Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سوارز حلال مشکلات گل‌زنی ال‌چولو در مادرید

© REUTERS / Albert GeaLuis Suárez, futbolista uruguayo
Luis Suárez, futbolista uruguayo - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوئیز سوارز که هر فصل 29 گل به ثمر می‌رسانده در آستانه خروج از نیوکمپ است و احتمالا به اتلتیکو خواهد پیوست.

به گزارش اسپوتنیک؛ لوییز سوارز مُهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا از زمان انتقال به اروپا و بعد از بازی با تیم‌های گرونینگن، آژاکس، لیورپول و بارسا به طور متوسط ​​29 گل در هر فصل به ثمر رسانده است. در حالی‌که بهترین گلزن اتلتیکو مادرید در فصل پیش آلوارو موراتا بود که 16 گل در همه رقابت‌ها به ثمر رساند و این نقطه ضعف نشان دهنده ضعیف‌ترین بازگشت یک مُهاجم اتلتی از سال 1999 است. مردان سیمئونه به یک تیرانداز تضمین شده نیاز داشتند و این کاملاً با لوئیز سوارز مُهاجم اروگوئه‌ای مطابقت دارد.

سوارز از زمان ورودش به اروپا 14 فصل پیش، در 612 بازی 406 گل به ثمر رسانده که برابر است با 29 فصل اتلتی. ستاره اروگوئه‌ای قراردادش را با لباس تیم هالندی گرونینگن در 07-2006 و پس از انتقال از ناسیونال دی مونته ویدئو آغاز کرد. او در اولین فصل‌اش در هالند 37 بازی ا با 15 گل سپری کرد.

با آژاکس بود که سوارز خبرساز شد و در سه سال و نیم حضورش در آمستردام طی 159 مسابقه 111 گل به ثمر رساند. فُرم چشمگیر او با آژاکس در ایجاد انتقال به لیورپول در سال 2011 نقش مهمی داشت. این بازیکن سه فصل و نیم در تیم آنفیلدی بود و در 133 بازی با پیراهن سر‌خ‌ها بازی کرد و 82 بار موفق به باز کردن دروازه‌ حریفان گردید. فصل 2014-14 پر بارترین بازی او بود که در 37 بازی لیگ 31 گل به ثمر رساند که سبب شد تا وی کفش طلای فصل را نیز از آن خود کند.

سویچ نیوکمپ

سوارز در تابستان 2014 به لالیگا نقل مکان کرد و شش فصل را در پایتخت کاتالونیا با زدن 198 گل در 283 بازی با پیراهن "بلوگرانا" گذراند. ستاره اروگوئه‌ای در رکورد گلزنی تمام مدت باشگاه در پشت سزار (با 230 گل) و لیونل مسی در 634 گل بارسلونا در رده سوم قرار دارد. فصل 16-2015 بهترین فصل سوارز بود که در آن 53 بار در 53 بازی برای غول کاتالان موفق به گل‌زنی شد که یک بار دیگر جایزه کفش طلایی را بدست آورد. علی‌رغم این‌که فصل آخر حضورش در نیوکمپ به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو دچار مشکل شده اما او در 36 بازی در فصل 2019/20 به میدان رفت و 21 گل به ثمر رساند. و این در حالیست که نام لوئیز سوارز هنوز هم مترادف با گلزنی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала