Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پس از «لیونل مسی»، چه کسی لایق پوشیدن پیراهن شماره 10 بارسلونا را دارد؟

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر مسی
مسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این پرسش در ذهن بسیاری از کارشناسان و فوتبالستان جهان است که اگر لیونل مسی بارسلونا را ترک کند، چه کسی لایق پوشیدن شماره 10 خواهد بود؟

به گزارش اسپوتنیک، فکر کردن به شماره 10 بارسلونا مترادف شده با فکر کردن به لیونل مسی. فوق ستاره بارسلونا دوازه فصل است که این شماره ارزشمند را به تن داشت. فوق‌ستاره آرجنتینی با شماره 10 افسانه‌ای که دیگر اسطوره‌های بارسا را به یاد می‌آورد، وارد زمین شد.

Игрок ФК Барселона Лионель Месси после матча против Наполи в Испании  - اسپوتنیک افغانستان
نامزد ریاست بارسا: تصمیم مسی نهایی و غیر قابل تغییر است

اکنون اگر خداحافظی مسی از بارسلونا قطعی شود، پوشیدن شماره 10 پس از او برای هر بازیکنی تبدیل به یک کار بسیار سخت می‌شود و البته تا همیشه شاید خیلی‌ها شماره 10 بارسا را فقط با نام مسی به خاطر بیاورند. حالا شماره 10 بارسا با تصویر و تکنیک مسی به یادها آورده می‌شود. کاپیتان بارسلونا این شماره را تبدیل به بخشی از هویت خود و البته نام مسی را تبدیل به بخشی از هویت شماره 10 در تاریخ فوتبال کرد.

بازیکنی که پس از او این پیراهن را بپوشد، فشار سنگینی را متحمل خواهد شد، چراکه به‌جز مسی بسیاری دیگر از کسانی که این شماره را در بارسلونا به تن داشته‌اند همگی ستاره‌های تیم بوده‌اند. از شایعه‌ای که این روزها در مورد درخواست مارتین بریتویت مهاجم دانمارکی بارسلونا برای پوشیدن شماره 10 بارسا بعد از مسی ارائه کرده، اگر بگذریم و آن را در فقط در حد یک شوخی بدانیم.

  
مسی: من خود را دیگر بازیکن بارسلونا نمی دانم 
 - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
مسی: من خود را دیگر بازیکن بارسلونا نمی دانم

اگر مسی به منچسترسیتی برود، تیمی که این روزها بیش از هر مقصد دیگری برای او محتمل است، شماره 10 را از دوست قدیمی و هموطنش سرخیو آگوئرو خواهد گرفت و به نظر می‌رسد که آگوئرو با کمال میل این کار را انجام خواهد داد. در اینتر، دیگر مقصد احتمالی مسی هم یک آرجنتینی دیگر یعنی لائوتارو مارتینز پیراهن 10 را به تن دارد، بازیکنی که بارسلونا هم با او وارد مذاکره شده و حتی گفته می‌شد که خود مسی پیشنهاد مذاکره با او را به باشگاه ارائه کرده است.

در یوونتوس هم این شماره بر تن پائولو دیبالا آرجنتینی است و در پاری‌سن‌‌جرمن دوست صمیمی مسی یعنی نیمار شماره 10 می‌پوشد. نه تنها در بارسلونا بلکه تقریباً در همه تیم‌ها، شماره 10 پیراهنی است که با معانی بسیار و تاریخچه‌ای از بازیکنان بزرگ و تأثیرگذار همراه است، هرچند که کمتر کسی در جهان فوتبال وجود دارد که در مقام تأثیرگذار بودن و ستاره بودن حتی به نزدیکی‌های لیونل مسی برسد و با او قابل مقایسه باشد.

ابر ستاره بارسلونا با این شماره بر پشت پیراهنش به 48 جام رسیده است که شامل جوایز انفرادی و تیمی می‌شود، آماری که فقط اسطوره‌های تاریخ فوتبال توانایی رسیدن به نزدیکی آن را دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала