Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فینال لیگ قهرمانان؛ تجربه جدید برای پاریسی‌ها

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر کاپ لیگ قهرمانان اروپا
کاپ لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فینال لیک قهرمانان اروپا امشب میان دو تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن و بایرن مونیخ برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، دو تیم فوتبال بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن از ساعت 23:30 امشب به وقت کابل در لیسبون پرتگال دیدار نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را برگزار می‌نمایند.

به خاطر همه‌گیری کروناویروس که این دیدار از استانبول ترکیه به لیسبون پرتگال منتقل شد، شب سختی را برای دو تیم می‌توان پیش بینی کرد.

پی‌اس‌جی در دیدار نیمه نهایی این بازی‌ها با شکست دادن 3-0 آربی لایپزیگ (آلمان) فینالیست شد و در سوی مقابل تیم بایرن مونیخ حریفش المپیک لیون (فرانسه) را با نتیجه مشابه از پیش رو برداشت و گام به دیدار نهایی گذاشت.

تیم فوتبال پی‌اس‌جی در صورت قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار به این جام دست خواهد یافت.

آمار:

پاری‌سن‌ژرمن:

پاریسی‌ها در 5 دیدار قبلی شان در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا 13 گل زده‌اند و 3 گل دریافت کرده‌اند در حالی‌که یک شکست را در بازی رفت مقابل دورتموند تجربه کردند.

این تیم در این مدت قهرمانی لیگ 1 فرانسه، کوپا د فرانس، جام لیگ را تجربه کرد و حالا برای نخستین بار در دیدار نهایی لیگ قهرمانان گام گذاشته و انگیزه مضاعفی برای قهرمانی دارد. این تیم در 5 بازی‌ اخیرش در تمامی رقابت‌ها توانسته 5 پیروزی کسب کرده است.

نیمار در چندبازی اخیر به خصوص برابر آتالانتا و لایپزیگ نمایش درخشانی داشته است.

بایرن مونیخ:

باواریایی‌ها در 9 بازی قبلی شان در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا همه دیدارها را برنده به پایان برده‌اند و در این تعدا بازی‌ها توانسته‌اند 39 گل زده‌اند.

خط دفاعی تیم بایرن در این فصل لیگ قهرمانان خیلی استوار به میدان رفته و تنها 8 گل دریافت‌ وارد دروازه شان شده است.

بایرن در دور یک چهارم نهایی بارسلونا را با حساب 8-2 تحقیر کرد که بهترین نتیجه این تیم در فصل جاری بوده در حالی‌که شاگردان فلیک تیم زوزدا را نیز با نتیجه 6-0 شکست داده بودند.

بایرن مونیخ در فصل گذشته در رقابت‌های بوندس لیگای آلمان، جام حذفی آلمان را به قهرمانی رسید. و قرار است در نهم میزبان 1399 ساعت 23:00 شب به وقت کابل در ورزشگاه آلیانز آرنا برابر دورتموند به میدان برود.

باواریایی‌ها در صورت قهرمانی در این دیدار برای ششمین بار به جام لیگ قهرمانان دست خواهند یافت.

در دیدار مقابل بارسلونا توماس مولر با دو گل و یک پاس گل بهترین نمایش خود را داشت و در نیمه نهایی گنابری با کیمیچ درخشیدند.

 

تقابل دو تیم:

دو تیم تا کنون 4 بار در لیگ قهرمانان برابر هم صف آرایی کرد‌ه‌اند که سهم پیروزی بایرن مونیخ 3 بوده و پاریسی‌ها تنها 2 بار برنده شده‌اند.

طی 4 بازی بایرن 5 بار موفق به گل‌زنی شده در حالی‌که شاگردان توخل نیز 5 بار دروازه آلمان‌ها را باز کرده‌اند.

آمار کلین شیت پاریسی‌ها در برابر بایرن بهتر بوده و توانسته‌اند دو بار گل دریافت نکنند که ابتدا 3-0 و سپس 1-0 برنده شده‌اند.

 

آخرین جدال
در مرحله گروهی فصل 2017/2018 لیگ قهرمانان اروپا، بایرن‌مونیخ در خانه‌اش 3-1 از سد پاری‌سن‌ژرمن گذشت که لواندوفسکی و تولیسو گل های بایرن را زدند و امباپه تنها ‌گل پاریسی‌ها ثبت کرد.
در حالی که بازی رفت را پاری‌سن‌ژرمن با 3 گل به پیروزی رسید.

بازی امشب پنجمین تقابل دو تیم در بازی‌های رسمی می‌شود.

 

داور بازی:

داور بازی امشب دانیل اورساتو (داور 44 ساله ایتالیایی) خواهد بود که پیش از این در بازی‌های لیگ اروپا قضاوت کرده است و در سال 2020 اولین بازی او خواهد بود که در لیگ قهرمانان قضاوت خواهد نمود.

 

زمان برگزاری:

امشب (یکشنبه) 23:30 به وقت کابل

مکان برگزاری:

ورزشگاه دالوز – ورزشگاه خانگی بنفیکا

داور بازی:

دانیل اورساتو (داور 44 ساله ایتالیایی)

دستیاران داور:

مانگانیلی (ایتالیایی) گیالاتینی (ایتالیایی) و هاتیگان (رومانیا) داور چهارم

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала