Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیش بازی آرسنال – لیورپول؛ زورآزمایی قهرمانان در ومبلی + عکس

© REUTERS / ANDREW BOYERSDas Champios-League-Aus von FC Bayern München gegen Liverpool
Das Champios-League-Aus von FC Bayern München gegen Liverpool - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تیم لیورپول و آرسنال امشب در دیدار سوپرجام انگلستان برابر هم صف آرایی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دیدار نهایی سوپرجام انگلستان موسوم به کمیونیتی شیلد امشب میان دو تیم فوتبال لیورپول و آرسنال در ورزشگاه 100 هزار نفری ومبلی لندن برگزار خواهد شد.

دو تیم در حالی طی این بازی با هم روبرو می‌شوند که لیورپول در لیگ برتر به قهرمانی رسید و آرسنال اما در جام حذفی انگلستان کسب قهرمانی نمود.

این بازی امشب از ساعت 8:00 به وقت کابل آغاز خواهد شد، که آرسنال با مصدومیت 5 ستاره‌اش به مصاف لیورپولی می‌رود که سه بازیکن مصدوم دارد.

فهرست مصدومیت‌ها:

آرسنال:

 شکودران مصطفی، مسوت اوزیل، مارتینیلی، پابلو ماری و کالوم چمبرز

لیورپول:

جوردن هندرسون، ماتیپ و تایو آوو نی‌یی

چهره‌های جدید تیم‌ها

اما آرسنال پس از فتح جام حذفی، ویلیان و ویلیام سالیبا را به تازگی جذب کرده و هر دو بازیکن ممکن است در بازی امشب اولین حضور شان برای توپچی‌ها را تجربه کنند.

البته لیورپول هم پس از فتح لیگ برتر توانست "کاستاس سیمیکاس" مدافع چپ المپیاکوس و "ریان بروستر" را به خدمت بگیرد که بروستر در 2 بازی دوستانه 3 گل زده و ممکن است امشب در ترکیب اصلی به میدان برود.

 

آمار دو تیم در کمیونیتی شیلد (فورمت جدید)

آرسنال و لیورپول در مجموع 229 بار با هم روبرو شده‌اند که 89 برد برای آنفیلید‌ها و 79 برد برای توپچی‌ها ثبت شده و 61 بازی دیگر نیز به تساوی کشیده شده است.

دو تیم در 5 بازی اخیر نتایج مختلفی را در تمامی رقابت‌ها رقم زده‌اند که آمار آرسنال بهتر بوده است. اما دو تیم در فورمت جدید کمیونیتی شیلد نیز نتایج گوناگونی را به دست آورده‌اند.

آرسنال:

شاگردان میکل آرتتا در 5 بازی که در رقابت‌های سوپر جام انگلستان داشته‌اند تنها یک باخت را تجربه کرده و 4 بار به برتری رسیده است.

این تیم برابر من‌یونایتد (2004)، منچسترسیتی (2014)، چلسی [دوبار] (2015 و 2017) کسب برتری کرده و تنها شکست این تیم در این بازی‌ها برابر چلسی در سال 2005 بر می‌گرد جایی که آبی‌های لندنی 2-1 به برتری رسیدند. این تیم در آخرین بازی خود که با چلسی در ششم آگست 2017 روبرو شد طی 90 دقیقه 1-1 مساوی کرد اما اما در ضربات پنالتی توانست بازی 4-1 برنده شود که ضربات والکات، مونرئال، چمبرلین و ژیرود به گل بدل شد ولی گری‌کیهیل برای چلسی تنها گل زد و ضربات کورتوا (دروازه‌بان سابق) با موراتا (مهاجم سابق) به هدر رفت.

لیورپول:

آنفیلیدی‌ها دو بار در این بازی‌ها در سال‌های 2006 و 2019 حضور یافته‌اند و اما یک قهرمانی کسب کرده‌اند.

این تیم در سیزدهم ماه آگست 2006 حریف چلسی شد و بازی را با گل‌های جان آرنه و پتر کروچ 2-1 برنده شد که تنها گل حریف توسط شوچینکو به ثمر رسیده بود.

در آخرین مورد کلوپ با تیمش در 29 آگست 2019 برابر منچسترسیتی بازی کرد که سرانجام در ضربات پنالتی

شکست خورد.

این بازی که در 90 دقیقه معمولی 1-1 شد ولی در ضربات پنالتی بازی 5-4 به نفع سیتی تمام شد.

 

آمار تقابل دو تیم:

آرسنال در 10 بازی اخیر خود برابر لیورپول فقط یک بار به پیروزی دست یافته که آن هم در بازی برگشت فصل اخیر لیگ رقم خورد. شاگردان آرتتا پیش از این 6 شکست و 3 تساوی را از 9 بازی دیگر کسب کرده‌اند.

امشب ولی آرسنال و لیورپول برای چهارمین بار در سوپرجام به مصاف هم می‌روند (1979، 1989، 2002 [دوبار]). اما دو تیم در فورمت جدید این رقابت‌ها روبروی هم ایستاده نشده اند.

آمار بازیکنان:

سادیو مانه مهاجم فعلی لیورپول در سپتامبر 2014 اولین بازی خود را در فوتبال انگلستان به همراه ساوتهمپتون مقابل آرسنال انجام داد و از آن زمان تاکنون وی مقابل توپچی‌ها توانسته 6 گل بزند.

در سوی مقابل؛ روبرتو فیرمینو از زمان اولین حضورش در لیورپول در آگست 2015، بهترین آمار گلزنی و پاس گل (8 گل زده و 3 پاس گل) را برابر آرسنال به ثبت رسانده‌ است.

 

آمار جام‌ها:

دو تیم در حالی امشب به مصاف هم می‌روند که در رقابت‌های چیریتی شیلد/کمیونیتی شیلد (فورمت قبلی و جدید) 15 عنوان قهرمانی دارند و امشب یکی از دیگری جلو خواهد زد.

آرسنال:

تیم فوتبال آرسنال که پرافتخارترین تیم در تاریخ جام حذفی است با شکست دادن چلسی (2-1) در بازی نهایی به این بازی رسید. این تیم تا کنون 13 جام لیگ برتر، 14 جام حذفی، 2 لیگ اروپا، 2 لیگ کاپ، 15 کمیونیتی شیلد، اماراتس کاپ 5، جام آسیایی لیگ برتر 1، جام برندگان یوفا 1 (مجموعا 53 جام) در تاریخ خود کسب کرده است.

لیورپول:

آنفیلدی‌ها پر افتخارترین باشگاه انگلستانی در لیگ قهرمانان اروپا هستند که با قهرمانی در فصل 2018/19، تعداد عناوین شان در این جام را به عدد 6 رساندند.

این تیم در تاریخ‌اش 19 جام لیگ برتری، 4 جام چمپیونشیپ، 6 جام لیگ قهرمانان اروپا، 7 جام حذفی، 3 جام لیگ اروپا، 8 لیگ کاپ، 15 کمیونیتی شیلد، 4 سوپرجام اروپا، 1 جام آسیایی لیگ برتر، 1 جام باشگاه‌های جهان را موفق شده در ویترین افتخارات خود اضافه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала