نظر می‌رسد که کمی سریع‌تر از مدافعان حریف شده و بشتر سود می‌برد.

این در پیروزی نیمه نهایی برابر شاختار دونتسک هفته گذشته کاملا هویدا بود که او با دو گل دیرهنگام برخورد کرد تا به پیروزی 5-0 تیمش نیز کمکی داشته باشد.

او که بهترین گل‌زن تیم ملی بلجیم است می‌گوید: "من یک مُهاجم هستم و برای رسیدن به گل در اینجا هستم. این چیزی است که در درون من است."

لوكاكو از رژیم جدیدی كه با توصیه کونته از سبزیجات و گوشت‌های سرشار از پروتئین استفاده می‌کند او بعداً فاش كرد كه وزن‌اش در یونایتد نتیجه مشكلات دستگاه گوارشی بوده است.

او گفت: "من معمولاً سیستم گوارشی خوبی دارم. همه چیز را خیلی سریع هضم می‌کنم. اینگونه زندگی من بوده اما آنچه این متخصص تغذیه به من گفت این بود که کار را متوقف کرده است."

اکنون این مسئله برطرف شده و به سختی جای تعجب دارد که لوکاکو به بهترین حالت خود برگشته است.

او در تمامی رقابت‌ها برای اینترمیلان 33 گل در این فصل زده و نام خود را در کنار رونالدو به ثبت رسانده، رکوردی که اسطوره برزیلی در فصل 1997/98 تعیین کرده بود.

لوکاکو می‌گوید: "اولین فینال که من تا به حال دیدم بین اینتر و لاتزیو بود که در یوفا کاپ در سال 1998 بود. من می‌خواستم در اینتر رشد کنم زیرا همیشه مُهاجمان بزرگ آنها را تحسین می‌کردم: رونالدو، [ژسوس] ویری و آدریانو."

این مناسب است اگر لوکاکو روز جمعه در فینال لیگ اروپا مقابل سویا بازی کند.

کسب یک عنوان مطابقت با موفقیت اوست که وی با سن 27 سالگی در کنار بزرگان تاریخ فوتبال در امر گلزنی قرار می‌گیرد.

پس از آنچه که در واقع بدترین فصل گل زنی در در فصل حرفه‌ای خود در 2018/19 را با 15 گل در 45 بازی برای یونایتد تجربه کرد، لوکاکو احیا شده تا بهترین گل‌های خود را در تاریخ به ثبت برساند.

این گواهی بر استحکام ذهنی و شخصیت او است که سال گذشته توسط منتقدانش به شدت ناامید شده بود و حالا برعکس انتظار خواستار اثبات خود است.

وی گفت: "این می‌تواند تیم مورد نیاز من باشد. عشق من به این منطقه وجود دارد. عشقی که به اینتر دارم و این لحظه مناسب برای من جهت ترک انگلستان بود. من دیگر نمی‌خواستم آنجا باشم."
او اضافه کرد: "این گروه از بازیکنانی که ما در اینجا داریم گروه ویژه‌ای هستند و ما یک رهبر مناسب را در مقابل خود داریم تا ما را به جاهای مناسب ببرد. اینتر یک باشگاه جاه طلب است. می‌خواهد به جایی که نیاز است برگردد. من می‌خواهم به آنها کمک کنم تا در اینجا چیزی بسازند. این حرکت درست برای من است."

تقریباً یک سال پس از آن، اکنون سخنان وی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

کونته در حال ساختن چیزی در اینتر است و لوکاکو کانون، نیروی غالب و غیرقابل توقف در حمله است که یونایتد امیدوار بود وقتی که در سال 2017 مبلغ 75 میلیون پوند برای وی پرداخت کردند، این چنین باشد.

وی از زمانی که گری نویل مدافع پیشین یونایتد در آگست سال گذشته او را به اضافه وزن متهم کرد و در توییتر نوشت: "او [لوکاکو] بیش از 100 کیلوگرم است!"، این بازیکن مسیری طولانی را طی کرده است.

حالا ستاره بلجیمی نه اضافه وزن دارد و نه غیر حرفه‌ای است بلکه می‌تواند به عنوان یک تور حمله کننده برای نراتزوری کونته عمل کند.

در عوض او اکنون با افتخار به عنوان پادزهر هر دو چیز ایستاده است، با رفتن از حاشیه‌های یونایتد به آستانه مساوی یک رکورد باشگاهی است که توسط الگوی او به ثبت رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала