Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فیفا به دنبال تغییر قانون آفساید

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر جیانی اینفانتینو رییس فیفا Russia Eastern Economic Forum
جیانی اینفانتینو رییس فیفا Russia Eastern Economic Forum - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیانی اینفانتینو رئیس فیفا با همکاران اش در حال رای زنی هستند تا بتوانند در قانون آفساید تغییرات آورده و آنرا بهبود ببخشند.

به گزارش اسپوتنیک؛ جیانی اینفانتینو رئیس هیئت فوتبال جهانی قصد تغییر قانون آفساید را دارد تا آنرا بهبود بخشد، در حالی‌که فعلا مناقشه‌های مکرر است اما یافتن اتفاق نظر بین متخصصان بحث در مورد این مسئله دشوار است.

برگرداندن فوتبال از درون

ورود فن آوری VAR به مقامات این امکان را داده تا موارد جانبی را که برای چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست، شناسایی کنند. اما بسیاری احساس می‌کنند که اگرچه از نظر فنی صحیح است اما بازی‌های آفلاین حاشیه‌ای در روح بازی نیستند، خصوصاً زمانی که برای تصمیم گیری چند دقیقه طول می‌کشد.

اینفانتینو در یک کنفرانس خبری گفت: "قانون آفساید در 100 سال گذشته تکامل یافته است و ما اکنون دوباره در مورد آن بحث می‌کنیم. ما به دنبال این هستیم که ببینیم آیا می‌توانیم قانون آفساید را بهتر کنیم، نه به دلیل VAR بلکه به این دلیل که می‌خواهیم فوتبال هجومی را تقویت کنیم."

وی افزود: "بنابراین سوال اینجاست که آیا ما باید به بازیکن مهاجم مزیت بیشتری بدهیم، این نحوه تغییر آفساید در طول سال‌ها است و آیا اگر دیگر بازی‌های حاشیه‌ای وجود نداشته باشد، این کمک می‌کند؟ این بحث‌هایی است که در حال حاضر در حال انجام است."

Подготовка Катара к ЧМ-2022 по футболу - اسپوتنیک افغانستان
فرمت جام جهانی باشگاه‌ها تغییر نمی‌کند

این موضوع توسط هیئت قانونگذار فوتبال IFAB در حال بحث است، جایی که فیفا نیمی از 8 رای را دارد و اینفانتینو گفت که یافتن نقاط مشترک بین متخصصانش که شامل بازیکنان و داوران سابق می‌شود، آسان نیست.

وی گفت: "شما معمولاً نظرات و عقاید مختلفی دارید."

اینفانتینو همچنین دفاع عادی خود را از VAR انجام داد که پس از انتخاب در سال 2016 یکی از اولویت‌های خود قرار داد و به موقع برای جام جهانی 2018 معرفی شد.

وی گفت: "VAR به فوتبال كمك می‌كند، مطمئناً به فوتبال آسیب نمی رساند، همچنین من فکر می‌كنم كه باید به یاد داشته باشیم كه این بازی دو سال پیش معرفی شده، نه 200 سال پیش. وی افزود برخی اشتباهات انجام شده زیرا بسیاری از داوران هنوز از فن آوری تجربه ندارند. بسیاری از این داوران با VAR رشد نکردند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала