Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دوئل لواندوفسکی و هالند برای لقب بهترین گلزن بوندس لیگا

© AFP 2023 / THOMAS KIENZLEЭрлинг Холанн
Эрлинг Холанн - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارلینگ هالند نارویژی در بوروسیا دورتموند و رابرت لواندوفسکی ستاره پولندی در بایرن مونیخ تلاش دارند تا لقب بهترین گل‌زن این فصل را بنام شان کنند.

به گزارش اسپوتنیک؛ ارلینگ هالند در برتری بزرگ 5-2 بوروسیا دورتموند برابر میزبان‌اش هرتابرلین 4 گل زد تا برای نشان بدهد که قصد دارد تا عنوان بهترین گلزن بوندس لیگا را از رابرت لواندوفسکی بازیکن ملی پوش پولندی بایرن مونیخ بگیرد.

این مهاجم 20 ساله که این هفته به عنوان برنده جایزه معتبر پسر طلایی معرفی شد، در صورت وجود تردید در مورد شایستگی‌اش او تصمیم گرفت که خود را ثات کند و تیم‌اش نیز به یک امتیازی بایرن مونیخ قهرمان اروپا در بالای جدول بوندسلیگا رسید.

ارلینگ هالند متعهد به دورتموند است، باشگاهی که رویای بازگشت به روزهای شکوه پیروزی پشت سر هم را دارد که در 2010/11 و 2011/12 تجربه کرده‌اند.

هالند در حال انجام طرف معامله خود است.

نگاه دورِ رابرت به بازی‌ها

لواندوفسکی دومین گل این فصل خود را در تساوی 1-1 برابر وردربرمن رقم زد تا یک گل از هالند پیشی بگیرد. (رابرت 11 هالند 10)

مرد دورتموندی در مقابل دروازه کارایی بیشتری نشان داده است. در مجموع 23 شوت به معنای نرخ تبدیل گل 43.5 درصد است (به استثنای تلاش‌های بلوکه شده) در حالی که هشت گل از 11 موقعیت بزرگ به موفقیت 72.7 درصدی رسیده است.

نرخ تبدیل گل لواندوفسکی 40.7 درصد نسبت به هالند اندکی کاهش یافته است (11 گل از 27 تلاش بدون احتساب بلاک‌ها)، اگرچه او شش فرصت را از دست داده و هفت موقعیت بزرگ خود را به ثمر رسانده است. (53.8 درصد) در بین بازیکنانی که در این مدت چهار گل یا بیشتر در بوندس لیگا به ثمر رسانده‌اند فقط ووت وگورست از ولفسبورگ است که فُرصت‌های بزرگتری را از دست داده و هشت گل زده است.

 

ضربات در دراکسیلر

هر چهار تلاش هالند برای هالند در مقابل هرتا برلین دروازه حریف را پیدا کرد و دو حمله دیگر مسدود شد. در یک اتفاق ناامیدکننده اما مقابل برمن، لواندوفسکی با دو شوت خود نتوانست گل را پیدا کند.

هر دو نفر در حالی که بایرن برای پیروزی 3-2 در در کلاسیکر موفق شد گلزنی کرد. با این حال لواندوفسکی به یک شوت کمتر احتیاج داشت زیرا دو گل‌اش به دلیل آفساید قبول نشد.

وقتی دو تیم در بایرن در بازی‌ای که قرار است در تاریخ 6 مارچ برگزار شود دوباره حاشیه‌های خوبی خواهند داشت.

از نظر گل در دقیقه، لواندوفسکی همچنان بهترین بوندسلیگا است و در این مدت هر 49.7 دقیقه یک بار حمله می‌کند. هالند در هر 56.1 دقیقه یکی پس از آندره کراماریچ در جایگاه سوم قرار دارد که برای هوفنهایم هر 51.3 دقیقه گل می‌زند.

هیچ بازیکنی بیش از 17 شوت فوق ستاره پولندی به سمت دروازه نداشته، در حالی‌که آندره سیلوا و ماتئوس کونها (15) هر کدام دروازه‌بان را بیش از هالند وارد زمین کرده‌اند.

هنوز هم در مسیر حرکت هالند تردیدی وجود ندارد. همانطور که هواداران و باشگاه‌های نخبه در سراسر اروپا با علاقه تماشا می‌کنند سوال در بقیه فصل این است که چقدر می‌تواند اوج بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала