Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سرمربی د سپین‌غر بازان: "حلقاتی هستند که می‌خواهند یک تیم مشخص برنده شود"

© Photo / AFFاحمد ضیا عظیمی
احمد ضیا عظیمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمربی تیم د سپین‌غر بازان از نحوه عمل‌کرد داوری بازی دیروز تیم‌اش برابر شاهین آسمایی انتقاد کرده و آنرا را نادرست خواند.

به گزارش اسپوتنیک؛ شامگاه دیروز (دوشنبه) دو تیم شاهین آسمایی و د سپین‌غر بازان اولین دیدار نیمه نهایی فصل نهم لیگ برتر فوتبال افغانستان را برگزار کردند که سرانجام شاهین با حساب 2-0 کسب برتری کرد و به فینال صعود کرد اما این دیدار با حواشی داوری روبرو شد که انتقاد شدید مسولان د سپین‌غر بازان و نیز هواداران فوتبال در صفحات اجتماعی را به همراه داشت.

احمدضیاء عظیمی سرمربی تیم د سپین‌غر بازان در صحبت تلفونی با سیداحد "سروش" خبرنگار اسپوتنیک از نحوه داوری این دیدار انتقاد کرده و دلیل حذف تیم‌اش در مرحله نیمه نهایی را قضاوت نادرست داوری عنوان کرد:

"بازی دیروز را همه دیدند، یک قضاوت نادرست داور که اشتباهات خیلی زیادی داشت سبب باخت تیم ما شد. فوتبال بازی لحظات است و یک تیم باید از آن استفاده کند. در اوایل بازی یک پنالتی برای ما دست داد که داور از آن کاملا چشم پوشی کرد."
شاهین - اسپوتنیک افغانستان
شاهین آسمایی 2 – د سپین غر بازان 0؛ صعود مقتدرانۀ طلایی‌پوشان پایتخت به فینال + عکس/ ویدیو

در حالی‌که دو صحنه مشکوک به پنالتی قضاوت حلیم آقا شیرزاد داور فدراسیون فوتبال را زیر سوال برد اما برخی هواداران باور دارند که همه زمینه‌ها برای قهرمانی شاهین آسمایی فراهم شده است. در این باره سرمربی د سپین‌غر بازان گفت:

"بلی چرا که نه؛ عملکرد داوری همین امر را نشان می‌دهد، البته که ریاست [رییس] فدراسیون فوتبال مخالف این عمل است چون ایشان تجربه دارند. به‌خاطری‌که این اعمال به فوتبال افغانستان ضرر می‌رساند، اعتماد ما را نسبت به فوتبال افغانستان و لیگ برتر کم می‌کند. البته حلقاتی هستند که می‌خواهند یک تیم مشخص برنده شوند."

در حالی‌که اعتراض در مورد نحوه داوری حق یک تیم پنداشته می‌شود اما سرمربی د سپین‌غر می‌گوید که مسولین تیم وی اعتراض شفاهی به این امر داشته که نمی‌تواند تغییری در نتیجه بیاورد:

"تا کنون رسما اقدامی نکرده‌ایم ولی شفاهی گفته شده، اما شرایط در افغانستان قسمی است که قضایا به صورت درست آن پی‌گیری نمی‌شود. مردمی که در داخل استادیوم بودند همه شاهد صحنه هستند. و دوم زمانی‌که قضاوت صورت می‌گیرد و ویصل می‌شود نتیجه قابل برگشت نیست ولی همین‌که مردم فهمیدند که دیروز چه‌ گذشت برای ما کافیست."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала