Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فصل نهم لیگ برتر فوتبال افغانستان با حمایت دولت برگزار می‌شود

© Sputnik / Abullah Begzadنشست خبری فصل نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال افغانستان
نشست خبری فصل نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نهمین فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال افغانستان قرار است در ماه جاری میلادی با حمایت ریاست جمهوری آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک، فصل نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال افغانستان قرار است با حمایت معاونت اول ریاست جمهوری و نظارت وزارت اطلاعات و فرهنگ در اواخر ماه جاری میلادی آغاز شود.

فعالیت‌های ورزشی در کشور که به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود اما پس از اجازه‌نامه رسمی وزارت صحت، فدراسیون فوتبال رسما اعلام داشت که فعالیت‌های فوتبالی را دوباره از سر می‌گیرد که لیگ برتر فوتبال افغانستان در سال 2020 نیز شامل آن می‌شود و امروز این اداره در نشست خبری همراه با نمایندگان دولتی در وزارت اطلاعات و فرهنگ از آغاز فصل نهم این لیگ خبر داد.

محمدیوسف کارگر سرپرست اداره فوتبال کشور اعلام داشت که رقابت‌های نهمین فصل لیگ برتر نسبت به دوره‌های قبلی متفاوت خواهد بود زیرا به خاطر شیوع کرونا ویروس این بازی‌ها به طور فشرده انجام می‌شود.

به اساس گفته‌های آقای کارگر؛ فدراسیون فوتبال به خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا نتوانست مسابقات زون‌ها را قبل از برگزاری فصل آینده لیگ برتر انجام دهد و به همین دلیل تیم‌های حاضر در مسابقات قرار است با بازیکنان فصل قبل شان در دوره نهم حضور یابند، اما تیم‌ها یک هفته مُهلت دارند تا بازیکنان شان را راجستر (ثبت نام) نمایند.

البته سرپرست فدراسیون فوتبال می‌گوید فصل نهم لیگ برتر فوتبال کشور با حضور کامل تماشاگران در ورزشگاه این فدراسیون، پیگیری خواهد شد.

در پایان این نشست خبری نیز گروپ رسانه‌ای موبی و فدراسیون فوتبال تفاهمنامه‌ی نشر زنده این مسابقات را امضاء کردند که به اساس آن، بار دیگر تلویزیون‌های طلوع و لمر نشر زنده و رسمی فصل نهم را به عهده خواهند داشت.

گفتنی است که فصل نهم لیگ برتر فوتبال کشور با حضور 8 تیم از 8 حوزه افغانستان، از 24 سپتامبر 2020 در ورزشگاه فدراسیون فوتبال افغانستان آغاز می‌شود و این برای دومین باری است که ریاست جمهوری حمایت مالی آن را متقبل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала