Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ادعای جالب لاپورتا برای رسیدن به کرسی ریاست بارسا

© REUTERS / MASSIMO PINCALionel Messi
Lionel Messi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لاپورتا کاندیدای ریاست بارسلونا می‌گوید که او برخلاف سایر کاندیداهای، اعتماد مسی را دارد.

به گزارش اسپوتنیک؛ خوان لاپورتا ادعا کرده که رابطه موجود او با لیونل مسی، وی را از سایر نامزدهای ریاست بارسلونا جدا می‌کند.

لاپورتا که بین سال‌های 2003 و 2010 در ریاست بارسلونا اجرای وظیفه کرده بود، بار دیگر برای انتخابات در جنوری نامزد می‌شود. وی در مصاحبه با EFE در مورد چگونگی ورودش گفت که می‌تواند مسی را راضی کند تا در مورد جدایی از باشگاه فکر نکند و اینکه چگونه وضعیت مالی بارسلونا مانع بزرگی برای امضای قرارداد جدید با فوق ستاره آرجانتینی نخواهد بود.

 

س: آیا شما اعتقاد دارید مسی تنها در بارسلونا می‌ماند اگر طرحی که رئیس جدید ارائه می‌دهد قوی باشد؟

ج: "بله، اگر مسی ببیند که پروژه تیمی کاملاً رقابتی را ارائه می‌دهد کمک زیادی خواهد کرد. این مهمترین چیز برای اوست. از این نظر، من نسبت به بقیه نامزدها یک برتری دارم: اعتماد او. او می‌داند که من هر چیزی را که به او گفتم دنبال کردم، او این موضوع را به من اطلاع داد. من می‌خواهم رئیس باشگاه شوم تا یک پیشنهاد ورزشی و مالی برای او فراهم کنم که با آن احساس راحتی کند و این بدان معنی است که بارسلونا می‌تواند یک رابطه موفق با دوباره لیگ قهرمانان داشته باشد. "

س: در معرفی خود به عنوان یک نامزد، توضیح دادید که ماسیمو موراتی رئیس سابق اینتر، به شما پیشنهادی 250 میلیون یورویی برای مسی داده که بیش از 150 میلیون یورو بیشتر از بند آزادی او در آن زمان بود؟

ج: "آنها 250 میلیون یورو پیشنهاد دادند زیرا من از [مسی برای فروش نیست] بودجه نمی‌گرفتم. در یک محیط خصوصی فقط با چهار نفر موراتی به من گفت که او علاقه زیادی به امضای [مسی] دارد و او آماده ساخت است من یک پیشنهاد بسیار بزرگ بودم. این در سال 2006 بود و ما می‌دانستیم که مسی باید سنگ بنای بارسلونا در سالهای بعد باشد. در دوران ریاست من پیشنهادات زیادی برای مسی داشتیم و آنها را همیشه رد می‌کردیم. ما هرگز نمی‌خواستیم هر آنچه در موضع ما نسبت به مسی وجود دارد دور است. داشتن او موفقیت‌های ورزشی زیادی را برای ما به ارمغان آورد اما همچنین وضعیت مالی این باشگاه را بهبود بخشید و یک میراث ورزشی، اقتصادی و اجتماعی برجای گذاشت که من فکر می‌کنم بهترین چیزی است که به یک باشگاه فوتبال در تاریخ سپرده شده است."

س: با توجه به وضعیت مالی فعلی این باشگاه آیا مسی می‌تواند 100 میلیون یورو قبل از مالیات هر ساله به درآمد خود ادامه دهد؟

ج: "وقتی وارد باشگاه شوم خواهم دید. اما من فکر نمی‌کنم وضعیت مالی برای ماندن او ناراحتی ایجاد کند زیرا فرمول‌هایی وجود دارد و مسی آماده کمک خواهد بود."

 

س: فکر می‌کنید مسی ارزش اقتصادی بیشتری از باشگاه برای خودش به همراه دارد؟

ج: "من چنین فکر ‌کنم و اینطور است. من خودم سالها تجربه دیدن آن را داشته‌ام. از درآمد باشگاهی، مسی واقعاً نقشی مهم دارد. پیشنهاد قرارداد برای اسپانسرها و تورها اطمینان حاصل کند که مسی در تیم است."

س: آیا نشستن با مسی یکی از اولین کارهایی است که به عنوان رئیس انجام می‌دهید؟

ج: "به محض اینکه بدانم تحت محدودیت‌های مالی باشگاه می‌توانم به او چه پیشنهادی بدهم، پیشنهاد اقتصادی و ورزشی برای او ارائه خواهم داد که می‌تواند وزنش را بسازد. آنچه را که به طور قطع می‌دانم این است که اگر به او پیشنهاد بدهم، او حداقل آن را در نظر می‌گیرد و روحیه دارد که به طرز مطلوبی در مورد آن تأمل کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала