Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اتلتیکو چهاردهمین تیم برتر قاره سبز در قرن 21

© REUTERS / Christian HartmannAtlético de Madrid celebra la victoria
Atlético de Madrid celebra la victoria - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق مطالعه تهیه شده توسط مرکز تحقیقات تاریخ و آمار فوتبال اسپانیا موسوم به (CIHEFE)، اتلتیکو چهاردهمین تیم برتر اروپا در قرن بیست و یکم است.

به گزارش اسپوتنیک؛ مرکز تحقیقات، تاریخ و آمار فوتبال اسپانیا موسوم به (CIHEFE) پس از پژوهشی تازه‌ای که انجام داده است تیم فوتبال اتلتیکومادرید به عنوان چهاردهمین تیم برتر فوتبال قاره سبز در قرن بیست‌ویکم شناخته شده است.

علاوه بر این پس از بارسلونا، رئال مادرید و والنسیا این تیم چهارمین باشگاه اسپانیایی در این رده بندی به شمار می‌رود.

در این پژوهش تازه انجام شده، اتلتیکو مادرید با 289 امتیاز چهاردهمین باشگاه برتر اروپا در قرن 21 است و بر اساس این گزارش، شاگردان سیمئونه چهارمین تیم برتر اسپانیا در این 20 سال قرن به شمار می‌رود در حالی‌که بارسلونا با 507 امتیاز، رئال مادرید با 482 و والنسیا با 300 امتیاز از این تیم پیشی گرفته‌اند.

پنجمین تیم اسپانیایی سویا است که با 282 امتیاز در جایگاه شانزدهم قرار دارد ولی ویارئال با 197 امتیاز رده 32 را اشغال کرده است، چیزی که برجسته‌ترین دهه اخیر برای اتلتیکو است زیرا این تیم در ابتدای قرن در لیگ دسته دوم آغاز کرد و تا دهه اول در اروپا بازی نمی‌کرد.

این مطالعه عملکرد کلیه باشگاه‌هایی را که از سال 2000-2001 تا 2019-2020 به مدت 20 سال در اروپا شرکت داشته‌اند را بر اساس دو معیار بررسی کرده‌اند؛ 1: ضرایبی که برای آماده سازی رتبه بندی پنج ساله‌اش که توسط یوفا تعیین شده و 2: نتایج در لیگ قهرمانان در مورد تیم‌ها.

مرکز تحقیقات تاریخ و آمار فوتبال اسپانیا موسوم به CIHEFE بخشی از فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) مستقر در آلمان است و مطالعه توسط یکی از اعضای آن خوزه دل اولمو تهیه شده است که اطلاعات مربوط به چهار دوره پنج ساله اخیر را جمع آوری نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала