Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

برای نخستین‌بار در 10 سال اخیر؛ رونالدو و مسی در فهرست بهترین بازیکن سال یوفا حضور ندارند

© AFP 2023 / Ben STANSALLNominees for the Best FIFA football player, Barcelona and Argentina forward Lionel Messi (R) and Real Madrid and Portugal forward Cristiano Ronaldo (L) chat before taking their seats for The Best FIFA Football Awards ceremony, on October 23, 2017 in London.
Nominees for the Best FIFA football player, Barcelona and Argentina forward Lionel Messi (R) and Real Madrid and Portugal forward Cristiano Ronaldo (L) chat before taking their seats for The Best FIFA Football Awards ceremony, on October 23, 2017 in London.  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو ابرستاره دنیای فوتبال برای اولین بار در ده سال اخیر جایی در لیست سه نفره بهترین بازیکن سال یوفا ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی فصل چندان جالبی را در فصل 20-2019 لیگ قهرمانان اروپا سپری نکردند و نام آن ها در لیست سه نامزد بهترین بازیکن سال یوفا در سال 2020 دیده نمی شود. یوفا سه نامزد بهترین بازیکن سال 2020 اروپا را اعلام کرد که روبرت لواندوفسکی، مانوئل نویر و کوین دی بروین سه نامزد کسب این جایزه هستند. این برای نخستین بار است که نام کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی در لیست نامزدهای بهترین بازیکن سال یوفا دیده نمی شود. در لیست بهترین بازیکنان سال 2020 یوفا، لیونل مسی چهارم و کریستیانو رونالدو دهم شدند.

Freude der Münchner über den 1:0-Sieg über Paris Saint-Germain. Lissabon, 23. August 2020 - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
نامزدان بهترین بازیکن سال یوفا؛ خبری از مسی و رونالدو نیست+عکس

اهدای جایزه بهترین بازیکن مرد سال یوفا (UEFA Men`s Player of the Year Award) از سال 2011 آغاز شده است. این اولین باری است کریستیانو رونالدو اصلا در لیست نامزدهای بهترین بازیکن سال یوفا حضور ندارد. در نه دوره قبلی رونالدو سه مرتبه اول، دو مرتبه دوم و چهار مرتبه سوم شده است. لیونل مسی اما مجموعا شش دوره حضور داشته که دو بار اول و چهار بار دوم شده است. حالا هیچ یک از آن ها در لیست نامزدهای بهترین بازیکن سال یوفا حضور ندارند.

اتحادیه فوتبال اروپا اسامی نامزدهای نهایی بهترین بازیکن سال اروپا را اعلام کرد. بر این اساس روبرت لواندوفسکی و مانوئل نویر از بایرن و نیز کوین دی بروینه ستاره بلژیکی سیتی برای کسب این عنوان رقابت خواهند داشت. 10 میزان در نیون سوئیس قرار است بهترین بازیکن سال یوفا در مراسم قرعه کشی دور گروهی لیگ قهرمانان اعلام شود و گفته می شود شانس لواندوفسکی از دو رقیب دیگرش بالاتر است.

نکته قابل توجه در این فهرست اما نبود نام لیونل مسی و کریستیانو رونالدو است. اتفاقی که برای اولین بار در 10 سال گذشته رخ می دهد. حتی فصل گذشته نیز رقابت بر سر این عنوان بین ویرژیل فن دایک، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بود که در نهایت مدافع هلندی لیورپول توانست بهترین بازیکن سال یوفا انتخاب شود. او البته در جوایز دیبست فیفا و توپ طلای فرانس فوتبال قافیه را به لیونل مسی باخت.

لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان
جوایز بهترین‌های لیگ قهرمانان؛ مسی و رونالدو غایبان بزرگ

دلیل غیبت لیونل مسی و رونالدو در فهرست نهایی بهترین بازیکن سال اروپا را می توان به ناکامی تیم های شان در لیگ قهرمانان نسبت داد. جایی که هر دو فوق ستاره که به ترتیب 33 و 35 سال دارند، راه به جایی نبردند. رونالدو با یوونتوس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر لیون در مجموع دو بازی رفت و برگشت حذف شد. یووه در فرانسه بازی را 1-0 باخت و در بازی برگشت علی رغم درخشش رونالدو و دبل او نتوانست به نتیجه ای بهتر از برتری 2-1 دست پیدا کند و وداعی بسیار زودهنگام با رقابت ها داشت. این اولین بار پس از 10 سال بود که رونالدو در یک هشتم نهایی با لیگ قهرمانان وداع می کرد.

لیونل مسی هم با بارسا تا یک چهارم نهایی صعود کرد ولی در لیسبون طی یک بازی تاریخی 8-2 مغلوب بایرن شد تا وداعی تحقیرآمیز با لیگ قهرمانان داشته باشد. شکستی که بارسا را دستخوش تحولات زیادی کرده و حتی باعث شد مسی رسما درخواست جدایی از بارسا را مطرح کند که در نهایت عقب نشینی کرد و تصمیم گرفت یک سال دیگر هم در بارسلونا بماند.

این دو ناکامی غیرمنتظره از یوونتوس و بارسلونا کافی بود تا نام کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در فهرست نهایی بهترین بازیکن سال یوفا به چشم نخورد. تا پیش از این عادت کرده بودیم که حداقل نام یکی از این دو را در تمام فهرست های نهایی بهترین بازیکن سال ببینیم. رونالدو بین سال های 2016 تا 2018 دو بار متوالی برنده این عنوان شد. مسی در فهرست نهایی عنوان چهارم را کسب کرد ولی رونالدو در رده دهم قرار گرفت. رونالدو  46 بازی توانست 37 گل برای یووه بزند و هفت پاس گل داد.... لیونل مسی هم در 44 بازی توانست 31 گل برای بارسا بزند و 26 پاس گل نیز داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала