Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بیانیه‌ای نیمار در خصوص حواشی اخیر؛ همه در برابر خداوند برابر هستیم

© REUTERS / MATTHEW CHILDSنیمار جونیور در حال اشک ریختن
نیمار جونیور در حال اشک ریختن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره برازیلی پاری‌سن‌جرمن پیامی را در مبارزه با نژاد پرستی و اتفاقات دیدار برابر مارسی منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیمار حالا در بیانیه‌ای بلندبالا در اینستاگرام، نژادپرستی را تقبیح کرده است. آلوارو که سابقه بازی در اسپانیول و ویارئال را دارد، به خوبی نیمار را می شناسد و به نظر می رسد که در طول بازی تلاش کرد تا بازیکن برزیلی را عصبانی کند و موفق هم شد.

Neymar (Brazil) triumphs after the victory in the World Cup 1/8 finals match between Brazil and Mexico. - اسپوتنیک افغانستان
دامنۀ تمسخر و طعنه طولانی شد؛ قراردادن تصویر سر «نیمار» روی یک سگ + عکس
نیمار در بیانیه خود نوشته که نژادپرستی غیرقابل تحمل است. بیانیه کامل بازیکن برزیلی بدین شرح است:«آن روز عصبی و بی قرار بودم. من با کارت سرخ جریمه شدم چرا که می خواستم کسی را که به من توهین کرد بزنم. باید قبل از ترک زمین کاری انجام می دادم و از خود دفاع می کردم چرا که اطمینان داشتم که مسئولان کاری انجام نمی دهند و یا سهل انگاری خواهند کرد
ستاره برازیلی درادامه نوشت:«ما افرادی که در این سرگرمی حضور داریم نیاز داریم تا واکنش نشان بدهیم. یک کنش به واکنش منجر می شود. تنبیه خود را می پذیرم چرا که باید مسیر بازی سالم را ادامه بدهم. از سویی دیگر امیدوارم که فردی که توهین کرده هم تنبیه شود. نژادپرستی وجود دارد اما باید متوقفش کنیم. دیگر بس است.این بچه کندذهن بود. من هم با جواب دادن به او مثل کندذهن ها رفتار کردم... اما این غرور را دارم که امروز سرم را به بالا بگیرم اما همه ما ما باید احترام بگذاریم و این را در نظر بگیریم که در حال حاضر رفتارها با سیاهپوستان و سفیدپوستان یکی نیست.»
ستاره برازیلی در پایان اظهار داشت:«برای هر دو طرف چنین رفتارهایی می تواند عصبانی کننده باشد. ما رنگ پوست را انتخاب نمی کنیم، مقابل خداوند همه برابر هستیم. حالا ... یک بازی را از دست می دهم. این که در مرکز کار باشیم و رفتارهای نژادپرستانه را نادیده بگیریم، کمکی نمی کند. این را می داند. اما وظیفه ما این است که رفتارهای ضدنژادپرستانه را تایید کنیم  تا افرادی که به کمک نیاز دارند، مورد حمایت باشند. دوباره همدیگر را خواهیم دید و فوتبال خود را بازی خواهیم کرد.»

جدال پاری‌سن‌جرمن برابر مارسی بسیار جنجالی شد تا جاییکه 5 اخراجی داشت که نیمار یکی از آنها بود.

A post shared by ene10ta Érre 🇧🇷 👻 neymarjr (@neymarjr) on

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала