Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مروری به آمار مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان به بهانۀ رویارویی این دو فوق ستاره

© AFP 2023 / Josep LagoCristiano Ronaldo y Lionel Messi durante un partido en 2016
Cristiano Ronaldo y Lionel Messi durante un partido en 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیونل مسی و کریستیانو رونالدو تاکنون 5 بار در لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر رو به رو شده اند که در این تعداد بازی ستاره بارسا دست بالایی نسبت به ستاره یوونتوس داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، رونالدو و مسی فردا شب در چهارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان در قالب ترکیب بارسلونا و یوونتوس برابر هم قرار می‌گیرند و این اولین بار از سال 2018 است که این 2 ستاره محبوب در دیداری جز ال‌کلاسیکو رو در روی هم قرار می‌گیرند. این 2 بازیکن قبل از این 33 بار مقابل هم بازی کرده‌اند که 5 بازی آن در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

Barcelona's Lionel Messi, right and Real Madrid's Cristiano Ronaldo greets each other before a Spanish La Liga soccer match between Barcelona and Real Madrid, dubbed 'el clasico', at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Sunday, May 6, 2018 - اسپوتنیک افغانستان
حضور مسی در برابر یوونتوس تایید شد؛ جدال جذاب لئو و کریس پس از دو سال

لیونل مسی در دو بازی آخر تمیش برابر دیناموکیف و فرانس واروش که با پیروزی بلوگرانا به همراه بود، به میدان نرفت و استراحت کرد. با توجه به حساسیت دیدار فردا شب سرمربی بارسلونا تصمیم دارد تا فوق ستاره تیمش در برابر بیانکونری به میدان بفرستد.

دیدار نخست دو تیم در دور گروهی لیگ قهرمانان که در ورزشگاه تورین و به 28 اکتوبر برگزار و بارسلونا موفق شد یووه را در خانه‌اش 2-0 شکست دهد، مسی برای کاتالان‌ها گلزنی کرد ولی مساله این بود که کریستیانو در میدان حضور نداشت تا انتظار هواداران برای دیدن این دو اسطوره در یک بازی برآورده نشود.

دیدار فردا شب با توجه به اینکه رونالدو تا به حال در لیگ قهرمانان اروپا برابر تیم مسی گل نزده، برای فوق ستاره یوونتوس بسیار مهم است و می‌خواهد به این رکور منفی پایان بخشد.

 این 2 بازیکن تا به حال 5 بار در لیگ قهرمانان مقابل هم قرار گرفته‌اند که مسی توانسته 3 گل به تیم رونالدو بزند و دست بالایی برابر رونالدو دارد.

به بهانه این دیدار مهم مروری به 5 دیدار گذشته مسی و رونالدو خواهیم داشت:

1- ‌بارسلونا 0 – 0 منچستریونایتد؛ فصل 2007-2008

اولین رویایرویی 2 ستاره فوتبال جهان به بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 2007-2008 برمی گردد که تیم‌های بارسلونا و منچستریونایتد به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد و در نهایت 2 تیم به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند.

2- منچستریونایتد 1 – بارسلونا 0؛ بازی برگشت در فصل 2007-2008

بازی برگشت 2 تیم منچستریونایتد و بارسلونا در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد و منچستری‌ها با نتیجه 0-1 حریف خود را شکست دادند و به فینال مسابقات صعود کردند.  

3- منچستریونایتد 0 - بارسلونا 2؛ فصل 2008-2009

2 تیم منچستریونایتد و بارسلونا سال آینده دوباره به مصاف هم رفتند. آن‌ها این بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل 2008-2009 مقابل یکدیگر قرار گرفتند. بارسلونا در این دیدار با نتیجه 0-2 حریف خود را شکست داد و قهرمان اروپا شد. لیونل مسی در این مسابقه گل دوم تیمش را با ضربه سر زد و یکی از به یاد ماندنی‌ترین گل‌های تاریخ لیگ قهرمانان را به ثمر رساند.

4-  رئال مادرید 0 - بارسلونا 2؛ فصل 2010-2011

در پایان سال 2009 کریستیانو رونالدو راهی رئال مادرید شد تا رقابت‌های بیشتری را بین این 2 بازیکن در ال کلاسیکو شاهد باشیم. رئال مادرید و بارسلونا در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا فصل 2010-2011 به مصاف یکدیگر رفتند که در بازی رفت، بارسلونا با نتیجه 0-2 حریف خود را شکست داد. لیونل مسی هر 2 گل بازی را به ثمر رساند که یکی از گل‌های او پس از دریبل زدن چند بازیکن مادریدی زده شد.

5- بارسلونا 1 - رئال مادرید 1؛ بازی برگشت فصل 2010-2011

در بازی برگشت 2 تیم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد که 2 تیم به نتیجه تساوی 1-1 رضایت دادند. با این نتیجه بارسلونا به فینال مسابقات صعود کرد و با شکست منچستریونایتد قهرمان اروپا شد. مسی و رونالدو در این مسابقه گلی برای تیم‌های خود نزدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала