Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دو سال محرومیت در انتظار قهرمان 100 متر جهان

© AP Photo / Ronald ZakКенийский бегун-стайер Элиуд Кипчоге
Кенийский бегун-стайер Элиуд Кипчоге - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریستین کُلمن قهرمان 100 متر جهان با محرومیت دو ساله از سوی سازمان ضد دوپینگ روبرو شده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ دونده بازی‌های المپیک بازی‌های سال آینده توکیو2020 را از دست خواهد داد.

او سال گذشته به سختی از ممنوعیت استفاده از آزمایشات دارویی اجتناب کرد.

کریستین کلمن سریعترین مرد جهان سال آینده بازی‌های المپیک را از دست خواهد داد. پس از این‌که گفته شد توضیح او در مورد یکی از سه آزمایش از دست رفته مواد مخدر "به سادگی غیرممکن" بود زیرا وی به مدت دو سال با ممنوعیت دوپینگ روبرو گردید.

دونده آمریکایی که سال گذشته توانست در مسابقات قهرمانی جهان به پیروزی 100 متر برسد ادعا کرده بود که هنگام ورود آزمایش کنندگان به خانه‌اش در دسامبر 2019 برای خرید کریسمس خارج شده بود اما در آزمایشگاه 60 دقیقه‌ای بازگشت.

کُلمن همچنین به بازرسان گفت که او شروع یک بازی فوتبال آمریکایی را در ساعت 8.15 شب تماشا کرده که به گفته وی این بدان معناست که یک افسر کنترل دوپینگ باید زودهنگام کنترل کند. اما این توضیح توسط یک دادگاه مستقل که وی را تا 13 مب 2022 ممنوع کرد، با قاطعیت رد شد.

میلر-ییبو از تصمیم دوپینگ ناصر عصبانی است زیرا وادا ابراز نگرانی می‌کند.

در این باره دادگاه گفت: "رسیدهای خرید نشان می‌دهد که این ورزشکار حداقل از ساعت 7.13 عصر در حال خرید بوده، همچنین یک چیپوتل را در ساعت 7.53 عصر خریداری کرده و سرانجام 16 مورد را از ساعت 8.22 عصر از مرکز خرید والمارت خریداری کرده است. شواهد این ورزشکار این بود که او مدتی بین ساعت 8 تا 8.10 شب به مدت کوتاهی به خانه برگشته، هنگام تماشای مسابقه شروع به کار کردن قلعه چیپس خود را داد و سپس دوباره بیرون رفت. ما مدارک ورزشکار را قبول نداریم. به راحتی برای او غیرممکن بود که در ساعت 7:53 بعدازظهر [فروشگاهی که پنج و نه دقیقه به اقامتگاه او می‌ماند] یک چیپوتل بخرد، به خانه برود، ماشین را پارک کند، به محل اقامت خود برود، چیپوتل را بخورد سپس بازی را تماشا کند. بعد از بازی فوتبال که فقط ساعت 8:15 بعد از ظهر شروع شد و پس از آن دوباره با موتر خود بیرون رفته و به فروشگاه برود و 16 مورد را در والمارت سوپرسنتر بردارد تا بتواند تا ساعت 8:22 بعد از ظهر هزینه آنها را پرداخت کند."

همچنین به این جوان 24 ساله که نزدیک به هفت رقم حقوق از طرف اسپانسر خود در نایک می‌گیرد گفته شد که اگر توضیحات او درست بود باید دو افسر کنترل دوپینگ را در خارج از خانه‌اش مستقر می‌کرد.

دادگاه اظهار داشت: "دو داكتر كه او را نیز كشف نكردند اظهار كردند كه در هر زمان چراغی در خانه روشن نشده است. در عصر تاریك دسامبر. بدیهی است که در واقع این ورزشکار تا پس از خرید 8:22 بعد از ظهر به خانه نرفته است. ما به راحتی از این اتفاقی که افتاده راضی هستیم."

کُلمن در اولین آزمون از دست رفته خود در 16 جولای 2019 مسابقه نداد اما در تاریخ 26 اپریل 2019 و عدم موفقیت در محل در 9 دسامبر عدم ثبت پرونده را مورد اختلاف قرار داد. اما دادگاه علیه او رأی داد و نگرش او به تعهداتش را "کاملاً بی احتیاط حتی شاید بی‌پروا" خواند.

کُلمن امسال همچنین از آزمایش کنندگان انتقاد کرد که چرا که هنگام خرید با او تماس نگرفتند تا ببیند کجاست مانند موارد قبلی. با این حال دادگاه حُکم داد که آزمایشگران هیچ تعهدی به این کار ندارند زیرا آنها مرتباً در خانه او را زیر نظر دارند.

سال گذشته این دونده آمریکایی به دلیل سه خرابی در محل از تعلیق فنی جلوگیری کرد. و هیئت شگفتی خود را اذعان کرد که او از تجربه خود نیاموخته که در مورد اطلاعات بایگانی و محل اقامت خود مراقبت‌های بیشتری را در آینده انجام دهد.

کُلمن که هرگز در یک تست دارویی موفق نشده، 30 روز فرصت دارد تا علیه این ممنوعیت به دادگاه داوری ورزش اعتراض کند. هوارد جاکوبز وکیل کلمن گفت که وی درخواست تجدید نظر می‌کند و این مسئله قبل از آزمایش‌های المپیک ایالات متحده حل خواهد شد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала