Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسا و هفدهمین سال حضور متوالی در دور دوم لیگ قهرمانان

© REUTERS / ALBERT GEAPedri-Messi
Pedri-Messi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بارسلونا با کسب جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان، برای هفدهمین سال متوالی به دور بعد این جام راه یافت.

به گزارش اسپوتنیک؛ در حالی‌که دو بازی دیگر باقی مانده اما بارسلونا از قبل جواز صعودش را به دست آورده است. این تیم از فصل 2004/05 تا کنون مرحله یک هشتم نهایی را از دست نداده است.

بارسلونای کومان با وجود گذراندن روزهای سخت در لالیگا که جایگاه سیزدهم را به خود اختصاص داده، اگرچه با دو بازی کمتر اما با قدرت تمام در گروه خود در لیگ قهرمانان سلطه دارد و به دور یک هشتم نهایی راه یافته است. در حال حاضر این تیم فقط پس از پیروزی واضح در تورین (0-2) فقط باید در مقام اول با یوونتوس اختلاف داشته باشد که با سه امتیاز از آن پیشی می‌گیرد.

برای بارسلونا صعود به مرحله یک هشتم نهایی تقریباً بیشتر از یک روز دیگر در دفتر کاری شده و این است که از فصل 2004/05 که بلوگرانا توانسته به گونه متوالی به مرحله بعد لیگ قهرمانان برسد، این 17مین فصل متوالی است که آنرا به دست می‌آورد.

یک رکورد واقعی که به خوبی پتانسیل بلوگرانا را در دو دهه گذشته در اروپا نشان می‌دهد. در واقع بارسلونا در این دوره علاوه بر قهرمانی که در سال 1992 در ومبلی به دست آورد در مجموع چهار قهرمانی دیگر را نیز به کارنامه خود اضافه کرده است.

لازم به یادآوری است که در فصل 2003/04 بارسلونا با کسب مقام ششم در مسابقات قهرمانی کشوری نمی‌توانست در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند و مجبور شد در آن فصل در لیگ اروپا بازی کند و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل سلتیک از گلاسگو با اختلاف بسیار کم حذف شد. (1-0) و (0-0). این بارسا در حال بازسازی بود. فرانک ریکارد روی نیمکت، رونالدینیو در زمین و خوان لاپورتا در محوطه جریمه بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала