Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اصرار جاپانی‌ها بر برگزاری ایمن المپیک 2020

© REUTERS / Alkis KonstantinidisУчастницы церемонии зажжения Олимпийского огня в Греции
Участницы церемонии зажжения Олимпийского огня в Греции - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود ایجاد یک وضعیت اضطراری در پایتخت جاپان و منطقه آن از پنجشنبه تاکنون، برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو2020 به برگزاری این رقابت‌ها در تابستان 2021 اطمینان می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک؛ یوشیهیده سوگا نخست وزیر این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد که وضعیت اضطراری یک ماهه از جمعه منطقه توکیو را تحت پوشش قرار خواهد داد زیرا جاپان با شدت بیماری همه‌گیر روبرو است.

در حالی‌که هنوز هم هنوز پیرامون برگزاری بازی‌های المپیک شک و تردیدهایی وجود اما مقامات توکیو 2020 بارها گفته‌اند که تعویق بیشتر بازی‌ها - که قرار است از 23 جولای آغاز شود – مورد بحث نیست و آنها روز جمعه اصرار داشتند که وضعیت اضطراری برنامه‌ها را از خط خارج نمی‌کند.

سازمان دهندگان در بیانیه‌ای گفتند: "این اعلام وضعیت اضطراری فُرصتی را فراهم می‌آورد تا وضعیت کوید 19 تحت كنترل قرار گیرد و اطمینان حاصل شود كه توكیو2020 در این تابستان بازی‌های مطمئنی را برنامه ریزی می‌كند، ما بر این اساس اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

در همین حال یوشیهیده سوگا روز پنجشنبه گفت جاپان متعهد به برگزاری المپیک "ایمن" است و اطمینان دارد که افکار عمومی با شروع واکسیناسیون که از اواخر فبروری برنامه ریزی می‌شود، نظر خود را تغییر می‌دهد.

روز پنجشنبه بی‌بی‌سی به نقل از دیک پوند یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک اظهار داشت که وی نمی‌تواند "مطمئن" باشد که این بازی‌ها طبق برنامه ریزی انجام شده به دلیل ناشناخته بودن "موج" آلودگی انجام می‌شود یا خیر.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала