Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رأی سلب اعتماد از بارتومئو کامل شد

© sportskeedaXosep Bartomeu - Barselona FK-nın prezidenti
Xosep Bartomeu - Barselona FK-nın prezidenti  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مخالفان جوزپ ماریا بارتومئو بیش از 20.000 امضا جمع کرده‌اند که کاملا بالاتر از آستانه لازم برای رای اعتماد به رئیس بارسا است.

به گزارش اسپوتنیک؛ جوزپ ماریا بارتومئو با سلب رای اعتمادِ اعضای بارسلونا روبرو گردید، پس از آنكه یك گروه مبارزاتی برای بركناری رئیس باشگاه لالیگا روز پنجشنبه تعداد امضاهای لازم را برای اجبار به رای گیری جمع كرد، تعداد امضاءها به 20.000 رسید.

'Mes que una moció' (بیش از یک پیشنهاد)، گروهی از اعضای مورد حمایت کاندیداها برای انتخابات ریاست سال آینده گفتند که آنها تا پایان مهلت پنجشنبه 20.731 رأی جمع کرده‌اند که به راحتی 16.520 مورد لازم را برای ایجاد رأی پاک می‌کنند.

امضاها اکنون باید توسط هیئت سه نفره متشکل از یک نماینده از این باشگاه، فدراسیون فوتبال کاتالونیا و گروه تبلیغاتی پیشنهادی رای اعتماد مورد بررسی و شمارش قرار گیرند.

در صورت تأیید امضاها رای گیری بارتومئو ظرف سه ماه دیگر برگزار خواهد شد.

در صورت معتبر بودن حداقل 16.520 رأی، در اساسنامه این باشگاه آمده است كه باید ظرف سه ماه همه پرسی برگزار شود در حالی كه 66.5٪ از 150.000 عضو این باشگاه نیاز به رأی دادن علیه بارتومئو و هیئت مدیره وی دارند تا مجبور به بركناری آنها شوند.

در صورت پیش‌برد طرح موافقت، بارتومئو سومین رئیس خواهد بود که پس از جوزپ لوئیز نئوز در سال 1998 و خوان لاپورتا در سال 2008 با رای عدم اعتماد روبرو خواهد شد و رای به هر دو مورد منتقل نمی‌شود.

رئیس بارسلونا نمی‌تواند در انتخابات بعدی شرکت کند

زمان بارتومئو به عنوان رئیس باشگاه بدون در نظر گرفتن این‌که رای گیری به آخر برسد در حال خاتمه است زیرا وی پس از گذراندن دو دوره از انتخابات نمی‌تواند در انتخابات پیش‌رو حضور یابد.

پیشنهاد سانسور توسط جوردی فاره کاندیدای ریاست بارسا در تاریخ 26 آگست یک روز پس از اعلام کاپیتان لیونل مسی، قصد خود برای ترک باشگاه ارائه شد.

مسی بهترین گلزن تاریخ بارسا اعلام کرد که برای این فصل در این باشگاه می‌ماند زیرا نمی‌خواست با باشگاه دوران کودکی‌اش درگیری قانونی داشته باشد.

 

عدم محبوبیت بارتومئو در میان مشکلات مالی و میدانی رشد می‌کند.

به دلیل بدتر شدن وضعیت مالی باشگاه و افت تیم در زمین که در نهایت با شکست 8-2 مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در ماه آگست به اوج خود رسید کینه نسبت به بارتومئو در سال گذشته در حال افزایش است.

بارتومئو که در سال 2014 رئیس شد هنگامی که ساندرو راسل استعفا داد همچنین پس از استخدام یک شرکت نظارت بر شبکه‌های اجتماعی که متهم به تلاش برای تضعیف سایر نامزدهای ریاست و همچنین سابق و فعلی بود با انتقاداتی برای رسوایی "دروازه بارسا" روبرو گردید.

آگوستي بندیتو عضو باشگاه در سپتامبر 2017 سعی در رای اعتماد به نفس بارتومئو داشت اما فقط توانست 12504 رأی را جمع کند یعنی 4000 کمتر از حد لازم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала