Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دبیرکل فدارسیون فوتبال افغانستان: برای معیاری‌سازی لیگ برتر منابع نیاز است

© @sputnik: Firooz Mashoofدبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان
دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل فدارسیون فوتبال افغانستان می‌گوید که این نهاد برای معیاری‌سازی لیگ برتر برنامه‌‌هایی در پیش دارد.

به گزارش اسپوتنیک، فضل محمد شهاب، دبیرکل فدارسیون فوتبال افغانستان پیش از چاشت امروز در نشست خبری در فدراسیون فوتبال بر معیاری‌سازی لیگ برتر و چالش‌های موجود فرا راه برگزاری این لیگ صحبت کرد.

مراسم فینال لیگ برتر فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
مراسم فینال لیگ برتر فوتبال افغانستان + ویدیو
شهاب در پاسخ به پرسش خبرنگار اسپوتنیک که آیا فدارسیون فوتبال افغانستان برنامه و امادگی برای گسترش لیگ برتر و افزایش تیم‌ها دارند، گفت:«برای گسترش لیگ برتر فوتبال افغانستان ما با کنفدراسیون فوتبال آسیا بر یک برنامه تخنیکی صحبت کرده ایم که این هشت به ده تیم گسترش پیدا کند و تیم‌ها به کلپ‌های مشخص تبدیل شوند. این مورد البته مشکلاتی هم دارد. این تیم‌ها نیاز به میدان های معیاری دارد وفدراسیون هم برای آن برنامه دارد و ما هم در تلاش فراهم کردن آن هستیم
دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان در بخش دیگری از صحبت‌های در مورد وضعیت فوتبال و چالش‌های موجود در این نهاد گفت:«ما در این نه سال تلاش‌های بسیاری برای برگزاری لیگ برتر انجام دادیم. متاسفانه ما همه سال برای پیدا کردن حامی با چالش های بسیاری روبه رو هستیم. خوش‌بختانه در این دو سال دولت افغانستان حامی لیگ بوده است.»
شهاب در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت:«برای معیاری سازی لیگ ما نیاز به منابع افتصادی و فنی داریم. در دو سال اخیر مشکلات مالی گریبان گیر همه افغانستان است و فتبال افغانستان هم در این زمینه آسیب پذیر بوده است. تمویل کننده لیگ یکی از چالش های اساسی است. حمایت یک هفته و یک ماه نمی‌تواند راه گشای این مشکل باشد
در فصل نهم لیگ برتر فوتبال افغانستان تیم‌‌های شاهین آسمایی و سیمرغ البرز به فینال راه یافتند که نماینده شمال توانست از سد نماینده پایخت بگذرد و قهرمان این فصل شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала