Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اسطوره فوتبال انگیس به زوال عقل مبتلا شد

© Sputnik / Дмитрий Донской /  مراجعه به بانک تصاویر بابی چارلتون
بابی چارلتون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق اعلام همسر بابی چارلتون اسطوره فوتبال انگیس، این چهره آشنا به بیماری زوال عقل مبتلا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام نورا، همسر سر بابی چارلتون، این اسطوره 83 ساله فوتبال انگلیس و منچستریونایتد به بیماری زوال عقل دچار شده است.

دل پیرو - اسپوتنیک افغانستان
اسطوره فوتبال یوونتوس بستری شد + عکس

خانم نورا چارلتون ابراز امیدواری کرده این خبر بتواند تحقیقات پیرامون ارتباط ورزش فوتبال با افزایش احتمال ابتلا به این بیماری را وارد مرحله جدیدتری کند. از میان 11 بازیکن انگلیس در فینال جام‌جهانی 1966 برابر آلمان‌ غربی، چارلتون پنجمین فردی است که به بیماری زوال عقل دچار می‌شود. جک (برادر بزرگ‌تر بابی)، ری ویلسون، مارتین پیترز و نابی استایلز دیگر نفراتی بودند که به این بیماری دچار شده و از دنیا رفتند.

او از معدود بازیکنان تاریخ است که توانسته جام جهانی، لیگ قهرمانان و توپ طلا را به دست آورد. مثلث افسانه‌ای او در کنار دنیس لا و جرج بست هیچ گاه از خاطر هواداران فوتبال پاک نمی‌شود. مثلی که توانستد لیگ‌قهرمان سال 68 را با منچستریونایتد کسب کنند؛ هر سه آنها موفق به کسب توپ طلا شدند.

سر بابی چارلتون هافبک افسانه‌ای شیاطین سرخ و تیم ملی فوتبال انگلستان در ده‌های 50، 60 و 70 که در هر دو تیم رکورد بیشترین گل زده را در اختیار داشت. وی برای منچستر یونایتد 249 گل و برای تیم ملی انگلستان 49 گل به ثمر رساند. رکورد وی در منچستر و در تیم ملی توسط وین رونی شکسته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала