Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش تند خالده پوپل به حمایت مردمی از کرام الدین کریم

© Photo / AFF / AFFکرام الدین کریم
کرام الدین کریم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خالده پوپل‌زی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال بانوان کشور در پیوند به مقابله مردمی با دستگیری کرام الدین کریم، به گونه تند واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، خالده پوپل‌زی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشور در پیوند به مقابله مردمی در قبال دستگیری کرام الدین کریم رییس سابق فدراسیون فوتبال کشور که به تجاوز جنسی بر دختران فوتبالیست متهم است با انتشار نوشته‌ای در صفحه‌اش به شدت انتقاد کرد.

خالده پوپل‌زی در صفحه فیسبوک خود با هشتکِ  #تجاوز #آزاراذیت_جنسی نوشت: "خاموش بودن مقابل تجاوز و آزار اذیت جنسی، ذهنی، فیزیکی در اصل تقویت و حمایت از متجاوزین است. اگر ما به تنهایی بنابر هر دلیل نمی‌توانیم مبارزه کنیم حداقل آن‌عده زنان و مردانی که مبارزه می‌کنند را حمایت کنیم."

او در ادامه آورده: "متاسفانه امروز هر مرد که بخاطر حق و عدالت مبارزه می‌کند تاپه کونی و بچه بی‌ریش، بی ناموس بی‌غیرت برایش زده می‌شود. و اگر زن و دختر مبارزه کند بنام فاحشه، بد اخلاق ، لُنده‌باز یاد می‌شود حتی از طرف همجنس خودش."

خالده که دست به افشاگری پرونده تجاوز جنسی بر دختران فوتبالیست را با رسانه‌ها شریک کرد، در بخش پایانی نوشته‌اش اضافه می‌کند: "فرهنگ تجاوز و آزار اذیت جنسی از یک قوم نیست و نه مربوط یک قوم می‌شود. این مشکل از فرهنگ مردسالاری و قدرت طلبی و بی سوادی منشی گرفته است. فکر می‌کنید امروز دختر و پسر پنجشیری، ازبیک، تاجک، هزاره، پشتون از شر این فساد به امان است؟"

پیش از این نیروهای امنیتی کشور برای دستگیری کرام الدین کریم به ولایت پنجشیر رفته و بالای خانه او حمله‌ور شدند ولی ضمن این‌که موفق به دستگیری او نشدند بلکه با مقاومت مردمی روبرو شدند که برخی از این نیروها نیز زخم برداشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала