Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

به بهانه روز جهانی معلولین؛ سوپراستار معلول مبارزات آزاد را می‌شناسید؟

© Sputnik / Sputnik Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Mixed Martial Arts. Fight between Feodor Emelianenko and Jeff Monson
Mixed Martial Arts. Fight between Feodor Emelianenko and Jeff Monson - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به مناسب روز جهانی معلولین زندگی‌نامه سوپراستار دنیای مبارزات ازاد در بزرگترین سازمان‌های جهان را بررسی می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک؛ سوم دسامبر مصادف بود به روز جهانی معلولین (روز ارتقای مشارکت افراد معلول برای دستیابی به توسعه فراگیر)، که در گوشه گوشه جهان از آن تجلیل‌ می‌شود.

به بهانه همین روز ما "نیک نیول" سوپراستار معلول دنیای مبارزات ازاد را به معرفی می‌گیریم.

نسول در 17 مارچ 1986 در شهر میلفورد ایالت کنتیکت امریکا دیده به جهان گشود و فعلا با سازمام معتبر بلاتور در بخش سبک وزن قرار داد دارد.

نیول که با 178cm در وزن 70 کیلوگرام مسابقه می‌کند، دور اول از 2009 تا 2017 رقابت کرد پس از ان تا 2017 فایت نکرد اما در 2017 دوباره پا به قفس MMA گذاشت.

او در مبارزات ترکیبی تا کنون 19 مسابقه حرفه‌ای داشته که رکورد 16 پیروزی کسب کرده و در سبمیشن گرفتن حریفان مهارت شگرفی دارد.

او که از دست چپ‌ معلول است، تعداد پیروزی‌های خود را با دو ناک‌اوت، 3 مسابقه با امتیاز و 11 مبارزه را با حرکت سبمیشن برنده شده است. سه باخت او نیز ( 1 ناک اوت و 2 با امتیاز) رقم خورده است.

جالب‌ترین پیروزی او به مبارزه برابر دنیس هرناندز بر می‌گردد که در XFC 15 طی 71 ثانیه حریف‌اش را تسلیم کرد که فیلم این مبارزه وی در مجموع به حدود 4.500.000 بار بازدید شد.

در تاریخ 25 اپریل 2018 اعلام شد که نیول در سری بازی‌های سازمان UFC در نسخه 24 جولای با الکس مونوز روبرو می‌شود ولی ان مسابقه را بل امتیاز شکست خورد. وی در اپریل 2019 وارد سازمان CES MMA شد اما در نهایت خیلی زود و در 23 جولای 2019 با سازمام معتبر بلاتور قرارداد بست.

در تاریخ 18 سپتامبر 2019 رئیس این سازمان اعلام داشت که نیول با این سازمان قرارداد 4 مبارزه امضا كرده است. در اولین مبارزه خود طی این قرارداد، نیول در 26 اکتبر 2019 در نسخه 232 با منی‌مورو وبرو شد ولی شکست خورد.

انتظار می‌رفت که نیوول در تاریخ 13 مارچ 2020 با زاک زین در بلاتور 241 روبرو شود اما به دلیل شیوع کرونا ویروس سرانجام کل رویدادها لغو شد.

حالا او آماده می‌شود تا یتواند در سن 34 سالگی و با یک دست معلولیت همچنان در دنیای MMA بدرخشد.

البته گفتنی‌است که او در طول دوران حرفه‌ای‌اش در سری جهانی مبارزات جایزه بهترین سبمیشن سال (2013) را گرفت و در مسابقات قهرمانی سازمان XFC (7 دسامبر 2012) در مسابقه سبک وزن (یکبار) قهرمان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала