Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آزمایشات ضد کوید 19 جاپان برای المپیک 2020

© AP Photo / Jae C. HongЛюди в масках идут по улице в токийском районе Синдзюку, Япония
Люди в масках идут по улице в токийском районе Синдзюку, Япония - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توکیو 2020 اقدامات ضد کوید 19 خود از جمله برچسب‌های حساس به گرما و دماسنج‌های مادون قرمز را آزمایش می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک؛ برگزارکنندگان بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 اقدامات امنیتی مورد نظر خود را در یک آزمایش بزرگ قرار داده‌اند که در آن اقدامات ضد پوکی مانند استفاده از برچسب‌های حساس به گرما به کنترل‌های معمول اضافه می‌شود.

توکیو 2020 از روز دوشنبه ده‌ها سناریو را برای برقراری اقدامات كنترلی در زمینه‌های دسترسی و ترانزیت تماشاگران و پرسنل تمرین می‌نماید.

در طول آزمایشات عملکرد دستگاه‌هایی مانند آشکارسازهای فلزی، اسکنرها، دوربین‌های حرارتی یا دماسنج‌های مادون قرمز برای اندازه‌گیری دما از فاصله دور مورد آزمایش قرار گرفت و به شرکت کنندگان توصیه می‌شود که در حین انتظار به عنوان اقدامی علیه گسترش کووید فاصله‌ای ایمنی داشته باشند.

تسویوشی ایواشیتا مدیر اجرایی بخش امنیتی توکیو 2020 در جلسه توجیهی در این مراسم گفت: "ما می‌خواهیم اقدامات مختلفی را علیه بیماری همه گیر آزمایش کنیم. با اشاره به این‌که یکی از اهداف اصلی آزمایش این است که ما را از ایمنی در طول بازی‌ها اطمینان دهد."

مأمورین امنیتی در ماسک‌ها و محافظ‌های شفاف صورت (که می‌توانند کل صورت یا از چانه تا بینی را بپوشانند)، در چندین مرحله تعداد داوطلبان سازمان را به نمایندگی از مردم دریافت کردند.

"بینندگان" تحت دماسنج‌های مادون قرمز اندازه‌گیری دما شدند یا برچسب حساس به حرارت به مچ آنها متصل شد که اگر دمای سطح از 37 درجه سانتیگراد بیشتر شود سرخ می‌شود. این نشانگر تب و یکی از رایج‌ترین علائم کوید 19 است.

پرسنل امنیتی پس از گذراندن چک‌های معمول و آشکارسازهای فلزی از حاضران خواستند در صورت داشتن نوشیدنی جرعه‌ای از نوشیدنی خود را بنوشند.

توکیو 2020 قصد دارد به تماشاگران اجازه دهد یک بطری نوشیدنی خود را به استادیوم‌ها بیاورند اما لازم است که محتوای آن از قبل آزمایش شود تا مواد مضر بودن آنها بررسی شود. برای کارکنان خود سازمان استفاده از دوربین‌های حرارتی برای بررسی دما هنگام ورود و فناوری تشخیص چهره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

فرایندهای ضد عفونی هنوز تصمیم گیری نشده است

آزمایشات این هفته همچنین با هدف جمع آوری داده‌هایی مانند زمان مورد نیاز برای کنترل برای هر بیننده انجام شد که در آینده برای بهینه سازی اقدامات اتخاذ شده مطالعه می‌شود.

کوزو تانو یکی از کارکنان امنیتی و مسئول این آزمایش گفت: "افراد زیادی در این بازی‌ها حضور خواهند داشت و در یک فصل بسیار گرم برگزار خواهد شد... ما همچنین باید در مورد این موضوع فکر کنیم."

ایواشیتا یادآوری کرد که توکیو 2020 "هنوز در مورد تدابیری که در نهایت اتخاذ خواهد شد تصمیم نگرفته است" و وقتی از وی در مورد روش‌های ضد عفونی که برای کنترل‌ها ایجاد می‌شود سوال شد، وی گفت که "آنها هنوز در دست بررسی هستند."

در مورد پروتکل این سازمان قبل از کشف شیوع مبتلای به کوید در بین کارکنان یا داوطلبان در طول بازی‌ها رئیس بخش امنیتی خاطرنشان کرد که چنین سناریویی همراه با مقامات پایتخت در حال بررسی است که به صورت دوره‌ای ملاقات می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала