Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پس از جام‌جهانی فوتبال، قطر میزبانی بازی‌های آسیایی 2030 را نیز به دست آورد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Макет стадиона Khalifa International Stadium, представленный на выставке футбольной атрибутики "Qatar @RoadTo2022 Exhibition" в ГУМе в Москве
Макет стадиона Khalifa International Stadium, представленный на выставке футбольной атрибутики Qatar @RoadTo2022 Exhibition в ГУМе в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبا رای‌گیری صورت گرفته در شورای المپیک آسیا، میزبان بازی‌های آسیایی در سال‌های 2030 و 2034 انتخاب شد.

به گزارش اسپوتنیک، در پایان رای‌گیری سی‌و‌نهمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا(OCA)کشور قطر بعنوان میزبان بازی‌های آسیایی 2030 و کشور عربستان هم به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی 2034 انتخاب شدند.

تیم ملی فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
بازی‌های انتخابی جام جهانی 2022؛ ای‌اف‌سی تاریخ جدید را اعلام کرد

درحالی که رای گیری به صورت الکترونیکی انجام می‌شد، سیستم دچار مشکل و متوقف شد تا در نهایت مسئولین از خیر رای الکترونیکی بگذرند و ۱۹نفر از اعضای غایب بصورت اینترنتی و نمایندگان حاضر در مجمع هم رای خود را درون صندوق بیندازند.

رقابت عربستان و قطر برای کسب میزبانی بازی های آسیایی سال 2030 در حالی صورت گرفت که روابط دو کشور از سال 2017 و به دنبال تحریم قطر از سوی عربستان و چند کشور عربی دیگر تیره شده است. عربستان سفر به قطر و مبادله تجاری با این کشور را برای شهروندان خود ممنوع کرده است.

این در حالی است که در روزهای گذشته گزارش هایی مبنی بر احتمال لغو تحریم قطر و بهبود روابط دو کشور منتشر شده بود. روسای فدراسیون‌های جهانی کاراته و هندبال ناظر بر شمارس آرا بودند.

قطر در حالی برنده میزبانی بازی های آسیایی سال 2030 شد که در سال 2022 نیز میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала