Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تجربه مسی و انرژی فاتی، رمز موفقیت بارسای کومان

© REUTERS / ALBERT GEAمسی و فاتی - بارسلونا
مسی و فاتی - بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیونل مسی و آنسو فاتی، در دو بازی آخر بارسلونا بسیار مؤثر بوده اند و این تیم از حضور هر دو ستاره سود زیادی به دست آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، بارسلونا زیر نظر کومان متحول شده است و در دو بازی آخر ضمن کسب دو پیروزی، 7 گول به ثمر رسانده و گولی دریافت نکرده است.

مسی و فاتی - بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
آنسو فاتی؛ وارث تاج‌وتخت مسی در بارسلونا

بدون شک مربی هالندی نقش بسیار مهم در موفقیت‌های این تیم داشته و برنامه‌‌ریزی منظم او دلیل پیروزی‌های آبی‌اناری‌ها بوده است.

اما رمز موفقیت بارسلونا در درون زمین مسی و آنسو فاتی اند و این دوستاره موفق توانسته اند توازن را در زمین بازی پیاده کنند.

کومان به بسیار خوبی از تجربه بالا و رهبری مسی، انرژی فاتی و پاسکاری منظم آبی‌اناری‌ها استفاده کرده و خط حمله این تیم را آتشین ساخته است.

در دو بازی آخر بارسلونا، فاتی از 7 گول این تیم 3 گول را به ثمر رسانده و آن‌سو مسی یک گول زده و با حرکات منظم و خوب خود روی خط دفاع فشار زیادی وارد کرده که این فشارها سبب شده تا آن‌ها دو بار دروازه خودی را باز کنند.

مسی در دو بازی آخر بیشتر در وسط زمین حضور داشته و خط حمله و دفاع را بیلانس ساخته است و این موضوع سبب شده تا فاتی پُر انرژی زهر خود را بریزد، کاری که تحت هدایت ستین و والورده وجود نداشت و به یکی از ضعف‌های بزرگ این تیم مبدل شده بود.

همکاری فاتی با آلبا و کوتینیو در سمت چپ یکی دیگر از نقاط قوت آبی‌اناری‌ها بوده است که بر می‌گردد به ذکاوت و فکر باز مهاجم 17 ساله بارسلونا.

پتانسیل آنسو فاتی در حال حاضر بسیار بالا است و عملکرد او توضیح می دهد که چرا بارسلونا پیشنهاد 150 میلیون یورویی را در اوایل تابستان را رد کرد.

این بازیکن با درخشش خود در آستانه رکوردشکنی نیز قرار گرفته و گُل‌ دوم او در بازی دیشب، دهمین گُل او در لالیگا سانتاندر بود و با بویان کرکیچ که قبل از 18 سالگی به این تعداد گول رسیده بود، برابری کرد.

اگر آنسو فاتی قبل از 18 سالگی در 31 اکتبر دو گُل دیگر به ثمر برساند، از پابلو پمبو کوینتانا که در این عرصه رکورد دار است، می‌گذرد.

 

کوینتانا در فصل 1933/34 به این موفقیت دست یافت و قبل از 18 سالگی 11 گل به ثمر رسانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала