Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اقدام فوق‌العادۀ لیونل مسی؛ کمک ستاره بارسلونا به افراد نابینا

© AP Photo / Manu FernandezЛионель Месси в защитной маске в отеле (13 августа 2020). Лиссабон
Лионель Месси в защитной маске в отеле (13 августа 2020). Лиссабон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فوق ستاره بارسلونا که ارتباط نزدیکی با یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های ماشین آلات هوش مصنوعی دارد، در تلاش است زندگی افراد نابینا و کم‌بینا را شادتر کند.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از خلاقانه‌ترین شرکت‌های ماشین آلات هوش مصنوعی در ارتباط با بینایی با لیونل مسی ارتباط نزدیکی دارد و اکنون ORCAM TECHNOLOGY  در تلاش است زندگی افراد نابینا و کم بینا را شادتر کند.

مسی، رونالدو و فن دایک - اسپوتنیک افغانستان
رتبه بندی فیفا 21؛ مسی بالاتر از رونالدو در صدر فهرست

هدف تولید فناوری‌های کمکی بینایی و افزایش آگاهی از چالش‌هایی است که جامعه نابینایان و کم بینایان با آن رو به رو است. شرکت ORCAM ، نشست‌های را میان ده ها نفر از کم بینایان و شخص لیونل ترتیب خواهد داد. با کمک مهاجم بارسلونا سطح فناوری ارتقا می‌یابد و همچنین به تحقق رویای بیماران کمک می کند.

پس از آن فوق ستاره بارسلونا هر سال حضور خواهد داشت که دستگاه موسوم به MY EYE یا چشم من را به بیماران نابینا یا کم بینا تحویل دهد. مسی در این باره توضیح داده است :«من بسیار افتخار می کنم که سفیر ORCAM هستم زیرا این موضوع واقعا تغییر ایجاد خواهد کرد. ما در حال بررسی دستگاهی هستیم که زندگی استفاده کنندگان آن را تغییر می دهد. این یک روند واقعا هیجان انگیز بوده است. ملاقات با این افراد از سراسر جهان واقعا جادویی و الهام بخش بوده است.»

تقریبا 300 میلیون نفر از کم بینایی یا نابینایی رنج می برند. اما دستگاه MY EYE کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала