Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یونایتد – سیتی؛ زورآزمایی همشهری‌ها در نیمه نهایی کاراباو برای رسیدن به فینال

© REUTERS / Jason Cairnduff Полузащитник команды "Манчестер Юнайтед" Фред бьет по воротам на матче "Манчестер Сити" - "Манчестер Юнайтед"
Полузащитник команды Манчестер Юнайтед Фред бьет по воротам на матче Манчестер Сити - Манчестер Юнайтед - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی امشب در نیمه نهایی جام کاراباو به مصاف هم می‌روند تا دومین فینالیست این رقابت‌ها مشخص شود.

به گزارش اسپوتنیک؛ شهر منچستر امشب میزبان جذاب‌ترین دیدار اول سال 2021 خواهد بود دیداری که طی آن دو تیم من‌یونایتد و من‌سیتی به مصاف هم می‌روند و هر دو چند سالی است که اجازه نداده‌اند قهرمانی جام اتحادیه از این شهر خارج شود.

نبرد حساس دو تیم از ساعت 12:15 به وقت کابل در ورزشگاه اولدترافورد آغاز می‌شود تا رقیب تاتنهام در فینال شود.

یونایتد در بهترین روزهای ممکن

منچستریونایتد با هدایت اوله‌گونار سولسشیر در لیگ برتر کاملا به آرامش رسیده زیرا هواداران این تیم بعد از ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا تصور نمی‌کردند، تیم محبوب شان به صدرجدول لیگ برتر نزدیک شود و حتی خیلی از رسانه‌ها شایعه اخراج سرمربی نارویژی را نشر کردند که برخلاف میل شان این تیم حرکت کرد و حالا مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلستان است و نیز شانس جام گرفتن در جام اتحادیه و جام‌حذفی را نیز دارد.

شاید این حرف به مزاج هواداران شیاطین سرخ خوش نیاید ولی باید گفت که جام گرفتن در لیگ اروپا هم به خوبی لیگ قهرمانان اروپا نیست، ولی نمی‌تواند بد هم باشد. حالا اولین جام فصل اوله‌گونار با تیم‌اش در راه است.

فصل پیش در همین مرحله به منچسترسیتی باختند و در نهایت هیچ جامی هم نگرفتند. شاید این فصل همه‌چیز برعکس شود زیرا شاهد بهترین روزهای منچستریونایتدِ هستیم که این فرضیه نیز محال نیست.

منچسترسیتی‌ با پپ؛ تیمی جام آشنا

برای منچسترسیتی  پپ گواردیولا برنده شدن در جام اتحادیه و قهرمانی در آن یک امر تکراری شده که حتی فصل پیش آنرا کسب کردند. سیتی اما پس از کرونا به شدت افت کرده و در هیچ رقابتی تیم باثبات و درجه یکی نبوده است. حالا دوباره این تیم به اوج برگشته و می‌تواند به عبور از من‌یونایتد امیدوار باشد، از طرفی در جام اتحادیه هم که شانس اول قهرمانی خواهند بود. حتی کرونا هم در هفته‌های اخیر مانع سیتی نتوانست.

گواردیولا با تیم ناقص‌اش که در اختیار دارد و با وجود چندین کرونایی همچنان نتایج خوبی گرفته است و اکنون در نیمه نهایی جام کارباو حضور دارند و این بازی‌ها نیز که رفت و برگشت ندارد و تنها با یک پیروزی این تیم می‌تواند جواز حضور در فینال را بگیرد.

 

آخرین تقابل دو تیم

ماه گذشته دربی شهر منچستر در همین ورزشگاه اولدترافورد انجام شد اما 90 دقیقه بازی دو تیم ثمره‌اش تنها یک یک امتیاز به دو تیم از نتیجه 0-0 بود.

آمار بازی

183 بار دو تیم در درتبی به مصاف هم رفته‌اند که از این تعداد 54 برد برای سیتی و 76 برد برای یونایتد به ثبت رسیده و تنها 53 دیدار دو تیم مساوی شده است.

دو تیم 9 بار تا کنون در تاریخ شان در رقابت‌های جام اتحادیه با هم بازی کرده‌اند که پیروزی دو طرف (4) مساوی بوده و هیچ تساوی ثبت نشده است.

منچسترسیتی با 4 قهرمانی در 5 فصل اخیر این جامخود را (با 7 جام) در نزدیکی پرافتخارترین تیم این جام (لیورپول با 8 قهرمانی) رسانده در حالی‌که منچستریونایتد با 5 قهرمانی به طور مشترک با استون‌ویلا و چلسی سومین تیم پرافتخار جام اتحادیه هستند. نکته جالب این‌که 4 قهرمانی شیاطین‌سرخ در 15 سال اخیر به دست آمده است.

5 فصل است که جام قهرمانی (اتحادیه) در شهر منچستر مانده که سیتی 4 بار و یونایتد یک بار آنرا برنده شده است.

جالب است که فصل قبل نیز دو تیم در همین مرحله با هم دیدار کردند که من‌سیتی یک بازی و منچستریونایتد یک بازی را بردند اما در نهایت سیتی با بُرد 3-2 در مجموع راهی فینال شد و به جام دست یافت.

نکته قابل توجه شکست نخوردن من‌یونایتد در 3 بازی اخیر برابر تیم پپ بوده است که حاصل آن دو پیروزی و یک تساوی بوده است.

تیم اوله‌گونار سولسشیر از اول نوامبر به بعد در رقابت‌های داخلی شکست ناپذیر بوده و در 11 بازی اخیر خود نباخته است.

مصدومان و محرومان دو تیم:

ادینسون کاوانی که با محرومیت انضباطی مواجه شده بزرگ‌ترین غایب میزبان در بازی امشب است. مارکوس روخو قطعاً به این بازی نمی‌رسد و ویکتور لیندلوف شاید نتواند در ترکیب شیاطین‌سرخ به میدان برود. در سوی مقابل منچسترسیتی هم به شدت درگیر بازیکنان کرونایی است زیرا تست‌های ناتان آکه، گابریل ژسوس، اریک گارسیا، کایل واکر، ادرسون، فران تورس و آیمریک لاپورت به خاطر کرونا مثبت بوده است و آنها در دسترس نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала