Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اونای امری: رئال مادرید در برابر ویارئال آسیب پذیر نخواهد بود

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر اونای امری از هدایت تیم آرسنال اخراج شد
اونای امری از هدایت تیم آرسنال اخراج شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اونای امری سرمربی ویارئال قبل از بازی با رئال مادرید در موارد مختلف با مارکا صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ پس از فصل ناامیدکننده در آرسنال، اونای امری در تابستان با ویارئال به فوتبال اسپانیا بازگشت و اکنون از آخرین فعالیت‌اش در لالیگا صحبت می‌کند، لیگی که بزرگترین لحظات خود را در آن تجربه کرده است و در چشمان او می‌درخشد.

در زمان بحران پس از اخراج توسط پاری‌سن‌ژرمن و توپچی‌ها، امری به دنبال وضعیت ناامید کننده‌ای برای دستیابی به یک پست عالی دیگر بود اما ویارئال فرصتی برای مربیگری و تلاش برای جاه طلبی‌های او فراهم کرده است.

بازار تابستان باشگاه‌ها به دنبال کاهش هزینه‌ها بودند با این حال ویارئال در بازار فعال بود و بازیکنان اصلی را با قیمت‌های مقرون به صرفه خرید تا از سوی سلسله مراتب باشگاه اعتماد به نفس به امری نشان داده شود.

تا این مرحله امری تیم را به مقام دوم لیگ رسانده و آنها در گروه لیگ اروپا قرار دارند اما یک امتحان دشوار در آخر هفته برابر رئال مادرید دارد. امری با مارکا به گفتگو پرداخته و درباره شروع زندگی در ویارئال و همچنین دیدار روز شنبه مقابل لوس بلانکوس بحث کرد.

انتظار داشتید در ویارئال خیلی خوب شروع کنید؟

"ما همیشه باید محتاط باشیم. وقت آن فرا رسیده که براساس فرهنگ تلاش، به اصولی که رئیس ویارئال [فرناندو رویگ] همیشه از آنها پشتیبانی می‌کند، متوسل شویم. شما باید بسیار طلبکار باشید و جاه طلبی درونی زیادی داشته باشید."

بعد از پی‌اس‌جی و آرسنال، ویارئال چه چیزی به شما می‌دهد؟

"من به باشگاهی آمدم که طی 23 سال مدیریت زیر نظر رئیس فرناندو رویگ یک بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و سه بازی نیمه نهایی لیگ اروپا انجام داده است. آنها جام کسب نکرده‌اند اما نزدیک بوده.اند. من از زندگی حرفه‌ای در سویا آمده‌ام که در آن جام‌ها را به دست آوردم، PSG که جام‌ها را به دست آوردم و در آرسنال در فینال‌ها بازی کردم. من خودم را در تیمی می‌بینم که در لیگ اروپا حضور دارم و این همان نمایه‌ای است که با آن احساس راحتی می‌کنم."

برخلاف روند بازار احساسی که ویارئال می‌تواند در تابستان داشته باشد بسیار تقویت می‌شود؟

"ما توافق کردیم که این باشگاه می‌خواهد تیم را در پارامترهای دشوار بازار که ناشی از کوید 19 است، تنظیم کند. سه بازیکن بسیار مهم برونو [سوریانو]، [آندره زامبو] آنگوئیسا و [سانتی] کازورلا رفتند، بنابراین باشگاه با تواضع و فروتنی یک گام به جلو برای انجام کارهای بهتر برداشته است."

آیا شکست در نیوکمپ با توجه به سبک بازی شما نقطه عطفی بود؟

"برد بارسلونا روزی بود که می‌توانستیم چشمانمان را باز کنیم و بیشترین چیزها را بیاموزیم. ما از آنجا فهمیدیم که نمی‌توانیم به همان سمت برویم و همه چیز باید تغییر کند. با این حال نباید فراموش کنیم که ما به دلیل مهلت مقرر پیش فصل غیرمعمولی داشتیم و به دلیل کرونا دو بازیکن مهم در ماریو [گاسپار] و [مانو] تریگوئروس نداشتیم."

آیا شکل گیری 4-3-3 اکنون غیرقابل تغییر است یا به نظر می‌رسد جایگزین می‌کنید؟

"ما هنوز در مرحله راه اندازی این تیم هستیم. ما تعادل پیدا کرده‌ایم زیرا فوتبالیست‌های خوبی داریم که در داخل بازی می‌کنند، بازیکنانی که بسیار باهوش هستند. ما همچنین مهاجمانی داریم که توانایی گلزنی دارند، اما ما همچنان تلاش می‌کنیم و راهی پیدا می‌کنیم که تیم ما بتواند مالکیت توپ را کنترل کند و مسابقات را دیکته کند. ما می‌خواهیم در حمله کمی تهاجمی عمل کنیم و توپ را بالاتر از زمین برگردانیم."

اکنون شما در یک ترکیب متفاوت با تیم رئال مادرید روبرو هستید. فکر می‌کنید چرا آنها سختی کشیده‌اند؟

"در همه تیم‌ها، ابتدای فصل با پیش فصل غیرمعمول پیچیده‌تر شده است. همچنین یک فاکتور اضافی وجود دارد که تیم‌هایی که در مسابقات اروپا بازی می‌کنند با آن روبرو می‌شوند و آن مدیریت چرخش و دقیقه بازی است. رئال مادرید نیز دچار مصدومیت شده است."

آیا فعلا لوس بلانکوس آسیب پذیرتر است؟

"در مقابل ما آنها آسیب پذیرتر نخواهند شد زیرا برای رسیدن به بالای جدول آنها باید ما را شکست دهند. همچنین [آنها] چهار روز بعد اینتر بازی می‌کنند که یک بازی بسیار مهم است. من فکر می‌کنم در آن دو مسابقه بهترین رئال مادرید ممکن را خواهیم دید. من نمی‌توانم سناریویی را تصور کنم که بازیکنان در آن استراحت و چرخش داشته باشند. وقتی رئال مادرید بتواند در 90 دقیقه کامل با قوی ترین ترکیب خود بازی کن شکستن آنها بسیار دشوار است."

وقتی نتایج بد هستند، سرمربی همیشه سرزنش می‌شود این حتی برای زین الدین زیدان هم صدق می‌کند. شما در مورد آن چه فکر می‌کنید؟

"من فکر می‌کنم مربیانی هستند که تیم‌های خاصی را در اختیار دارند و مطمئناً زیدان مربی رئال مادرید است. همه به او اعتماد دارند و به او احترام می‌گذارند، فارغ از این‌که نتایج بهتر یا بدتر باشد. حتی اگر تصمیمات او گاهی زیر سوال برود، ما نمی‌توانیم ارزش افزوده زیدان را برای رئال مادرید فراموش کنیم. علاوه بر این ما مربیان با موفقیت اعتبار خود را افزایش می‌دهیم. گفته می‌شد که زیدان نمی‌توانست بسیاری از عناوین لیگ را بدست آورد اما سال گذشته این کار را پس از کسب سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان انجام داد."

آیا در مورد آنچه ممکن است بعد از سه پنالتی در مقابل رئال مادرید در آخرین مسابقه انجام شود احتیاط دارید؟

"من به VAR اعتقاد دارم من اعتقاد راسخ به سیستم دارم. هر وقت تصمیمی قابل بحث گرفتیم من عملی هستم و می‌گویم ما با هر تصمیم VAR تصمیم می پ‌گیریم حتی اگر این مخالف ما باشد. VAR مانند همه موارد دیگر به چند سال زمان نیاز دارد تا بتواند خودش را کنترل کند و بفهمد چه قطعاتی را می‌توان دور انداخت و کدام یک در واقع فوتبال را بهبود می‌بخشند. من نمی‌دانم که آیا این کار عادلانه‌تر است اما مطمئناً تمیزتر است. من هیچ مشکلی با بازی روز شنبه ندارم هیچ شک و تردیدی درباره داور یا VAR ندارم."

آیا اعتقاد دارید ویارئال ترکیب کاملی از استعدادهای آکادمی و بازیکنان باسابقه را دارد؟

"رابطه جوانان با فوتبالیست‌های باتجربه‌تر به آنها کمک می‌کند تا در زمین رشد، اعتماد به نفس پیدا کنند و عملکرد خود را بهبود بخشند. یک مثال خوب در مورد پائو تورس و رائول آلبیول است. این واقعیت که او با آلبیول بازی می‌کند احساس امنیت بیشتری در او ایجاد می‌نماید و اعتماد به نفس او را بالا می‌برد. این یک جفت مدافع میانی است که با هم بسیار خوب کار می‌کنند. ویارئال مدت زیادی است که در آکادمی خود شرط بندی کرده و من بدون درک این مسئولیت اینجا نیستم."

نسل فعلی که از طریق آن می‌گذرد را چقدر ارزیابی می‌کنید؟

"ما شاهد ظهور جوانانی مانند فرناندو نینو هستیم که مدام به آنها می‌گوییم از پاکو آلکاسر و کارلوس باکا بیاموزند. همین اتفاق در مورد ارمی پینو رخ می‌دهد. او ربایش می‌کند و بازیکنان باسابقه‌ای در این حوالی دارد که سازگاری او با تیم را آسان می‌کند. ما همچنین به الکس بائنا پیشنهاد داده‌ایم که بازیکنی داشته باشیم که او خودش را در موی گومز ببیند. بازیکنان جوان با تجربه بیشتر چیزهای زیادی را در اطراف دیگران می‌آموزند. آن قسمت از کار به من انگیزه می‌دهد اما من همچنین می‌فهمم که شما باید از این بچه‌ها اجراها بخواهید."

بنابراین اگر زیدان را مربی رئال مادرید می‌دانید آیا می پ‌توانیم استناد کنیم که اونای امری مربی ویارئال است؟

من احساس می‌کنم از عضویت در این فلسفه ویارئال برخوردار هستم و از تیم‌هایی که آکادمی از اهمیت بالایی برخوردار است، تجربه و دانش داشته‌ام. واقعیت ترکیب نتایج فوری و کار با جوانان و دیدن پیشرفت آنها یکی از رضایتمندی‌های بزرگ یک مربی است. من در اینجا با آن هم‌ذات پنداری کردم."

صحبت از فلسفه است آیا این عقیده را حفظ می‌کنید که ترجیح می‌دهید 5-4 برنده شوید تا 1-0 یا سالها این تغییر را کرده است؟

"هدف این است که برنده شوید و انرژی را به طرفداران خود منتقل کنید. من دوست دارم تیم‌های من هنگام بازی انرژی انتقال دهند و وقتی موقعیت ایجاد می‌کنید احساسات را تحریک می‌کنید. این تیم‌هایی هستند که من می‌خواهم. من همیشه در نظر داشته‌ام که 5-4 مورد دیگر انتظارات و اهدافی را که به عنوان مربی دارم برآورده می‌کند. با این حال اولویت من در این زمینه همیشه پیروزی است. نمی‌توانم انکار کنم که دوست دارم گل‌های زیادی برای تیمم ببینم."

آیا در موضوع گل پاکو آلکاسر لیاقت فراخوانی به تیم ملی اسپانیا را دارد؟

"پاکو باید راه خود را برای استقرار در ویارئال دنبال کند، به حال او کمک کند و تعدادش را بهبود بخشد. سپس انتخاب تیم ملی محصولی از آن خواهد بود. او روند خوبی دارد و اگر متناسب با خواسته‌های لوئیز انریکه باشد، در این صورت انتخاب می‌شود. چیزی‌که من نمی‌خواهم بگویم این است که آیا او لیاقت رفتن را دارد یا نه زیرا من خیلی به مربی احترام می‌گذارم و این تصمیم او است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала