Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تصویب کمک‌ لیگ برتری‌ها به باشگاه‌های دسته پایین

© Sputnik / Игорь Чекачков /  مراجعه به بانک تصاویر باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد Футбол. Лига Европы. Матч "Металлист" - "Ньюкасл"
باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد Футбол. Лига Европы. Матч Металлист - Ньюкасл - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه‌های لیگ یک و دو که توسط لیگ‌برتر وثیقه داده شوند فقط به نقل و انتقالات رایگان محدود می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک؛ باشگاه‌های لیگ یک و دو که تحت عنوان کمک مالی 250 میلیون پوندی که دیروز نهایی شد، در پنجره ماه آینده به نقل و انتقالات رایگان محدود خواهند شد.

همچنین باشگاه‌های لیگ دسته پایین برای کل فصل 22-2021 به ترتیب فقط 20‌.000 و 10.000 پوند هزینه پرداخت می‌کنند.

همانطور که توسط 'میل‌آنلاین' فاش کرد، بسته حمایتی شامل تعهد برای کمک به تأمین قرض 200 میلیون پوندی برای مسابقات چمپیونشیپ و تا 50 میلیون یورو کمک مالی برای لیگ یک و دو، بین لیگ برتر و EFL توافق شده است.

اما باشگاه‌های دسته پایین که به دنبال مبلغ کامل هستند، باید در شرایط سختی ثبت نام کنند که به طور جدی بر برنامه‌های هزینه‌های آنها برای 18 ماه آینده تأثیر بگذارد.

لیگ برتر متعهد شده که به دو دسته پایین 15 میلیون پوند بیشتر بدهد و باشگاه‌های لیگ یک و دو به ترتیب 375.000 و 250.000 پوند حداقل پرداخت می‌کنند. 15 میلیون پوند دیگر نیز با استفاده از فرمولی براساس دریافت گیت از دست رفته تا 31 دسامبر سال جاری توزیع می‌شود.

20 میلیون پوند بیشتر از طریق کمک مالی به اصطلاح تحت نظارت، برای باشگاه‌هایی که بیشترین نیاز مالی را دارند در دسترس خواهد بود که توسط یک هیئت مشترک لیگ برتر و EFL کنترل می‌شود و تحت شرایط سخت قرار می‌گیرد.

'اسپورت میل' اما مدعی‌ست که هر باشگاهی که کمک هزینه اضافی دریافت کند قادر به پرداخت هزینه نقل و انتقالات یک پنجره نخواهد بود و با پرداخت 20.000 پوند در لیگ یک و 10.000 پوند در لیگ دو تا پایان فصل آینده روبرو خواهد شد. علاوه بر این تمام باشگاه‌هایی که حداقل 22 بازیکن تیم اصلی دارند فقط در صورت جدایی بازیکن فعلی و در صورتی که دستمزد بازیکن جدید بیش از 75 درصد بازیکن تعویض شده باشد، می‌توانند نقل و انتقالات رایگان را انجام دهند.

هر باشگاهی که نتواند شرایط را رعایت کند، مجبور به بازپرداخت کمک هزینه به EFL که پول را به لیگ برتر پس می‌دهد، خواهد پرداخت.

بودجه مستقیم لیگ برتر مسابقات چمپیونشیب به 15 میلیون پوند محدود می‌شود که EFL از آن برای تأمین وام 200 میلیون پوندی استفاده می‌کند و سپس آن را به 24 باشگاه بدون بهره توزیع می‌نماید. این وام‌ها در هر باشگاه 8.33 میلیون پوند محدود خواهد شد و باید تا جون 2024 بازپرداخت شود.

لیگ برتر در ابتدا از تأمین بودجه برای باشگاه‌های چمپیونشیپ که آنها را رقیب می‌دانند، امتناع کرد به خصوص که بسیاری از آنها صاحبان ثروتمند هستند. این امر باعث شد تا EFL پیشنهاد اولیه 50 میلیون پوندی خود را برای لیگ‌های پایین‌تر در ماه اکتبر رد کند.

فشارهای بیشتر از سوی دولت باعث شده که لیگ برتر پیشنهادی بهتر ارائه دهد و به بن بست متوقف شود که از ماه می ادامه دارد.

ریک پاری رئیس EFL روز گذشته از این توافق استقبال کرد اگرچه هفته‌های آینده سه جلسه تقسیم بندی برگزار می‌شود، او احتمالاً با نارضایتی برخی از باشگاه‌ها که از فرمول توزیع ناراضی هستند روبرو خواهد شد. پاری گفت: "هدف ما در این روند بیش از حد این است که همه باشگاه‌های EFL از تأثیر مالی همه گیری جان سالم به در ببرند. خوشحالم که اکنون به نمایندگی از باشگاه‌های خود به مصوبه‌ای رسیده‌ایم و این پشتیبانی و شفافیت لازم را ارائه می‌دهد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала