Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مارادونا و 26 دوری از آمریکا به خاطر استفاده از داوری ممنوعه

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر دیگو مارادونا Диего Марадона прибыл в Брест
دیگو مارادونا Диего Марадона прибыл в Брест - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آزمایش مثبت دیگو مارادونا در استفاده از داروی ممنوعه "افدرین" در جام جهانی 1994 دیگر او هرگز به ایالات متحده برنگشت.

به گزارش اسپوتنیک، آزمایش دیگو مارادونا برای استفاده از داروی ممنوعه "افدرین" در جام جهانی 1994 ایالات متحده (پس از بازی دوم آرجانتین در مرحله گروهی مقابل نیجریه) مثبت بود. در نتیجه بازیکن ستاره از تیم جدا شد و از حضور در جام جهانی و ایالات متحده محروم گردید.

افدرین یک داروی ضد احتقان بینی است که برای درمان اشتام، تب و آلرژی استفاده می‌شود، بنابراین وقتی نتایج مثبت شد او استفاده از هرگونه ماده غیرقانونی را انکار کرد: "من عمدا از هیچ دارویی استفاده نکردم، داروی ضد احتقان بود که استفاده کردم. آنها پاهای من را قطع کردند."

مراسم ودافع با مارادونا - اسپوتنیک افغانستان
پیکر «دیه‌گو مارادونا» به کاخ ریاست جمهوری آرجنتین رسید + عکس

ممنوع از ایالات متحده

پس از محرومیت از حضور در جام جهانی در سال 1994 مارادونا ویزا خود را از دست داد و دیگر هرگز قدم به آمریکا نگذاشت. وی در سال 2018 تلاش کرد ویزا برای ورود به ایالات متحده دریافت کند اما یک بار دیگر رد شد زیرا وی به رئیس جمهور دونالد ترامپ توهین کرد. هنگامی که در ونزوئلا بود در مصاحبه ب ا "تله‌شور" گفت: "دونالد ترامپ یک عروسک است."

این یک توهین رایج در آرجانتین است که به افرادی که تحت فرمان دیگران هستند به عنوان عروسک اشاره می‌کنند. متأسفانه مارادونا پس از 26 سال از آخرین قدم گذاشتن در ایالات متحده پس از ایست قلبی در 25 نوامبر درگذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала