Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لیگ ملت‌های اروپا؛ جدال حساس اسپانیا - آلمان در شب غیبت ستاره‌ها

© Photo / FB/Selección Española de Fútbol تیم ملی فوتبال اسپانیا
تیم ملی فوتبال اسپانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آلمان – اسپانیا، در اولین شب از فصل 2020 - 2021 لیگ ملت‌های اروپا مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا امشب 10 دیدار در دسته‌های گوناگون برگزار می‌شود. در حساس‌ترین بازی، آلمان و اسپانیا ساعت 11:15 به وقت افغانستان برابر هم به میدان می‌روند.

در لیگ ملت‌های اروپا طبیعتاً هر گروه نبردی بزرگ خواهد داشت اما بزرگ‌ترین رویارویی در این گروه بین آلمان و اسپانیا در مرسدس‌بنز آرِنای شهر اشتوتگارت برگزار می‌شود، تیم‌هایی که در یورو 2008 هم فینال را با یکدیگر برگزار کردند و ماتادورها آن را بردند. سال 2018 برای آخرین مرتبه در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که با تساوی یک-یک خاتمه پیدا کرد.

در مجموع در 23 بازی آلمان 9 برد و اسپانیا 7 برد داشته و 7 بازی هم مساوی شده. 29 گل مانشافت زده و لاروخا 24 گل به ثمر رسانده. تیم یواخیم‌ لو مثل سابق نبود و در سال 2018 به طرز عجیبی از جام جهانی حذف شدند و بازی‌های زیادی را باختند. حالا با تزریق نیروی جوانی و تصمیم لـو به خط زدن همیشگی برخی بازیکنان باسابقه کمی وضعیت بهتر شده. از نوامبر 2018 فقط یک بازی را باخته‌اند که مقابل هالند در انتخابی یورو 2020 بود.

مانشافت بازی‌های آخرش را با گل‌های زیاد برد و حالا اگر همان قدرت یک سال پیش را داشته باشند، رقیب خطرناکی برای تیم لوئیس انریکه خواهند بود. اسپانیا در روزهایی که فوتبال برگزار نمی‌شد حاشیه کم نداشت. تیمی که روبرت مورنو از انریکه تحویل گرفت را پس از کسب نتایج خوب باید تحویل این مربی می‌داد که همین مسئله دردسرساز شد.

در هر صورت انریکه پس از درگذشت دخترش برگشت و می‌خواهد روزهای خوبی دوباره با لاروخا داشته باشد. آخرین روزهایی که او مربی اسپانیا بود با شکست مقابل انگلیس و کرواسی در لیگ ملت‌ها کنار رفتند. حالا برای جبران آمده و این مرتبه آلمان و سپس سوئیس و اوکراین را پیش‌رو خواهد داشت. همان بازی اول برای آنها مثل فینال است.

خبر خوش برای آلمانی‌ها بازگشت "لروی سانه" پس از مدت‌ها مصدومیت به میادین است. بر خلاف سانه که برای بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان بازی نکرد، تیاگو آلکانترا هافبک اسپانیایی باواریایی‌ها بهترین هافبک این رقابت‌ها بود و نقش موثری در قهرمانی تیمش ایفا کرد. او در برد یک بر صفر برابر پاری‌سن‌جرمن، آمار 92 درصد پاس صحیح را به ثبت رساند.

نکته مهم و قابل پیش بینی درباره لیست نفراتی که یواخیم لو اعلام کرده، به این موضوع برمی‌گردد که بازیکنان تیم بایرن مونیخ بزرگترین غایبان آن به حساب می‌آیند. باواریایی‌ها چندی پیش در رقابت‌های فشرده لیگ قهرمانان اروپا با اقتدار کامل به قهرمانی دست یافتند و به همین خاطر سرمربی تیم ملی آلمان به نفراتی مثل نویر، کیمیچ، مولر، گورتسکا و گنابری استراحت داده است.

ترکیب احتمالی آلمان: تراپ، گوزنس، سوله، گینتر، کرر، کروس، گوندوگان، هاورتس، برانت، سانه و ورنر

ترکیب احتمالی اسپانیا: کپا، ناواس، راموس، یورنته، گایا، بوسگتس، تیاگو، فابیان رویز، رودریگو، جرارد مورنو و آنسو فاتی

در دیگر بازی گروه چهارم لیگ ملت‌های اروپا، امشب از ساعت 11:15 اوکراین و سوئیس به مصاف هم می‌روند.

سایر دیدارهای امشب به شرح زیر هستند:

روسیه - صربستان

ترکیه - مجارستان

بلغارستان - ایرلند

فنلاند - ولز

مولداوی - کوزوو

اسلوونی - یونان

جزایرفارو - مالت

لتونی - آندورا

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала