Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اقدامات ضد کرونایی آی او سی برای المپیک

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر The sign of the International Olympic Committee (IOC) Headquarters in Lausanne
The sign of the International Olympic Committee (IOC) Headquarters in Lausanne - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک وعده اقدامات ضد کرونایی در المپیک توکیو در سال 2021 را داد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته بین المللی المپیک به آمادگی‌های خود و حمایت دولت جاپان از بازی‌های المپیک سال آینده توکیو اطمینان دارد اما رییس این اداره گفت که همه سناریوها در هفته‌های آینده در میان بیماری همه گیر بحث شود.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک روز چهارشنبه گفت که سازمان تحت هدایت او متعهد به ارائه یک بازی ایمن است و پس از استعفای نخست وزیر جاپان "شینزو آبه" از پشتیبانی کامل دولت این کشور برخوردار است اما هنوز ظاهر بازی‌های سال آینده مشخص نیست.

باخ در یک کنفرانس خبری پس از جلسه هیئت مدیره اظهار داشت: "در هفته‌های آینده شما شاهد بحث و گفتگوهای مهم و فشرده در مورد سناریوهای مختلف اقدامات ضد کوید19 خواهید بود. ما همچنان بر ارائه بازی‌های ایمن و موفق در سال آینده متمرکز هستیم."

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که بازی‌های توکیو 2020 با تصمیمی بی سابقه در ماه مار به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا ویروس به سراسر جهان به سال آینده موکول شد.

باخ گفت در حالی که چندین جنبه از سازماندهی این بازی‌ها مانند تماشاگران بین المللی یا مراحل احراز صلاحیت‌ها باید ماه‌ها قبل نهایی شوند ولی هنوز مهلتی برای این بازی‌ها تعیین نشده است.

او گفت: "در برخی از مراحل قبل از بازی‌ها باید این تصمیمات مربوط را اتخاذ کنیم اما در حال حاضر من در موقعیتی نیستم که بتوانم پاسخ مشخصی به شما بدهم. ما نمی‌دانیم جهان فردا چگونه خواهد بود."

صلاحیت برای بازی‌ها ماه‌ها قبل از رویداد شروع می‌شود در حالی که سفرهای بین المللی برای بازی‌های المپیک نیز معمولاً ماه‌ها یا حتی سال‌ها قبل انجام می‌شود.

سیکو هاشیموتو وزیر المپیک جاپان روز سه شنبه گفته بود بازی‌های توکیو که دوباره ترتیب داده شده باید "به هر قیمتی" در سال 2021 برگزار شود.

باخ می‌گوید: "شرایطی که شما به محدودیت‌های مختلف سفر در سراسر جهان نگاه می‌کنید روز به روز تغییر می‌کند. این یکی از نمونه‌هایی است که تأثیر مستقیم بر برنامه ریزی ما دارد."

وی گفت پیشرفت در آزمایش سریع و پیشرفت واکسین تا سال آینده نقش مهمی خواهد داشت و همچنین بر برنامه‌های بازی تأثیر می‌گذارد. باخ اضافه کرد: "اما من از مهلت تعیین شده اطلاعی ندارم به این دلیل که ما واقعاً از محیطی که سال آینده خواهیم داشت نمی‌دانیم. خیلی زود است که زمان تعیین شود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала