Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بحران کرونا سبب ضرر احتمالی 200 میلیونی رئال

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
ورزشگاه سانتیاگو برنابئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بحران ویروس کرونا ممکن است روی درآمد رئال مادرید تأثیر گذاشته و 195 میلیون یورو این تیم از دست بدهد.

به گزارش اسپوتنیک؛ در صورت عدم اجازه حضور هواداران در ادامه فصل به ورزشگاه، رئال مادرید با ضررهای جدی روبرو خواهد شد.

بحران ویروس کرونا باعث ایجاد سونامی اقتصادی شده که همین حالا فوتبال را تحت تأثیر جدی قرار داده است. با آخرین تحولات در مادرید و سایر نقاط اسپانیا، بازگشت تماشاگران در مسابقات تا اطلاع ثانوی به تأخیر افتاده و این ضربه بزرگی به باشگاه‌های بزرگتر از جمله رئال مادرید است. مادرید تخمین می‌زند که اگر هواداران برای ادامه فصل به برنابئو اجازه حضور نداشته باشند 195 میلیون یورو درآمد خود را از دست می‌دهد.

رئال مادرید سه منبع اصلی درآمد دارد که شامل پول حاصل از حقوق پخش تلویزیونی، اسپانسرها و رسیدهای روز مسابقه می‌شود.

بودجه آنها 822 میلیون یورو است که تقریبا 625 میلیون آن از طریق تلویزیون و معاملات اسپانسر تأمین می‌شود. اما عدم توانایی بازی در مقابل عموم پرداخت کنندگان تقریباً 200 میلیون کسری خواهد داشت. اما علی‌رغم این و به لطف برنامه بحرانی که باشگاه برای دیدن آنها از طریق طوفان اقتصادی طراحی کرده، این باشگاه توانسته 318 میلیون یورو سود در فصل 2019-2020 به دست آورد. که با توجه به سختی باشگاه‌های فوتبال در یکی از سخت‌ترین فصول اخیر این خود یک موفقیت است.

مادرید اقدامات لازم را برای رهایی از طوفان اقتصادی انجام می‌دهد.

تیم اول با قبول 10٪ کاهش حقوق 25 میلیون دیگر با کنار گذاشتن پاداش به دلیل موفقیت‌های فصل گذشته، 50 میلیون یورو در این باشگاه صرفه جویی کرده است. مادریدها پس از آن‌که مدیران باشگاهها نیز از حقوق خود کوتاه آمدند توانستند پس انداز بزرگ دیگری انجام دهند. نقل و انتقالات متعدد و معاملات قرضی که به منظور افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها به آن اضافه شده است. تاکنون رئال مادرید از طریق عملیات بازیکنانی که از طریق سیستم جوانان آمده اند، 100.2 میلیون یورو درآمد کسب کرده است.

کم و بیش اوضاع برای بقیه باشگاه‌های برتر اروپا مشابه است. باشگاه‌های کوچکتر از مقاومت بیشتری برخوردار هستند زیرا در این شرایط معمولاً قادر به پرداخت هزینه‌های حقوق و دستمزد صرفاً از طریق حق پخش هستند. برای باشگاه‌های بزرگتر این کافی نیست و آن‌ها همچنین به درآمد دارندگان تکت فصلی، رسیدهای گردان و بازاریابی متکی هستند، پولی که در صورت بسته بودن استادیوم‌ها از دست خواهند داد.

در لیگ برتر انگلیس از بین 20 باشگاه برتر لیگ، 6 باشگاه نزدیک به زیر بار رفتن هستند و 14 باشگاه در وضعیت مالی سالم نیستند. در اسپانیا رئال مادرید کنار می‌آید، اتلتی کمی بیشتر از همسایگان خود مبارزه می‌کند در حالی که مسائل اقتصادی بارسا باعث نگرانی است. باشگاه‌های دیگر نیز با سختی روبرو خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала