Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آمار افسانه‌ای مسی: دومین بازیکن با بیشترین بازی

© REUTERS / Vincent WestИгрок команды FC Barcelona Лионель Месси во время матча с Athletic Bilbao
Игрок команды FC Barcelona Лионель Месси во время матча с Athletic Bilbao - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیونل مسی در حالی‌که بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا است اما او پس از ژاوی دومین بازیکن با بیشترین بازی در این تیم است.

به گزارش اسپوتنیک، لیونل مسی کاپیتان بارسلونا به سران این تیم خبر داده که می‌خواهد برود. هیچ کس تصور چنین پایان سردی برای مسی در بارسا نداشت. و همه چیز می‌تواند به دعوای حقوقی پایان یابد همانطور که با ستاره‌های دیگر در تاریخ بارسا اتفاق افتاده است. اما حتی با وجود این موارد و ادامه تنش‌های پنهان بین بازیکن و باشگاه در ماه‌های اخیر هیچ کس نمی‌توانست تصور کند که بهترین بازیکن تاریخ با این اوصاف از بارسا خداحافظی می‌کند.

بعد از شکست سنگین و شرم آور 2-8 در لیگ قهرمانان اروپا، اتفاقی رخ داد که غیرقابل انتظار بود.

مسی در سن 13 سالگی به تیم B بارسا پیوست و در فصل 2000-2001 بود که بارسا یک بازیکن امیدوار کننده را به خدمت گرفت که نیاز به یک درمانِ رشد داشت و هزینه‌ای بر می‌داشتکه هیچ باشگاهی در کشورش مایل به پرداخت آن نبود. بارسا این کار را انجام داد و او یکی از بهترین تصمیمات در تاریخش بود.

این کودک در نهایت به بهترین بازیکن جهان و برای خیلی‌ها در تاریخ تبدیل شد. اولین حضور او با تیم اول در سال 2004 بود که وی 17 سال داشت. و از آن زمان او با 634 گل در 731 بازی بهترین گلزن تاریخ باشگاه شد. فقط ژاوی با 767 بار بیشترین بازی را با پیراهن بارسا انجام داده است.

لئو بهترین گلزن تاریخ لالیگا با 444 گل است و حالا بعد از 115 گل در 143 بازی در لیگ قهرمانان اروپا می‌خواهد بارسا را ​​ترک کند. اعجوبه آرجانتینی 34 قهرمانی با بارسا کسب کرده که شامل 10 لالیگا، 4 لیگ قهرمانان اروپا، 3 جام جهانی باشگاه‌ها، 6 جام کوپا دل ری، 8 سوپر جام اسپانیا و 3 سوپر جام اروپا می‌شود. در فصل 2011-12 او زیر نظر نظر پپ گواردیولا با به ثمر رساندن 73 گل بهترین فصلش را تجربه کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала