Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کی‌ها از رفتن مسی متأثر می‌شوند؟

© REUTERS / ALBERT GEAمسی و فاتی - بارسلونا
مسی و فاتی - بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رفتن لیونل مسی از بارسلونا بیشتر روی کی‌ها می‌تواند تأثیر بگذارد. سوارز، بارتومئو و...

به گزارش اسپوتنیک، در حرکتی که موج‌ شوک را به سراسر فوتبال جهان وارد کرد لیونل مسی رسما اعلام کرد که می خواهد بارسلونا را ترک کند و این بار صرفاً موردی از مهندسی نیست که باعث افزایش شحقوق وی شود.

اسپورت میل در این باره پرداخته که چه کسی در نیوکمپ بیشترین تأثیر را از خروج مسی دریافت می‌کند.

دوست

تصادفی نبود که رونالد کومان به لوئیز سوارز گفت، او دیگر در برنامه‌هایش جایی ندارد و این امر به الزامات افتادگی مسی در دامان بارسا مازاد کرده است.

هنگامی که کارلس پویول در مورد درخواست انتقال مسی توئیت کرد سوارز با تشویق به این پیام پاسخ داد. این دو نفر چهارشنبه‌شب در یک رستوران برتر بارسلونا با هم شام خوردند.

چرا شام در جایی که آنها می‌دانستند احتمالاً دیده می‌شوند؟ آیا این یکی دیگر از نمایش‌های همبستگی مسی با سوارز بود؟

نارضایتی‌های وی با این باشگاه به مراتب عمیق‌تر می‌شود و او قبلاً در مورد سوارز به كومان چیزهایی گفته است.

آیا مسی به دنبال مشاوره سوارز در مورد انتقال احتمالی وی به منچسترسیتی بود؟ این سوارز بود که به مسی توصیه کرد وقتی که ناامید شد اسپانیا را ترک کند و آماده بازی برای پپ گواردیولا شود. این زوج مدتهاست که فکر می‌کردند که هر دو در ایالات متحده بازنشسته شوند، هرچند که هیچ کدام اعتقاد ندارند این اتفاق برای چندین فصل دیگر رخ دهد. آیا آن مورد دیگر شب گذشته در دستور کار بود؟

 

پدر مسی

خورخه مسی از زمانی که در بارسلونا به عنوان یک نوجوان خجالتی ظاهر شد به دنبال علاقه‌های لیونل بوده است. او را با موفقیت از طریق قراردادهای NINE در این باشگاه رسانده است. کاغذ بعدی که وی امضا کرده به اندازه سایر افراد بسیار مهم خواهد بود زیرا این تصمیم خواهد گرفت که چگونه مسی کار خود را تمام کند. او همیشه پُلی بین مسی و باشگاه بوده است. او در زمان ریاست خوان لاپورتا رابطه بسیار خوبی داشت و با بارتومئو رابطه‌ای روان دارد هرچند که رئیس با این بازیکن رابطه خوبی نداشته است.

وقتی بارتومئو با خورخه تماس گرفت و به او گفت كه كومان می‌خواهد مسی بخش بزرگی از پروژه جدیدش باشد پاسخ پدر مسی این بود: "شما باید مستقیماً با لئو صحبت كنید."

پپ گواردیولا

از نظر مسی پپ گواردیولا بهترین سرمربی است که زیر نظر آن کار کرده است.

گواردیولا طرف‌های بارسلونا را حول محور مناسب مسی قرار داد حتی اگر این بدان معنا باشد که بازی در کلاس‌های جهانی مثل تیری هنری، ساموئل اتو و داوید ویا از موقعیت خارج گردید. او حتی پس از گذشت یک سال زلاتان ابراهیموویچ را فروخت با وجود این‌که همیشه رویای او برای مربیگری مهاجم سویدنی بود زیرا او در تیمی که برای مسی بازی می‌کرد، قرار نگرفت. اگر این حماسه فقط در مورد کسی بود که مسی را ترجیح می‌داد بازی کند در ضربان قلبش در سیتی قرار می‌گرفت.

 

رونالد کومان

مربی بارسلونا به دلیل عدم توجه زیاد به آنچه که بازیکنان درباره او فکر می‌کنند در فوتبال شهرت دارد. وقتی در سال 2007 وارد والنسیا شد وی به دیوید آلبلدا، سانتی كانیزارز و میگوئل گفت كه آنها تحت نظر نبودند و وقتی كه آنها جدا نشدند وی فقط این بازیکنان را تمرین داد. او قبلاً گفته بود بازیکنانی را كه نمی‌خواهند برای بارسلونا بازی كنند نمی‌خواهد ، بنابراین جالب است كه او چگونه قبل از شروع تمرین در هنگام مراجعه به معاینه‌های پزشکی با مسی رفتار می‌كند.

کومان ستارگان مستقر را به خود اختصاص می‌دهد و اگرچه از روزهای والنسیا سوارز و آرتورو ویدال که سنگینی زیادی را در اتاق رختکن بارسلونا تحمل می‌کردند ملاقات کرده‌اند و به هر دو گفته شده که آنها جدا شوند. ویدال مانند ایوان راکیتیچ و ساموئل امتیتی ​​که به آنها نیز گفته شده مازاد هستند، انتقال رایگان دریافت نمی‌کنند. این بدان معناست که مانند مسی آنها باید روز دوشنبه در زمین تمرین خوان گمپر حضور داشته باشند. مطمئناً این یک نمایش آتش بازی خواهد بود و کومان تعداد زیادی جرقه مخصوص به خود را دارد.

 

جوزپ بارتومئو

رئیس بارسا که به نظر می‌رسد لبخندهای اطراف خانه را که در بارسلونا اتفاق می‌افتد درک می‌کند. بعد از این‌که مسی درخواست انتقال خود را در روز سه شنبه تسویه کرد ممکن است انتظار داشته باشید بارتومئو یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند یا شاید مخفی شود اما تاکتیک او این است که هیچ کاری انجام ندهد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی معارفه فرانسیسکو تریانکو حضور داشت اما چیزی نگفت و برعکس مدیر فنی رامون پلانس به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. بزرگترین مشغله او این است كه وقتی وی در انتخابات ریاست به عنوان رئیس حاضر شد مالیات بارسلونا را در چنین شرایطی ترك كند.

لاپورتا رئیس پیشین بارسا اخیراً گفت: "من مشکوک هستم که مسی را می‌خواهند بفروشند. و مطمئناً اگر او بتواند 95 میلیون پوند از مبلغ دستمزد دریافت کند و هزینه انتقال قابل توجهی را برای 33 ساله به همراه داشته باشد، به بارتومئو کمک می‌کند. اما او نمی‌خواهد شخصی باشد که مسی را فروخته است. بنابراین مهم است که اگر بازیکن برود بر عهده او باشد نه رئیس."

بارتومئو احتمالاً در آخرین انتخابات سال 2015 در این باشگاه پیروز نمی‌شد اگر این تیم سه گانه غیر منتظره‌اش را در نمی‌برد اما آنها این کار را کردند و او 55 درصد آرا را به دست آورد. احتمالاً او هنوز مسئولیت این امر را بر عهده خواهد داشت. آیا این بیماری برای همه گیری‌هایی که استادیوم‌ها را خالی کرده و بسیج کردن علیه وی غیرممکن است، نیست. او رئیس خوش شانسی است و علی‌رغم اینکه بارسا به یک اپرا صابون فوتبال رئال مادرید تبدیل شد، لبخند می‌زند.

 

رامون پلانس

دبیر فنی که اساساً به معنای مدیرعامل فوتبال می‌باشد، قرار است تابستان امسال بر بارها و حواشی بارسلونا نظارت داشته باشد. او جایگزین اریک آبیدال شد که به خاطر شکایت از داشتن مسئولیت بیشتر از قدرت واقعی‌اش، جایگزین شد.

پلانس ممکن است کار او را نیز به همان سختی پیدا کند. او کسی بود که چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی فرانسیسکو که به جلسه پرسش و پاسخ در مورد آینده مسی تبدیل شد، سؤالاتی را مطرح کرد، از این یک کار شکرگذار است. در تئوری این مدیر 52 ساله که در اسپانیول تجربه حضور دارد، میر فنی سابق آلاوز، ختافه و تاتنهام مسئول این است که چه کسی می‌ماند و چه کسی می‌رود اما تأثیرگذاری بر آینده مسی احتمالاً از عهده وی بر نمی‌آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала