Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پاسخ تاکتیکی زیدان برای منتقدان

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر زین‌الدین زیدان
زین‌الدین زیدان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زین الدین زیدان سرمربی رئال مادرید با این تیم در شش بازی اخیر به برتری رسیده تا جواب منتقدان را به خوبی بدهد.

به گزارش اسپوتنیک؛ شاگردان زیدان در شش بازی گذشته خود به پیروزی رسیده‌اند. این تیم طی این بازی‌ها آنان 13 گل به ثمر رسانده‌اند و حریفان تنها دوبار موفق به باز کردن این تیم شده است.

در اول دسامبر زین الدین زیدان به شدت مورد انتقاد قرار داشت و حتی گفته می‌شد که موقعیت او پس از شکست در لیگ قهرمانان مقابل شاختار به خطر افتاده بود. همچنان این تیم در لالیگا نیز با شکست برابر والنسیا و تساوی مقابل ویارئال بیشتر زیدان را به دروازه‌های خروج نزدیک کرد. اما به سختی 25 روز بعد، هیچ کس آن روزهای سیاه را به یاد نمی‌آورد و مربی فرانسوی اعتباری را که با فتح سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان برای این باشگاه کسب کرده بود، بازیابی کرده است.

این نتیجه پیوند دادن شش پیروزی برابر سویا (0-1)، گلادباخ (2-0)، اتلتیکومادرید (2-0)، اتلتیک بیلبائو (3-1)، ایبار (1-3) و گرانادا (2-0) است. (یعنی در شش بازی 13 گل زده و 2 گل خورده).

در این تعدا بازی‌ها این تیم ضمن صعود به عنوان صدرنشین به دور بعد لیگ قهرمانان، توانسته 15 امتیاز کامل از 5 بازی لالیگایی را بدست آورد تا یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لالیگا به شمار می‌رود.

با این حال این روند باعث دل‌سردی برخی فوتبالیست‌ها در این راه شده است. بازیکنانی که قبلاً مانند ایسکو یا مارسلو مهم بودند دیگر زیدان روی آنها حساب نمی‌کنند و بازیکنانی مانند میلیتائو، اودریوزولا، یوویچ یا ماریانو پس از ناامید کردن وقتی که فرانسوی به آنها دقایقی فرصت داد از فهرست ترد شدند. تنها فوتبالیستی که در این میان تقویت شده لوکاس واسکز است که از مرحله انتقال به حالت اساسی تبدیل شده است. گالیسیایی هم به عنوان یک مدافع در زمان مصدومیت کارواخال و هم به عنوان یک وینگر در مواردی که در دوئل‌های مهم به او احتیاج بود کار کرد و برای تمدیدش با این تیم در ابتدای فصل نیز سخن زده شده است. حالا هر دو طرف پشت میز می‌نشینند و صحبت می‌کنند.

سوال اصلی این است که بدانیم تا چه حد فرصت به نگهبان قدیمی می‌رسد. دیده شده است که اگر راموس، کاسمیرو، کروس، مودریچ یا بنزما دچار مشکلی شوند، تیم مانند خانه‌ای از کارت فرو می‌ریزد و اینجاست که همه مشکلات زیدان نهفته است. او که با نیمکت آزمایش می‌کند اما نمی‌تواند راه حل پیدا کند. آسنسیو در بازی با گرانادا شروع به نشان دادن سر کرد، والورده تضمین‌هایی را برای مرکز میدان ارائه می‌دهد و نوجوانان برزیلی (وینیسیوس و رودریگو) با جرقه کار می‌کنند.

واقعیت این است که وابستگی زیدان به سی سالگی مطلق است. گرچه زندگی مربی فرانسوی بیشتر از یک گُربه است و او این را در آخرین بخش سال نشان داده است. برخی خواهند گفت که این یک گل است اما حقیقت این است که پیام او به الگویی نفوذ کرده که وقتی می‌بیند رئیسش با آب دور گردنش است، به کمک می‌آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала