Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی برنده جایزه قهرمانان صلح شد

© Photo / Pop Art Musicلیونل مسی و همسرش
لیونل مسی و همسرش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیونل مسی مهاجم بارسلونا به دلیل بازی جوانمردانه و تعهد در اهداف اجتماعی، جایزه 'قهرمانان صلح سال' را از آن خود کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ لیونل مسی کاپیتان بارسلونا به خاطر بازی‌های جوانمردانه و نیز از طریق بنیادش کمک به ارتقاء آموزش و تهعدات اجتماعی برای کودکانِ محروم از سراسر جهان برنده جایزه "قهرمانان صلح سال" شد.

جایزه اهدا شده توسط "صلح و ورزش" سازمان بین المللی مستقر در موناکو از یک ورزشکار قدردانی می‌کند که یک ابتکار ورزشی قابل توجه و پایدار را به سمت تغییر صلح آمیز هدایت کرده است.

جوئل بوزو رئیس و بنیانگذار صلح و ورزش گفت: "این جایزه نه تنها به بازی جوانمردانه، احترام و تحمل او در زمین فوتبال بلکه به تعهد وی به حقوق کودکان نیز پاداش می‌دهد. این‌ها ارزشهایی است که وی را به الگویی تبدیل می‌کند و می‌تواند زمینه ساز جامعه‌ای عادلانه و فراگیرتر باشد."

دیدیه دروگبا معاون رئیس صلح و ورزش می‌گوید: "لیونل مسی همیشه نشان می‌دهد که الگویی عالی برای بازی جوانمردانه است و این الگو را برای بازیکنان نسل جوان و میلیون‌ها کودک و هوادار در سرتاسر جهان انتقال می‌دهد."

مسی 33 ساله پس از دریافت این جایزه گفت: "دریافت جایزه {قهرمان صلح سال} افتخار است. احترام به دیگران چیزی است که من از کودکی یاد گرفتم و همیشه سعی می‌کنم این را اعمال کنم که ارزش مهم در زمین فوتبال دارد. جای خوشبختی است که به عنوان یک بازیکن منصفانه شناخته می‌شوی. من از صلح و ورزش و H.SH شاهزاده آلبرت دوم موناکو برای این جایزه تشکر می‌کنم و مشتاقانه منتظر الهام بخشیدن و حمایت از افراد محروم هستم."

در اوایل سال جاری مسی 1 میلیون یورو به منظور مبارزه با کوید19 در اسپانیا و آرجانتین کمک کرد. از جمله پروژه‌هایی که بنیاد مسی در آن مشارکت داشته است، بودجه تأسیس مرکز جدید سرطان کودکان در بیمارستان Sant Joan de Deu بارسلونا است.

مسی سفیر حسن نیت یونیسف در شبکه‌های اجتماعی فعال است و از اهداف خیرخواهانه حمایت می‌کند. جایزه "صلح سال" پیش از این به سیا کولیس کاپیتان راگبی آفریقای جنوبی و بلیز ماتویدی هافبک فرانسوی رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала