Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

با عضؤ افغانی تیم جوشوا آشنا شوید + عکس/ویدیو

© Shokran Parwaniشکران پروانی مشت‌زن افغانی در کشور آلمان
شکران پروانی مشت‌زن افغانی در کشور آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شکران پروانی، مشت‌زن افغان که در کشور آلمان مهاجر است، به تازگی با تیم آنتونی جاشوا قهرمان فعلی سنگین وزن مشت‌زنی جهان قرارداد بسته و تمرینات خود را در کشور انگلستان به پیش می‌برد.

به گزارش اسپوتنیک، نسل جدید و جوانان افغانستان، تن به هیچ محدودیت و سختی نداده‌ و تلاش‌های فراوانی انجام اند تا افغانستان را به بهترین صورت ممکن به جهانیان به معرفی بگیرند.

در این میان ورزشکاران افغانستان به بهترین صورت ممکن این کار را انجام داده‌اند و بیرق سه رنگ افغانستان را در جهان به اهتزار در آورده اند. از دو مدال برنز روح‌الله نیک‌پا در دو دورۀ المپیک تا قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان در جنوب آسیا و درخش ورزشکارانی چون نثار احمد بهاوی، بازمحمد مبارز، تهمینه کوهستانی، ولی هوتک، نثار عبدالرحیم‌زی و ستاره‌های کریکت چون راشد خان، نبی عیسی‌خیل... که نام افغانستان در جهان بر سر زبان‌ها انداخته و چهره مثبتی از افغانستان با وجود جنگ، انفجار، انتحار و مرگ‌ومیر به جهان نشان داده اند.

ورزش‌کاران؛ تاریخ ورزش افغانستان را با تحولی عظیم روبرو کرده‌اند. دیگر هیچ ورزشی در افغانستان، بیگانه و ناشناخته حساب نمی‌شود. ورزشکاران افغانستان حالا به جایگاهی رسیده‌اند که با اسطوره‌های ورزش جهان تمرین می‌کنند و عضوی از تیم‌ این ستاره‌های درخشان اند.

یکی از این ورزشکاران شکران پروانی، مشت‌زن جوان و 28 ساله است که در کشور آلمان زندگی و به عنوان مشت‌زن پروفشنل به نام افغانستان فعالیت می‌کند و عشق به این جغرافیا در تار و پود او جا دارد و قلبش برای هموطنانش می‌تپد.

پروانی در کشور آلمان و سایر کشورهای اروپایی تا این دم 15 مبارزه حرفۀ انجام داده که در تمامی این رقابت‌ها موفق به کسب پیروزی شده و توانسته 12 حریف خود را ناک‌اوت کند.

پروانی با شایستگی تمام  در کتگوری وزنی Cruiser Wight موفق به کسب کمربند شده و تلاش دارد تا از عناوین قهرمانی و کمربند خویش دفاع کند.

این ورزشکار جوان در حال حاضر تمرینات خود را زیر نظر جوشوا و تیم او انجام می‌دهد تا خودش را تا برای شانزدهمین رقابت خود که تا دو ماه دیگر برگزار خواهد شد، آماده سازد.

پروانی آرزو دارد روزی در افغانستان برابر حریفان شناخته شده‌اش مبارزه کند و به عنوان یک افغان و برای نخستین‌بار کمربند مشت‌زنی پروفیشنل را از آن خود کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала