Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یوفا به دنبال برنامه‌ای برای نجات لیگ قهرمانان

© REUTERS / Eric Gaillardلیگ قهرمانان اروپا
لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوفا "پیشنهاد تغییرات اساسی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا"را روی دست گرفته تا بتواند این لیگ را از زیر سایه سوپرلیگ بیرون بکشد.

به گزارش اسپوتنیک؛ رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که اتحادیه فوتبال اروپا موسوم به یوفا قرار است این هفته مذاکراتی انجام دهد تا با آن اصلاحات اساسی در مرحله مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به وجود بیاورد.

رقابت‌های برتر باشگاهی اروپا در سال‌های اخیر با احتمال جدایی سوپرلیگ در معرض تهدید قرار گرفته، زیرا بزرگترین‌های قاره‌ خواهان مسابقات بیشتر برابر یکدیگر هستند.

اما یوفا امیدوار است که راه حل آنها بتواند این نگرانی‌ها را آرام کند و فوتبال اروپا را در پشت لیگ قهرمانان متحد نماید.

به نقل از تایمز، مذاکرات به دلیل تغییر در ساختاری است که باشگاه‌ها در مرحله گروهی 10 حریف متفاوت بازی می‌کنند.

این می‌تواند 32 یا 36 تیم را در یک بخش قرار دهد اما همه آنها با یکدیگر بازی نمی‌کنند. یک تساوی تصادفی باعث می‌شود 10 مسابقه یک تیم برگزار شود که همگی در مقابل حریفان مختلف قرار دارند. پنج مسابقه در خانه و پنج بازی خارج از خانه است.

سپس تیم‌ها برای کسب امتیاز در یک جدول لیگ جداگانه رقابت می‌کنند و سپس 16 باشگاه برتر به مرحله حذفی می‌روند.

سپس 16 رده بندی نهایی توسط جدول رده بندی لیگ تعیین می‌شود. بنابراین هر تیمی که در بالای جدول لیگ قرار بگیرد، با تیمی بازی می‌کند که شانزدهم شود، تیم دوم با پانزدهم و...

آن دسته از تیم‌ها که در موقعیت‌های 17 تا 24 قرار گرفتند به لیگ اروپا سقوط می‌کنند.

یوفا امیدوار است که از سال 2024 سیستم "سوئیس" را معرفی کند و به هر تیم لیگ قهرمانان چهار مسابقه بیشتر از مرحله فعلی در مرحله گروهی بدهد.

با این حال، افزایش تعداد مسابقات فشار بیشتری را به تقویم فوتبال اضافه می‌کند و ممکن است باشگاه‌های انگلستانی برای شرکت در مسابقات لیگ مجبور به کناره گیری شوند. تکرارهای جام حذفی نیز ممکن است منتفی شود.

امید است که این سیستم مسابقات بیشتری را بین بزرگترین باشگاه‌های اروپا ایجاد کند و مسابقات کم معنی‌تری را که لیگ قهرمانان می‌تواند ارائه دهد از بین ببرد.

ادعا می‌شود انجمن باشگاه‌های اروپا (ECA) از این ایده استفاده می‌کند و سیستم جدید برای پخش کنندگان جذاب خواهد بود.

این پیشنهادات قرار است طی دو هفته آینده به مقامات اروپایی ارائه شود. یک منبع به روزنامه تایمز گفت: "باشگاه پ‌های برتر خواهان مسابقات بیشتر در برابر سایر باشگاه‌ها از لیگ‌های برتر هستند و این شرایط را فراهم می‌کند. اگرچه در ابتدا ممکن است درک آن برای هواداران دشوارتر باشد اما یک مزیت دیگر این است که مرحله گروهی باید بسیار هیجان انگیزتر از حال حاضر باشد. هر مسابقه باید مهم باشد زیرا هر مکان در میان 16 تیم برتر از نظر حریف در دور بعدی و از نظر پول جایزه ارزشمند خواهد بود."

رئال مادرید و تعدادی از باشگاه‌های ایتالیا از جمله یوونتوس سال هاست که مشتاق سوپرلیگ اروپا هستند.

آنها پس از یک بخش بیشتر از درآمد پخش شده که در نتیجه مسابقات معنادار مقابل بزرگترین تیم‌های اروپا حاصل شده است.

در اوایل سال جاری صحبت از لیگ برتر اروپا بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد گه گزارش شده توسط لیورپول و منچستریونایتد هدایت می‌شوند.

ارزش این لیگ 4‌.6 میلیارد پوند تخمین زده می‌شود که بیش از دوازده تیم در سراسر انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا عضو اصلی مسابقات جدید باشند.

تاریخ موقت سال 2022 زمانی که لیگ برتر اروپا آغاز به کار می‌کند و تا آنجا که پنج تیم انگلستانی می‌توانستند در آن شرکت کنند، مورد بحث قرار گرفت.

گزارش شده که هیئت حاکمه FIFA در مذاکرات لیگ برتر اروپا شرکت داشته، در حالی که جی پی مورگان، غول وال استریت در حال مذاکره برای تأمین اعتبار 6 میلیارد دالر (4.6 میلیارد پوند) برای پرداخت بدهی برای کمک به خاموش کردن آن بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала